Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 mei 2026 20:39

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Luxe probleem. 
Auteur Bericht
Forum Admin
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Luxe probleem.
Ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen :popcorn:

Klassiek hoofd vs hart debat, en het hart wint bijna altijd. De 992 is in elk opzicht de betere auto, maar de 993 is een icoon van onze generatie en dat zal een moderne Porsche voor ons gewoon nooit worden. :mrgreen:

Ik weet ook dat mijn moderne Porsches objectief de beter auto's zijn, maar als ik met piepende bandjes een 924 om een bocht gooien is de grijns toch altijd net iets groter :drive:

26 mei 2026 15:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Bollenstreek
993 houden.Punt :mrgreen: Iedere keer als ik een Luftie zie rijden, kijk ik er naar om. Heb ik ik in mindere mate bij de 992. Lastig onder woorden te brengen waarom.

26 mei 2026 16:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 hbk
Reed vandaag achter een engelse 997.2 GT3 om file te ontwijken in Duitsland, vond het oponthoud daardoor geen enkel probleem, 10 min genoten met raampje open ondanks de 30 c buiten, is dat geen logischere keuze eigenlijk, toch wel een speelgoedauto ondertussen zo’n oude 911, vult maar een halve rijbaan op de Duitse snelweg :-)

Wat een leuk topic, zo’n luxe probleem ..

26 mei 2026 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Cijfermatig is het overstappen van een 993 naar een 992 sowieso een achteruitgang ;-)

26 mei 2026 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Cayman GTS 4.0, Cayenne S sold, Cayenne 958.2 diesel sold, 911 996 4s sold, 911 964 WLT cabrio sold.
Antwerpen
Cazzo Super Veloce schreef:
Tsja, wat zal ik zeggen.
Afgelopen vrijdag in Oisterwijk proefrit met de 992. Was prachtig weer en eind vd middag dus druk met fietsers etc.
Ging mij ook niet om de topsnelheid te halen, maar om te kijken of zon 992Touring geschikt is als DD.
Conclusie; geen enkel probleem. is op lage snelheden mak als een lammetje. Vering is prima en niet te stug voor mij. Blok heeft meer dan genoeg koppel. Schakelt, remt, doet alles perfect. En in de zon is die gekke kleur ook prachtig (Auratium Green).

Gisteren met het Breda Chapter een rondje Zeeland gedaan, uitgezet door mede-forummer Exc.
993 Al weer een tijdje stil gestaan, maar start direct en loopt als een zonnetje, uiteraard. Geen slag verkeerd zoals al 16 jaar.
Toerrit ging niet hard want Mevr SV was mee en die houdt helaas niet van gummen.
Toch weer lekker gereden in dat oude hok, zelfs de airco deed het perfect.

Dus; de 992 is echt in !
ieder opzicht (uiteraard) de betere auto en ik vind hem minstens zo mooi als de 993.
Maar is beter ook leuker... Ik ben er nog niet uit.

Over 2 weken 3 dagen naar de Eiffel. Daarna hak ik de knoop door. :drive:

Eddy hier he!
Die groene vind ik enorm mooi!
Maar je 993 nu irl gezien te hebben… het is inderdaad geen gemakkelijke keuze!
Als het financieel zou mogelijk zijn, zoals mijn zoon zei, ik zou nooit een GT3 of zelfs een GT4 weg doen voor een 993 of 964 die er ook bij was, waar we samen wel wat nostalgie over hadden!
Maar onze droom… een GT3 als daily en je 993 erbij voor de rondritjes etc!
Voor ons als je er maar 1 kunt houden, dan toch een GT3 welke kleur dan ook! :ba:
Die doet zo goed als alles perfect!
Daily, rondritjes, bochtenwerk zelfs circuit! Voor ons toch een van de beste alrounders! En zeker zo speciaal als de oude luchtgekoelde modellen!
Maar inderdaad al bij al geen gemakkelijke keuze!
Inderdaad een geweldig luxeprobleem om te hebben!
Mocht je de GT3 kopen, wil ik wel eens uitgenodigd worden om te mogen meerijden! :cheers: :drive: :ba: :thumleft: :cheers:

26 mei 2026 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Cayman GTS 4.0, Cayenne S sold, Cayenne 958.2 diesel sold, 911 996 4s sold, 911 964 WLT cabrio sold.
Antwerpen
Martin D schreef:
993 houden.Punt :mrgreen: Iedere keer als ik een Luftie zie rijden, kijk ik er naar om. Heb ik ik in mindere mate bij de 992. Lastig onder woorden te brengen waarom.

Ik zeker en vast ook! Als je over 992, 991, 997 en 996 dus de watergekoelde spreekt, in welke trim dan ook zelfs tot de GTS modellen!
Maar als we over de GT trims beginnen te spreken dan kijk ik daar toch met dezelfde bewondering naar! Dat zijn toch niet de massa producten!
Zie je toch ook niet elke dag op straat rondrijden! Alsook de techniek wat bij deze wagens zit, ja dat vind ik zeker zo bijzonder!

26 mei 2026 22:16
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Ik stond deze week bij de Lidl naast een groene GT3 met goudkleurige velgen geparkeerd. Als verstokte luftie aanhanger moest ik toch wel even slikken. Over het geluid hoef ik het niet te hebben; ik rij regelmatig samen met GT3's.

@Cazzo; D. rijdt in de 993, zou ze ook in een GT3 willen/durven rijden?

27 mei 2026 7:07
Profiel
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Martin D schreef:
Iedere keer als ik een Luftie zie rijden, kijk ik er naar om. Heb ik ik in mindere mate bij de 992.

Je koopt een auto toch voor jezelf en om er in te rijden, niet voor anderen om er naar te kijken? :wink:

27 mei 2026 9:35
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Maar je gunt anderen toch liever een blik op een stukje luchtgekoeld erfgoed dan op een opgeblazen achterkleinkind daarvan :mrgreen:

27 mei 2026 10:20
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Polydeukes schreef:
Schakelde je/hij nou terug voor Eau Rouger? Tsssss.... :wink:

Met de Porsche Super Cup op Francorchamps schakelen ze allemaal terug voor ze de Eau Rouge opgaan :|

… behalve de boys van Manthey Racing :cool:

27 mei 2026 10:35
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
1. Dit was geen racen, maar lekker tempo rijden met allerlei auto’s op de baan. Geloof me, als ik zou racen dan zou het er anders uitzien.

2. Als je ziet dat je afkomt op een (veel) langzamere auto in Eau Rouge, bij zo’n event, dan minder je vaart. Niemand heeft iets aan pseudo-F1 wannabe’s die wel even wil laten zien hoe hard ‘ie kan. En ja, dan ga je terug naar drie, zodat je lekker vaart kan maken de heuvel op.

Het filmpje was met name bedoeld om Cazzo verliefd te laten worden op het magistrale geluid van die Mezger… (997.2 GT3)

27 mei 2026 11:35
Profiel
993 4S
Anne 2.7 schreef:
Ik stond deze week bij de Lidl naast een groene GT3 met goudkleurige velgen geparkeerd. Als verstokte luftie aanhanger moest ik toch wel even slikken. Over het geluid hoef ik het niet te hebben; ik rij regelmatig samen met GT3's.

@Cazzo; D. rijdt in de 993, zou ze ook in een GT3 willen/durven rijden?

Wat bedoel je met "even slikken"? Positief of negatief?
D rijdt nooit in de 993 en gaat zeker nooit in de GT3 rijden. Is helaas geen autoliefhebber en gaat vooral voor comfort (electrisch),

27 mei 2026 11:47
Profiel
993 4S
Johann schreef:

Een proefrit kan geen kwaad :^:

Proefrit gereden in de Boxster van collega Exc. Gaat echt niet passen. Cayman nog nooit geprobeerd.
Heeft vooral te maken met verhouding benen/bovenlichaam.

27 mei 2026 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Bollenstreek
Polydeukes schreef:
Martin D schreef:
Iedere keer als ik een Luftie zie rijden, kijk ik er naar om. Heb ik ik in mindere mate bij de 992.

Je koopt een auto toch voor jezelf en om er in te rijden, niet voor anderen om er naar te kijken? :wink:

Absoluut! Ieder maakt zijn/haar eigen keuze naar eigen voorkeur en mogelijkheden. Niemand hoeft zich te verantwoorden naar derden over zijn/haar keuze. Ik kijk zelf de laatste jaren steeds meer naar juist oudere auto's.
Mijn opmerking was daarom bedoeld als zijnde dat ik (dus heel subjectief) een luchtgekoelde 911 nog steeds specialer vind om te zien dan een een 992 en daarom de 993 zou houden, hoe gaaf (en moderner) een Touring ook is.

27 mei 2026 13:03
Profiel
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Olaf schreef:
Met de Porsche Super Cup op Francorchamps schakelen ze allemaal terug voor ze de Eau Rouge opgaan :|
… behalve de boys van Manthey Racing :cool:

Enguess schreef:
1. Dit was geen racen, maar lekker tempo rijden met allerlei auto’s op de baan. Geloof me, als ik zou racen dan zou het er anders uitzien.
2. Als je ziet dat je afkomt op een (veel) langzamere auto in Eau Rouge, bij zo’n event, dan minder je vaart. Niemand heeft iets aan pseudo-F1 wannabe’s die wel even wil laten zien hoe hard ‘ie kan. En ja, dan ga je terug naar drie, zodat je lekker vaart kan maken de heuvel op.
Het filmpje was met name bedoeld om Cazzo verliefd te laten worden op het magistrale geluid van die Mezger… (997.2 GT3)

Haphap... de knipoog was bedoeld om aan te geven dat ik je maar aan het plagen was. Ik snap ook wel dat je als (semi-)amateur gewoon voorzichtig bent en niemand hoeft te bewijzen goed/snel je bent.

27 mei 2026 15:24
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Wat bedoel je met "even slikken"? Positief of negatief?
Positief. Dikke bak!
D rijdt nooit in de 993 en gaat zeker nooit in de GT3 rijden. Is helaas geen autoliefhebber en gaat vooral voor comfort (electrisch),

68439

:mrgreen:

27 mei 2026 15:52
Profiel
993 4S
:lol: :lol: :lol: je hebt een goed geheugen.

27 mei 2026 16:01
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Ik dacht het al, maar wou het niet posten - BS dus dat ze er niet mee rijdt.
Tenzij het een zoals we hier zeggen een jongere "bijzit" is

27 mei 2026 18:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4