Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 jul 2026 21:07

Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Porsche EV ervaringen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Porsche EV ervaringen
Enguess schreef:
Bovendien is “mij krijgen ze nooit in een EV want ik ben een echte petrolhead” een beetje een vreemde manier om te zeggen dat je het niet kan betalen.

Vooral een beetje een vreemde manier om over iemand zijn financiële situatie te gaan oordelen zonder de minste kennis van zaken.

14 jul 2026 14:59
Profiel
Taycan CT 4S, ex 997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Ik wilde dit laten gaan, maar dat hierboven overstijgt het autoweek niveau.. Snob, leaserijders, alles wordt van stal gehaald. Jammer, hoeft van mij niet, als je graag benzine rijdt prima, maar je er zo tegen afzetten met dit niveau..

14 jul 2026 15:07
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
Zo is het al een tijdje.

Ik zou er gewoon mee moeten stoppen.

Gaat ook gebeuren.,

14 jul 2026 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
saviola9 schreef:
AvH schreef:
Om de discussie maar weer eens een duw te geven:-)
Ik denk er toch over na om de GTS uit te zwaaien en eens rond te kijken naar een EV zoals Maserati of wie weet wat er allemaal gaat komen in de toekomst.

Ben jij niet dezelfde AvH die op een ander forum vorige week nog sprak over de mogelijke aankoop van een Italiaanse V12? Snel van gedachte veranderd? :shock:

Nee, dat was/ben ik zeker niet!
welk forum is dat?

15 jul 2026 6:58
Profiel
PorscheForum Rakker
De EV discussie ligt nogal gevoelig bij sommige van ons :scratch:
Waarom is dat, iemand enig idee?

15 jul 2026 7:04
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Geen idee, maar het is niet alleen hier.

Heb genoeg mensen in mijn omgeving die niets willen weten van EV’s en volhouden dat hun benzine auto meer karakter heeft of welk argument dan ook, waarna ze in hun tot het bot geknepen drie- of viercilinder automaatje wegtokkelen.

Ik ben blij dat ik weer een luchtgekoelde zescilinder ind e garage heb staan. Ik rij leuker met de E30 BMW dan met de EV, maar voor de dagelijkse ritten is de EV superieur qua gebruiksgemak, kosten, thuislanden (en daarmee dus zelden een tankstation hoeven te bezoeken) en veel andere zaken.

Nadelen?
- eigenlijk vooral het feit dat de koets zo onoverzichtelijk is, maar daarin verschilt een EV niet van andere moderne auto’s
- het gewicht wat je echt wel merkt onder het rijden
- en tweemaal per jaar iets minder flexibel tijdens vakantieritten

Slotsom: als je niet thuis kan laden, is de keuze voor een EV een stuk minder voor de hand liggend. Er is dan nauwelijks kostenvoordeel, maar wel regelmatig gedoe met openbare laadpalen, wel beschikbaar of niet, auto weer weg moeten halen, parkeerplek zoeken wanneer iedereen al thuis is etc, dan wordt het toch snel onpraktisch.

Iedereen moet gewoon lekker doen waar ie zich prettig bij voelt.

Algemene Tip: voordat je een bericht de wereld in slingert, sta er even bij stil of je iets toevoegt aan dan wereld anders dan gezeur of geklaag. Daar zit niemand op te wachten namelijk. Niet reageren is ook een optie, iets leuks sturen heeft altijd de voorkeur ;)

15 jul 2026 7:43
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
AvH schreef:
saviola9 schreef:
AvH schreef:
Om de discussie maar weer eens een duw te geven:-)
Ik denk er toch over na om de GTS uit te zwaaien en eens rond te kijken naar een EV zoals Maserati of wie weet wat er allemaal gaat komen in de toekomst.

Ben jij niet dezelfde AvH die op een ander forum vorige week nog sprak over de mogelijke aankoop van een Italiaanse V12? Snel van gedachte veranderd? :shock:

Nee, dat was/ben ik zeker niet!
welk forum is dat?

Haha, hoezo zou je hier over liegen? Check dit: https://www.ferrarichat.com/forum/membe ... 58.258093/
Exact dezelfde naam, dezelfde post historie en zelfs dezelfde foto's geplaatst als op dit forum.

15 jul 2026 8:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
@ Fiscalist: Hear Hear :res:
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

15 jul 2026 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Bollenstreek
de Fiscalist schreef:
Geen idee, maar het is niet alleen hier.

Heb genoeg mensen in mijn omgeving die niets willen weten van EV’s en volhouden dat hun benzine auto meer karakter heeft of welk argument dan ook, waarna ze in hun tot het bot geknepen drie- of viercilinder automaatje wegtokkelen.

Ik ben blij dat ik weer een luchtgekoelde zescilinder ind e garage heb staan. Ik rij leuker met de E30 BMW dan met de EV, maar voor de dagelijkse ritten is de EV superieur qua gebruiksgemak, kosten, thuislanden (en daarmee dus zelden een tankstation hoeven te bezoeken) en veel andere zaken.

Nadelen?
- eigenlijk vooral het feit dat de koets zo onoverzichtelijk is, maar daarin verschilt een EV niet van andere moderne auto’s
- het gewicht wat je echt wel merkt onder het rijden
- en tweemaal per jaar iets minder flexibel tijdens vakantieritten

Slotsom: als je niet thuis kan laden, is de keuze voor een EV een stuk minder voor de hand liggend. Er is dan nauwelijks kostenvoordeel, maar wel regelmatig gedoe met openbare laadpalen, wel beschikbaar of niet, auto weer weg moeten halen, parkeerplek zoeken wanneer iedereen al thuis is etc, dan wordt het toch snel onpraktisch.

Iedereen moet gewoon lekker doen waar ie zich prettig bij voelt.

Algemene Tip: voordat je een bericht de wereld in slingert, sta er even bij stil of je iets toevoegt aan dan wereld anders dan gezeur of geklaag. Daar zit niemand op te wachten namelijk. Niet reageren is ook een optie, iets leuks sturen heeft altijd de voorkeur ;)

Eens. Ik tokkel zelf 3x per week op en neer naar Breda (inclusief alle files) voor werk in m'n geknepen 9 jaar oude Volvo, welke voor >99% van de kilometers en tijd alleen voor woon-werk gebruikt. Thuis laden gaat niet. Ik check met enige regelmaat of het nog interessant blijft, maar de kosten van de Volvo zijn (gelukkig) dermate laag, dat het voor mij onder aan de streep nog steeds voordeliger blijft om fossiel door te blijven rijden. Gaat de Volvo eruit, gaat er waarschijnlijk wel een EV voor in de plaats komen.

15 jul 2026 9:07
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Citaat:

Dit vooral.

Net terug van een prachtige trip (3000km) door de Franse en Spaanse Pyreneën. Dan ben je echt niet blij als je door FR en ES rijdt en tolwegen vermijdt. Want nu rij ik ± 800 km op een tank (Audi TT). Geen zorgen over waar ga ik laden in een piepklein dorp waar je overnacht.

Maar goed, EV wordt wel inderdaad steeds beter met grote actieradius. Maar de TT rijdt nog prima, dus ik ga privé geen 40K investeren in een auto die minder leuk rijdt, zwaarder is, en waar ik meer wegenbelasting voor betaal.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

15 jul 2026 10:54
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Je kunt laden overal waar je een stekker in het stopcontact kan steken…. Het duurt alleen een tijdje ;)

15 jul 2026 11:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Nu met de VW ID7 in Kroatie, van de winter al naar de Dolomieten geweest met dezelfde auto. 0,0 issues qua laden onderweg. Het enige wat je moet vermijden is de accu helemaal leegrijden en afhankelijk worden van plek aan en functioneren van de laatste laadpaal. Kwestie van gedrag aanpassen en tijdiger bijladen.

Verder is EV rijden heerlijk op de lange afstand. Voor 95% van de mensen en 95% van het gebruik is het een superieure technische oplossing, en allang geen hobby meer van lease snobs.

O ja, gemiddeld gerealiseerde snelheid over 1300 km naar Sloveense grens was 92 km/u, dat was met een 992 heus niet veel sneller geweest. Of leuker.

15 jul 2026 12:50
Profiel
993 4S
outletvalve schreef:
(Audi TT)

Persoonlijk rijd ik liever in een Dacia Spring met een range van 120km naar de Pyreneeën dan in een Audi TT :mrgreen:

15 jul 2026 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Cazzo Super Veloce schreef:
outletvalve schreef:
(Audi TT)

Persoonlijk rijd ik liever in een Dacia Spring met een range van 120km naar de Pyreneeën dan in een Audi TT :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

15 jul 2026 17:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Taycan van een vriendin van ons voor de 5e keer thuis opgehaald. Voor 2e keer 22kW lader kapot. “Mevrouw, Porsche levert de 22kW lader niet meer, u krijgt uit coulance een 11 kW lader…”. Ze is er klaar mee.

15 jul 2026 18:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8