Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 jun 2026 11:47



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Omdat je zakelijk gezien zowat verplicht wordt gesteld om elektrischte rijden? Werkgever krijgt vanaf 2027 een peseudo eindheffing van 12% van de catprijs om de oren.

Zelf moet ik zakelijk ook elektrisch rijden en krijg ik van de werkgever in de zomermaanden een brandstofauto voor de zomervakanties. Helaas gaat dit in 2027 ook stoppen door deze zelfde heffing.

Overigens zit ik niet in de categorie dat ik een Taycan als zakelijke auto kan uitkiezen
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 jun 2026 18:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Omdat elektrisch sowieso de toekomst is? Omdat elektrisch voor een daily gewoon helemaal top is?


20 jun 2026 19:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
EV’s hebben dan wellicht een dominante richting - en er zullen er wss meer en meer op de weg komen, maar het blijft gemengt ;)

Het initiele succes van Tesla in Nederland is ook te danken aan de mega subsidies die men kon krijgen, waardoor de Tesla in de boeken van de (zelfstandig) ondernemer op 25 % kwam van het bedrag waarvoor ze in de showroom stonden.

Bedenk ook dat veel EV (en hybride?) rijders het hoofdzakelijk voor het financiele voordeel doen, niet omdat ze het écht een aangename en mooie auto vinden.


21 jun 2026 4:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Klopt ;)

Niettemin ben ik erg blij met mn Polestar 2 met alles erop en aan, zonder achterlijke geluidjes en (kijk mij nu eens een ICE nadoen) gedoetjes. Bij sommige fabrikanten hebben ze wel begrepen dat een elektrische auto wezenlijk anders is en voordelen biedt tov een ICE platform.

Bijv het feit dat je hem nooit aan of uit hoeft te zetten, zitten is aan, uitstappen uit. Zitten en rijden dus, zonder dat je nog andere handelingen moet verrichten (zoals starten).

Moet je die taycan ook virtueel warm rijden?? Dat ie de eerste 20 minuten in de virtuele toerenteller een virtuele rev limiter op 3000 virtuele toeren zet?

En zou je dan ook virtueel de olie kunnen peilen, of dat ie virtueel af en toe wat olie lekt, zoals de luchtkoelers deden vroeger?

Waarom snappen ze niet dat het de verkeerde richting is om te doen alsof het een oud platform wagen is :bang:

Omarm de mogelijkheden van het concept en nut dat uit. Icm het Porsche design, de rij eigenschappen, en het interieur is er best wat onderscheidends te maken wat een meerprijs waard is,
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


21 jun 2026 8:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Taycan Sport Turismo GTS & 991.2 GTS cabrio & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Enguess schreef:
Omdat elektrisch voor een daily gewoon helemaal top is?

Volledig eens!! Sinds 2 mnd de Taycan en ben erg onder de indruk wat een fijne daily dat is :cool:
Al een paar keer de flippers gemist om af te remmen op de motor, dus fijn dat Porsche eindelijk met deze upgrade komt :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


21 jun 2026 10:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Rob Herfst schreef:
Al een paar keer de flippers gemist om af te remmen op de motor, dus fijn dat Porsche eindelijk met deze upgrade komt :wink:


ROFL :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


21 jun 2026 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-por ... -van-wordt

Komen ze ook nog met een compleet "Bomma Sonderwunsch" interieur, the icing on the Taycake :D
_________________________________________
MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster
Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS


21 jun 2026 12:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
de Fiscalist schreef:
Niettemin ben ik erg blij met mn Polestar 2 met alles erop en aan, zonder achterlijke geluidjes ...


Ik heb serieus een PoleStar 2 long range dual engine overwogen ... en na een uitgebreide proefrit door mijzelf en TOTMBO beide besloten de A4 3.0 TDi in te ruilen ....




.... voor een S4 :drive:


21 jun 2026 22:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Olaf schreef:
... en na een uitgebreide proefrit door mijzelf en TOTMBO beide besloten de A4 3.0 TDi in te ruilen ....

.... voor een S4 :drive:


:cheers: :thumleft:


22 jun 2026 6:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
de Fiscalist schreef:
Moet je die taycan ook virtueel warm rijden?? Dat ie de eerste 20 minuten in de virtuele toerenteller een virtuele rev limiter op 3000 virtuele toeren zet? En zou je dan ook virtueel de olie kunnen peilen, of dat ie virtueel af en toe wat olie lekt, zoals de luchtkoelers deden vroeger?

Ga je nou drogredenering gebruiken om je punt te maken Fisci?! :wink:
Citaat:
Reductio Ad Absurdum is Latijn voor "leiden tot het absurde" of bewijs uit het ongerijmde. Het is een argumentatietechniek waarbij je een stelling doortrekt tot het uiterste. Als dat leidt tot een logische tegenspraak of een volslagen belachelijke conclusie, bewijst dit volgens de steller dat de oorspronkelijke stelling onhoudbaar is.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


22 jun 2026 9:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
De Taycan goed warm rijden is wel aan te raden dan, niet boven de 3000 RPM zolang de motorolie nog niet op bedrijfstemperatuur (>90 C) is. :shock:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


22 jun 2026 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Taycan heeft al versnellingen, 2, schakelen voel je bij 80kmpu
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


22 jun 2026 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Polydeukes schreef:
de Fiscalist schreef:
Moet je die taycan ook virtueel warm rijden?? Dat ie de eerste 20 minuten in de virtuele toerenteller een virtuele rev limiter op 3000 virtuele toeren zet? En zou je dan ook virtueel de olie kunnen peilen, of dat ie virtueel af en toe wat olie lekt, zoals de luchtkoelers deden vroeger?

Ga je nou drogredenering gebruiken om je punt te maken Fisci?! :wink:
Citaat:
Reductio Ad Absurdum is Latijn voor "leiden tot het absurde" of bewijs uit het ongerijmde. Het is een argumentatietechniek waarbij je een stelling doortrekt tot het uiterste. Als dat leidt tot een logische tegenspraak of een volslagen belachelijke conclusie, bewijst dit volgens de steller dat de oorspronkelijke stelling onhoudbaar is.



Mwoahhh, er is geen punt te maken, als de kopers het kopen ….. was meer een hersenspinsel voortbordurend op hoe belachelijk ik het vind dat dit soort dingen op de markt worden gebracht.

Maargoed, elke Sjaak zijn eigen smaak.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


22 jun 2026 16:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
108-356-911-993-992
Lowlands
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
We kunnen het allemaal wel belachelijk en B’S vinden maar helaas gaan we hier wel naar toe. Na 1 2027 zal er zakelijk bijna alleen maar ev gekocht worden ivm met de belachelijke bijtelling die de werkgever (12 % ) moet gaan betalen wanneer hij een ice auto beschikbaar stelt aan werknemer.

Bijna 60% nieuwe auto verkopen auto is nu zakelijk.

Met de huidige brandstof prijzen hoor ik ook niemand meer klagen over range aan laadtijden. Ook de particulieren niet. Willen er heel graag een hebben als dit financieel mogelijk is natuurlijk.

Ik heb mez3lf al jaren geleden over gegeven aan ev en vind oa onze nieuwe e countryman works voor totmbo een hele fijne auto met ook een night rider achting geluid in de boost stand. Vermakelijk en ding rijdt gewoon erg goed.

Privé gelukkig keuze uit oldtimers en merk dat de auto s die wij nu rijden weinig courant zijn op de 2e hands markt.

Geniet van het leven en wat je hebt en vooral accepteer gewoon dat we een ander tijdperk ingaan,

Dan liever een Porsche als een anonieme Chinees want Porsche maakt nog steeds geweldige auto s
_________________________________________
“Luft kann man unterwegs nicht verlieren “


23 jun 2026 14:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 CS - F308GTBi
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Ik al 3 jaar dik tegen m'n zin een ID4 van het werk omdat ik ook niet anders meer mocht..

Koop er dan voor in de zomervakanties een andere benzine bij.
Is ook wel handig voor als ik verder weg onderdelen moet halen of voor een dagje naar de
zee of als ik hem weer eens ben vergeten opladen..

Die ID4 doet maar 320km en slechts 260 in de winter..


23 jun 2026 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Dat was bij ons ook de “aanbevolen keuze” qua compleet onnozele auto, maar wij hadden wel de mogelijkheid om een MOB budget te krijgen. Is nu nog niet overal het geval, maar vanaf 2027/2028 moeten werkgevers dit trouwens hier verplicht als mogelijkheid aanbieden…
Ik hoor wel dat er wat administratie bij komt kijken afhankelijk van hoe je dat budget invult.
Helaas was een Taycan niet mogelijk binnen leasebudget :lol: , wel 2 collega’s die er 1 hebben maar die werken op zelfstandige basis, niet als loontrekkende.
_________________________________________
MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster
Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS


23 jun 2026 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Dat een EV de toekomst heeft geloof ik wel, maar mijn punt was de onzin die Porsche verkoopt met een Taycan Turbo die geen turbo heeft en waar in je kunt schakelen tussen meerdere "versnellingen" en dat inclusief nepgeluiden en neptoerenteller :bang:

Welke Duitse Sjonnie heeft dat verzonnen, krijg je er ook een bijpassend petje bij dat je achterstevoren moet opzetten :?:

Tijdje terug naast ETF ook wat Porsche aandelen gekocht, gewoon omdat ik van dat merk hou, en omdat ik vertrouwen in de toekomst van het merk heb. Wat denk je?

die ETF's doen het :thumleft: , maar die Porsche aandelen -16,4 % in een paar maanden. :pale:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 jun 2026 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
ferry p schreef:
Geniet van het leven en wat je hebt en vooral accepteer gewoon dat we een ander tijdperk ingaan,


Zijn 2 verschillende dingen. Ben groot voorstander van elektrische auto's. Bij ons op de zaak is electrisch ook verplicht (muv de directie :lol: )
Gaat erom dat al die nep foefjes als "schakelmomenten" totaal overbodig zijn.
Idem voor scheetgeluiden bij ICE motoren.
Trouwens gisteren proefgereden in een Maserati GT Folgore. Nix geen nep en bloedmooi en bloedsnel. Wacht nog even tot ze verder afgeschreven zijn 8) ...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 23 jun 2026 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.



23 jun 2026 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Ik snap de relatie met zakelijk rijden nooit zo. Hoeveel mensen kozen vroeger, toen het nog wel kon, voor dikke auto's zoals M3's, (RS)S6'en of 911's als zakelijke auto? Dat is toch te verwaarlozen? Liefhebbersauto's worden nieuw gekocht door liefhebbers met diepe zakken, niet door mensen die moeten kijken of de bijtelling wel uitkomt op het laagst mogelijke maandbedrag. Prijs jezelf gelukkig als je überhaupt zakelijk kunt rijden. De meeste mensen moeten sparen om een auto te kunnen kopen én geld opzij zetten om er in te kunnen rijden, en geloof me, dat is vele malen duurder dan de bijtelling die je moet betalen, of je nou EV of ICE rijdt... En ja, EV's zijn zeer waarschijnlijk te toekomst. Maar was het vroeger een zakelijke markt vol met Polo's, Golfjes, Octavia's en Clio's, zijn het nu saaie (maar snelle) EV's. Wat mij betreft is er niks veranderd, behalve de stekker en de prijs.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


23 jun 2026 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 Cayman GTS PDK
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Precies. Ik vind EV's ook lekkerder rijden als dagelijkse auto. Lekker warm of koel als je weg wilt, stil, snel, etc. Echter als je de hele dag voor je werk op de weg zit is het geen doen.


23 jun 2026 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Taycan CT 4S, ex 997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Ach, je laadt dan toch gewoon even langs de weg en na 10 minuten ga je weer verder? Snap dat soort beredeneringen/angsten nooit, maar goed ik ben wat bevooroordeeld met een Taycan (en een Tesla) :)


23 jun 2026 16:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Range anxiety komt (vooral) voor bij mensen die niet elektrisch rijden. En wordt dan als argument “tegen” genoemd.

Als je elektrisch rijdt weet je dat het allemaal reuze meevalt. En dat een Taycan een mega-geweldige auto is, wmb Porsche badge meer dan waardig.


24 jun 2026 1:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Je slaat de spijker (waarschijnlijk) op z’n kop met het tussen haakjes zetten van vooral :)

Vreemd genoeg zijn onze B&B gasten die met een EV komen altijd op zoek naar een laadpaal.
Ik ben dan wel bereid om ze een vouwfiets te lenen, als ze niet een nachtje in de auto willen slapen :cheesy:


24 jun 2026 6:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
Olaf schreef:
altijd op zoek naar een laadpaal.


Best domme B&B gasten heb jij dan :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 jun 2026 10:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: voortaan "virtueel schakelen" in de Taycan
... dichtstbijzijnde laadpaal is een half uurtje lopen :mrgreen:


24 jun 2026 10:53
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: disciple, Google [Bot], Wilpie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.