oh jee, wil ik nu toch eindelijk een 928...?
Sommige hier weten het al, maar Mick begeeft zich na zo'n 10 jaar Alpine rijden weer op de automarkt.
Vanwege een niet meewerkende schouder wordt het toch tijd voor een wat bedaagde auto, oftewel ik heb stuurbekrachtiging en automaat nodig.
Even 10 jaar terugspoelen: ik reed een 996 cabrio en wilde wat anders. Al heel lang stond bij mij de 928 op mijn lijstje als een van die auto's die ik nog eens moest hebben. Destijds met Djurre aan de praat geraakt en we waren bijna rond voor een mooie 928. Totdat ik toch nog eerst een andere droom in vervulling moest laten gaan en uiteindelijk een hele mooie Renault Alpine a310 kocht.
Nu ik 'gedwongen' wordt afscheid te nemen van de Alpine, komt uiteraard een GT als de 928 weer in beeld. Gisteren even een kop koffie wezen drinken bij De Loods. Stukje kunnen rijden en dat smaakt naar meer...
In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar een 928S, want ik ben erg gecharmeerd van het pre-facelift model. En de S heeft wel net dat beetje meer vermogen en een 4-traps automaat in vergelijking tot de oer-928. Maar heel eerlijk, een echt goede s4 sla ik ook niet direct af.
Mijn Alpine gaat zeer binnenkort in de verkoop, maar mocht iemand van zijn mooie en goede 928 af willen en denken van "oh, zo'n Alpine heb ik altijd al eens gewild", schroom dan niet om mij even te berichten...
Zou trouwens niet de eerste keer zijn dat ik hier een auto ruil voor een andere, zo heb ik destijds mijn Lotus geruild voor de 996.
Anyway, wordt vervolgd!