|
|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 1 bericht ] |
|
Slechte ervaring met Kuiper verzekeringen
| Auteur |
Bericht |
|
mivali
|
 Slechte ervaring met Kuiper verzekeringen
We spreken over juli 2024 wanneer mijn 993 licht beschadigt in Frankrijk wanneer een Francaise met haar haar vrijwel nieuwe Cayenne bij het uitparkeren bij ons hotel in Troyes mijn voorbumper, richtingaanwijzer, etc. toucheert. Gelukkig zat ik buiten te ontbijten met mijn zoon en kon ik er naartoe rennen want deze dame merkte niet eens wat er was gebeurd. Dat was de eerste dag van de vakantie dus enorm balen, maar ok dat kan gebeuren.
Deze schade is na taxatie (afgerond 1.100 euro) in september 2024 echt keurig gerepareerd bij PSTG in Huizen, mijn eigen risico van 500 euro betaald (= voorgeschoten) aan Klaas en daarmee leek de kous af, althans dan ga je er van uit dat mijn verzekering (Kuiper via Peter Yska) het eigen risico wel terugbetaalt op het moment dat zij eruit zijn met de Franse verzekeraar, maar niets is minder waar.
Want, we leven nu inmiddels in maart 2026 en ik zit dus binnenkort bijna 2 jaar te wachten op die restitutie, jawel. Waarom?
Destijds duidelijke foto's van alle documenten (notabene inclusief haar verzekeringsbewijs van Allianz) verzonden aan Kuiper. Na 6 maanden wachten toch maar eens aan de bel getrokken bij zowel Kuiper als bij Peter Yska, mijn tussenpersoon. Ze zouden het gaan uitzoeken, wat helaas ook weer maanden duurde.
Om een lang verhaal kort te maken (eigenlijk onmogelijk): Kuiper had de claim neergelegd bij Allianz Frankrijk, maar Kuiper had niet het kenteken op de polis gebruikt van de veroorzaker, maar had het kenteken afgelezen op basis van het met pen ingevulde schadeformulier Allianz gaf heel veel later aan het betreffende kenteken niet in verzekering te hebben, waarop Kuiper de claim indiende bij een andere verzekeringsmaatschappij bij wie het kenteken wel bekend zou moeten zijn. Die maatschappij reageerde ook niet waarop ik toch weer contact zocht met Kuiper / Yska. Yska vroeg me daarop of ik een foto had van het kenteken van de Cayenne waarop men bij Kuiper alsnog ontdekte dat zij het kenteken foutief hadden ingevoerd (ondanks eerdere foto's) en dat de Cayenne wel degelijk bij Allianz verzekerd was (Eureka!) Daar ligt de claim dus nu opnieuw voor ruim een half jaar.
Desgevraagd laat Yska mij vandaag weten dat het niet aan Kuiper ligt, maar dat Allianz Frankrijk niet reageert en met dat antwoord moet ik het dan maar weer opnieuw doen en daar ben ik na bijna 2 jaar echt volledig klaar mee, vandaar dus deze post. Dit kan wellicht nog maanden of jaren gaan duren en ik ben daarom ook klaar met het gemak waarmee hier door Kuiper en Yska wordt omgegaan met mij als klant. Het zou Kuiper sieren mij gewoon uit te betalen en het als verzekeringsmaatschappijen onderling verder af te wikkelen, zij zijn de professionals zou je denken. Yska geeft aan niets te kunnen betekenen in deze , erg jammer allemaal.
Jullie nog een idee hoe dit z.s.m. op te lossen?
|
| 13 maart 2026 20:54 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 1 bericht ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|