Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 3:40



Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Stom stom stom 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Gloeiende goeiemorgen, da's veel geld . . . , maarja ben het met Marcel eens: Je rijdt bewust ( ! ) zo snel en dan is het "part of the game".
Ik ga binnenkort bezwaar maken: ben ervan overtuigd dat ik ben gelaserd vóór het bord 50 (bij wegwerkzaamheden). Ik reed 80 op cruise, bij bord 50 geremd: ca. 200m verder aangehouden: vlgs. de diender met 79 ná het bord 50. We wachten af.............
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


06 sep 2005 9:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
Nine-eleven schreef:
En voor de rest aan de heren van de acceptgirobrigade: :ass:


Nu wil ik me niet heiliger dan de paus voordoen maar wat is eigenlijk je verwijt aan de heren van de "acceptgiro brigade"

- je rijdt zelf veel en veel harder dan toegestaan --> dus is het risiko voor jou en moet je de gevolgen accepteren
- je bent ergens nog blij dat het bij een redelijke boete gebleven is en zelfs een beetje "gematst" dat je je rijbewijs niet kwijt bent
- als het nu een jippie overtredinkje zou zijn

We kunnen ons niet allemaal als outcast gaan gedragen, dan wordt het een nog groter zooitje in NL .... :wink:

niet tegenstaande zal het mij ook nog wel gebeuren...


Rijbewijs kwijt? Dat kan toch niet als je niet staande wordt gehouden? Of wel? :?:

PS: Mijn vriendin roept al jarenlang tegen me: 'je raakt je rijbewijs nog 's kwijt'. Dan roep ik: 'dat zou best wel 's kunnen'. Knock on wood.... :wink:


06 sep 2005 9:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
MS964 schreef:
Rijbewijs kwijt? Dat kan toch niet als je niet staande wordt gehouden? Of wel? :?:
Ligt er denk ik aan wat je onder "kwijt" verstaat.... Ontzegging van de rijbevoegdheid ook goed? Want dat kan zonder aangehouden te worden.... Bijvoorbeeld als je een paar keer meer dan 30 te hard in de bebouwde kom rijdt... Of meer dan 40/50? te hard op de snelweg, dat idee...


06 sep 2005 9:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ja idd ik kreeg 8 jaar terug een oproep om voor te komen in alkmaar.

kom ik daar als broekie van net 19.
Is de officier van justitie een dame die net afgestudeerd is en supe fanatiek.
Ze ging eerst even al mijn bekeuringen uit het veleden op noemen en moest ik bij elke zeggen: dat klopt mevrouw :?
ik werd steeds banger voor wat ging gebeuren.

dus zij eist : 1500 gulden boete en drie maanden rij ontzegging een jaar voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.

Nou was de rechter ook een vrouw maar wat ouder , die vroeg naar opleiding werk enz.
Toen ik dat vertelt had kreeg ik een onwijze uitbrander dat met mijn werk opleiding en veantwoording ik echt mijn rijbewiis nodig had nu en later. nou dat maakt toen wel indruk hoor :( :oops:

dus de rechter heeft geeist
1800 gulden met een jaar voorwaardelijk en twee jaar proeftijd maar wel mijn rijbewijs behouden.
o ja ik moch ook kiezen voor 36 dagen cel straf :roll:

dacht het niet !!!!!!!

de spannendste periode was na de uitspraak of die officier nog in hoger beroep zou gaan op de uitspraak omdat ik geen rij ontzegging had gekregen.

robert
_________________________________________
remmen is angst


06 sep 2005 10:10
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
the naked chef schreef:
die vroeg naar opleiding werk enz.
Toen ik dat vertelt had kreeg ik een onwijze uitbrander dat met mijn werk opleiding en veantwoording ik echt mijn rijbewiis nodig had nu en later.


Jij bent toch kok, met zo'n groene stropdas? :wink: :cheesy: Heb je je rijbewijs dan voor je werk nodig? :wink:

1800 pieken op je 19e - fikse kluif... Hoe hard had je gereden op dat woonerf? :lol:

weekje voorwaardelijke celstraf met een proeftijd van 3 jaar - dan schrik je pas... gekke belgen... :shock:

horn - gelukkig geschikt na 190 waar je 120 mocht...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 sep 2005 10:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
een beetje "gematst"


Hier is niks gematst, als je nog geen eerdere snelheidsovertredingen hebt begaan van meer dan 30 (of 40 op de autobahn) te hard en je wordt de eerste keer gepakt dan is tot 70 te hard een schikking.

Citaat:
Rijbewijs kwijt? Dat kan toch niet als je niet staande wordt gehouden? Of wel?


Een groot misverstand! Het rijbewijs in beslag nemen wat de politie doet bij een staande houding is alleen preventief en is max een week of je moet al meer op je kerfstok hebben.
Stel je wordt staande gehouden bij 60 te hard en je hebt nog niet eerder een boete gehad, je rijbewijs wordt dan ingevorderd maar je krijgt het binnen een week terug later zal je een schikking thuis krijgen, het invorderen van het rijbewijs wordt niet als straf gezien en het komt ook niet op je lijstje erbij staan. Dit gebeurt pas als de rechter beslist dat je voor een bepaalde tijd je rijbewijs kwijt bent.


06 sep 2005 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Nee, dat het niet 'echt' wordt afgepakt bij een staandehouding, dat is mij bekend. Maar ik vroeg me alleen af hoe dat zit als je niet staande wordt gehouden maar 'gewoon' geflitst. Kan je rijbewijs dan ook worden afgepakt door de rechter? Wel dus wss..... :roll:


06 sep 2005 11:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Ja en als je het te bont hebt gemaakt voor een heel lange tijd.


06 sep 2005 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
MS964 schreef:
Maar ik vroeg me alleen af hoe dat zit als je niet staande wordt gehouden maar 'gewoon' geflitst. :



Dan komt er een vragenformulier''wie heeft gereden'' en dan moet je je schoonmoeders naam invullen en laten ondertekenen.. :idea:
_________________________________________
t beste maar weer...


06 sep 2005 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Telegraaf heden:

Snelheidsduivel plakt kenteken af met bekeuring
AMSTERDAM - Een 31-jarige motorrijder uit Amsterdam heeft een wel heel baldadige manier uitgekozen om zijn afkeer van politie en justitie duidelijk te maken. Agenten zagen de motorrijder zondagavond met flinke snelheid over de A6 rijden in de richting van Amsterdam. Ze zagen dat het kenteken was afgeplakt en besloten hem te volgen.


Op de ringweg rond de hoofdstad klokten de agenten een snelheid van bijna 200 kilometer per uur. Toen de man voor zijn huis in het centrum van Amsterdam van zijn motor afstapte, werd hij gearresteerd. Tot verbijstering van de agenten zagen ze dat de snelheidsduivel zijn kenteken had afgeplakt met een oude bekeuring. :lol: :lol: :lol:

"Het was een afschrift van het Centraal Justitieel Incasso", zei een politiewoordvoerder dinsdag. Het is de politie niet bekend of de bekeuring ook een snelheidsovertreding betrof. De acceptgiro was er afgescheurd. De politie heeft het rijbewijs én de rode motor van de man in beslag genomen. Binnenkort moet hij zich voor de rechter verantwoorden voor te hard rijden en het bedekken van zijn kentekenplaat.


06 sep 2005 15:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
rob964.c4 schreef:
kom ik daar als broekie van net 19.
Is de officier van justitie een dame die net afgestudeerd is en supe fanatiek.
Ze ging eerst even al mijn bekeuringen uit het veleden op noemen en moest ik bij elke zeggen: dat klopt mevrouw :?
ik werd steeds banger voor wat ging gebeuren.

:shock: :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 sep 2005 13:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
fietsen zonder licht? Ja mevrouw
fietsen op het trotoir? Ja mevrouw
fietsen met losse handen? Ja mevrouw
openbare dronkenschap? Ja mevrouw
ruitje ingegooid bij de school? Ja mevrouw....


:lol: :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 sep 2005 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht voorwaardelijk
In oktober 2005 geflitst met 173 echte kilometers waar ik 120 mocht. Was in mei 2005 aangehouden met 145 km/h waar ik 100 mocht. Alles boven de 30km/h te hard binnen een jaar wordt aangemerkt als recidive. Dus: Dagvaarding. Eergisteren voor de rechter verschenen.

Ik ben de tweede keer niet aangehouden dus ik dacht eigenlijk dat er alleen maar gesproken kon worden over een boete aangezien er niet bewezen kon worden dat IK het was.

Toch wel dus. Het maakt niet uit wie er in de auto gereden heeft. Ook als je niet aangehouden bent. Het gaat om de kentekenhouder. Bewijs is blijkbaar niet nodig.

Uitspraak: 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een proeftijd van 2 jaar + € 600,- boete.
:twisted:
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


24 aug 2006 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat valt zeer erg mee.
Ik hebzelf "helaas" heel anders meegemaakt en dit was niet met zo'n grote snelheidsovertredingen (maar wel telkens met meer dan 10km/u te hard dus zware overtreding) 1 maand rijbewijs kwijt , 600€ bovenop de betaalde verkeersboetes en 5 jaar voorwaardelijk (1 overtreding al was het fout parkeren binnen die periode en rijbewijs voor 5 jaar kwijt) :evil: .
Die 5 jaar zijn gelukkig al een jaartje voorbij :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


24 aug 2006 12:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht Re: voorwaardelijk
aleh schreef:
Toch wel dus. Het maakt niet uit wie er in de auto gereden heeft. Ook als je niet aangehouden bent. Het gaat om de kentekenhouder. Bewijs is blijkbaar niet nodig.


:roll: :roll:
Lijkt me toch erg vreemd hoor :arrow: Je laat een vriend / vage kennis in jouw auto rijden , hij wordt geflitst met 200+ en jij kan je rijbewijs inleveren......vreemd :roll:

heb je je toch niet ergens versproken of ergens op aangegeven dat jij de bestuurder was?


24 aug 2006 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Lou schreef:
Tooltje voor Belgoland

http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php

Kan je vooraf beginnen sparen :( :twisted: :(




als je 999 km/h gaat in een 30 km/h zone met mist is het voordeliger om het voor te laten komen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


24 aug 2006 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Re: voorwaardelijk
EvR schreef:
aleh schreef:
Toch wel dus. Het maakt niet uit wie er in de auto gereden heeft. Ook als je niet aangehouden bent. Het gaat om de kentekenhouder. Bewijs is blijkbaar niet nodig.


:roll: :roll:
Lijkt me toch erg vreemd hoor :arrow: Je laat een vriend / vage kennis in jouw auto rijden , hij wordt geflitst met 200+ en jij kan je rijbewijs inleveren......vreemd :roll:

heb je je toch niet ergens versproken of ergens op aangegeven dat jij de bestuurder was?


Dat leek mij dus ook vreemd, maar het is echt waar.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


24 aug 2006 13:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: voorwaardelijk
EvR schreef:
of ergens op aangegeven dat jij de bestuurder was?


Mijn ervaring is dat dat inderdaad als eerste komt (om precies te zijn krijg je volgens mij de kans om aan te geven als jij niet degene was die de overtreding gemaakt heeft en wie het dan wel was...). En daarna pas de oproep om voor te komen.

@ aleh - ik vind het overigens ook geen misselijke straf. Dus een echte meevaller vind ik het niet. Wel fijn dat je kan blijven rijden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 aug 2006 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
dank je!

De rechter zei overigens letterlijk: volgende keer als je je auto uitleent naam opschrijven.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


24 aug 2006 14:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Enig gevoel van sarcasme kon de rechter dus niet worden ontzegd. :wink:
_________________________________________
Tjolk.


24 aug 2006 15:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
aleh schreef:
De rechter zei overigens letterlijk: volgende keer als je je auto uitleent naam opschrijven.


Tja ... daar zal 't 'm wel aan gelegen hebben - ze krijgen dagelijks met dit soort grappenmakers te maken :wink:

Overigens krijg ik toch wel een beetje de kriebels als ik dit soort topics lees - net nadat we de derde Jubi-Race ... eh... Rit achter de rug hebben :shock:


24 aug 2006 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Joost Houben schreef:
Aangehouden of niet aangehouden maakt voor een strafblad geen verschil ...

In het eerste geval is keihard duidelijk wie rijdt, in het 2e gavel..... :D
zie ook andere reacties 8)

In NL, moet ik blijkbaar aanvullen :!: :roll: :?
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 aug 2006 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Was het Mauk niet?
Het schijnt dat hij op de meest onmogelijke plaatsen foto's van P's maakt!

Maar sterkte. Het blijft zonde van je geld.


24 aug 2006 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993
Amersfoort
Bericht 
Inderdaad zonde :cry: Gelukkig heb je je rijbewijs nog en wanneer je de P weer uitlaat..... Ga dan even Duitsland in :wink:
Kop op :!:


24 aug 2006 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Veel centen voor 5 minuten lol :cry: Ff rustig aan doen maar lijkt mij het beste!
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


24 aug 2006 22:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.