Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

18 okt 2006 12:32

Olaf schreef:
Luuk schreef:En ook bij iemand in het oosten van het land, die écht veel 944's verkoopt ...


Te koop heeft staan :wink:

ben alleen bang dat FRIWA niet weet waar ze over praten :arrow: Of denken jullie dat dit toch wel een S2 is :?:

Supergave bak, lijkt mij. Maarja, dat is moeilijk te zeggen zo. Waarom denk jij dat het geen S2 is? Welk jaar zou hij komen?

18 okt 2006 12:35

Nope... Da's ZEKER geen S2...

Het is -gezien de aansluiting van de voorbumper- een N/A (wellicht een S, maar ook daar heb ik m'n twijfels bij) en wel een type 2 (gezien de montage van de voorruit), maar zééééker geen S2...

18 okt 2006 12:46

Er zou misschien best een S2 motor in kunnen liggen, maar dan heb je m.i. helemaal zo'n bij elkaar geraapt gebakje :?

18 okt 2006 12:51

Wat zijn nou de grote verschillen tussen een 924 en 944 qua model?

De lijnen van de 944 kwamen voort uit het ontwerp van de breed ogende 924 Carrera's, lees ik. En je moet een '81er hebben, of ouder/JONGER :D, als je een 924 wil met een goede harde bodem.
Laatst bijgewerkt door Luuk op 18 okt 2006 12:57, in totaal 1 keer bewerkt.

18 okt 2006 12:54

Luuk schreef:En je moet een '81er hebben, of ouder, als je een 924 wil met een goede harde bodem.


Ik zou eerder zeggen of jonger daar deze verzinkte bodems hebben :roll: :wink:

18 okt 2006 12:56

Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel gezellig vind hier! En waardeer alle serieuze reactie's, bedankt mensen!

18 okt 2006 12:58

911-lover schreef:
Luuk schreef:En je moet een '81er hebben, of ouder, als je een 924 wil met een goede harde bodem.


Ik zou eerder zeggen of jonger daar deze verzinkte bodems hebben :roll: :wink:

Daar doelde ik inderdaad op, op die verzinkte bodems.. typo. :oops:

18 okt 2006 13:01

Luuk schreef:Supergave bak, lijkt mij. Maarja, dat is moeilijk te zeggen zo. Waarom denk jij dat het geen S2 is? Welk jaar zou hij komen?


Ik heb niet het gevoel dat deze handelaar de beste 944's heeft staan. Ik weet dat in Alteveer een specialist zit in 944's en die heeft bij mijn weten een goede naam (Timmerman). Misschien eens bellen om te vragen wat hij heeft staan?

Motron (ook goed bekend) heeft voor € 4.950 een 944S staan.

18 okt 2006 13:17

Timmerman en Motron zijn inderdaad goede adressen voor een 944.

Als je niet van een particulier wilt kopen, zijn dat zeker twee alternatieven.

18 okt 2006 15:41

Wat zijn de voordelen van een dealerauto ten opzichte van een particuliere auto die AKK gekeurd is?

En ik heb een bereking gemaakt, vinden jullie deze reeel?


Code:
   Auto   Opel Corsa 2000      Porsche 944 1981      Porsche 944 1983   
Kosten per jaar                     
Verzekering       € 800,00        € 70,00        € 70,00    
Wegenbelasting       € 280,00        € -          € 440,00    
Onderhoud       € 400,00        € 2.000,00        € 2.000,00    
Afschrijving       € 500,00        € -          € -      
7500Km       € 750,00        € 1.150,00        € 1.150,00    
Totaal       € 2.730,00        € 3.220,00        € 3.660,00


En dan even ANWB lid worden.. :P Dat ben ik namelijk nog niet.. ;)

18 okt 2006 15:46

En ik heb mail terug van iemand die deze Porsche 944 aanbiedt. Zijn richtprijs is €5000,-. Ik heb nog even teruggemailed en gevraagd over de onderhoudshistorie, de kleur van de uitlaat gassen en het olieverbruik. En hoe de banden zijn.

18 okt 2006 15:58

Luuk schreef:En ik heb mail terug van iemand die deze Porsche 944 aanbiedt. Zijn richtprijs is €5000,-. Ik heb nog even teruggemailed en gevraagd over de onderhoudshistorie, de kleur van de uitlaat gassen en het olieverbruik. En hoe de banden zijn.

Vraag dan maar gelijk even waarom er een oud type stuur in zit. Deze werden volgens mij in '87 niet meer gemonteerd en hoort dus eigenlijk een 4 spaaks te zijn.

En wbt je post daar weer boven, een 944 uit '81 zal erg moelijk te vinden zijn, aangezien de eerste uit '82 zijn. Productiejaar '81 zou misschien nog kunnen, maar voor de leeftijd op het kenteken iig niet.

18 okt 2006 16:00

Een goede check die je zelf kunt uitvoeren als je een auto bezoekt is om te kijken of alle vloeistoffen helder zijn en niet anders ruiken dan je zou mogen verwachten.

Dus:

- geen troebel koelwater (dat duidt op olie of sludge in de koelvloeistof en dat is niet goed: koppakkingsproblemen?
- geen condens/regendruppels op de peilstok boven het oliepeil?
- Ruikt de oliepeilstok niet naar benzine?

Die blauwe ziet er wel goed uit op de foto's. Van zo'n licht interieur moet je houden...

Ik vraag me alleen af waarom er een type 1 stuur in een type 2 is gezet...
(hé.. Double G, je was me net voor! :wink: )

18 okt 2006 16:05

Ach ja, ik heb bijna 7 jaar tegen zo'n 4 spaaks stuurwiel aan moeten kijken in een type I :wink:

18 okt 2006 16:07

Hm, ik heb een '82 gezien die over paar maandjes wegenbelasting vrij is. Zou kunnen dus. En die €2000 voor onderhoud, is dat reeel? Veel slechter kan het toch niet uitvallen?

En jullie zijn écht kritsch, top! Afbeelding

18 okt 2006 16:13

Ik zou er wel nog iets van €1000,- benzine (1:10) bij rekenen en geloof me, ook op een 944 zit altijd nog wat afschrijving.

En staar je niet blind op dat "wegenbelastingvrij"!
Ik heb er liever een die goed is waar ik nog jaren w.b. voor moet betalen als een slechte die w.b.vrij is :!:

18 okt 2006 16:14

Luuk schreef:Wat zijn de voordelen van een dealerauto ten opzichte van een particuliere auto die AKK gekeurd is?

En ik heb een bereking gemaakt, vinden jullie deze reeel?


Verzekering € 800,00 € 70,00 € 70,00

En dan even ANWB lid worden.. :P Dat ben ik namelijk nog niet.. ;)


Als ik dit verhaal boven zie staan dan is de Corsa WA Casco verzekerd, en de Porsche alleen een kale WA.

Hou je ook budget vrij om evt eigen schades te kunnen betalen?

18 okt 2006 16:15

En die Old-timer verzekering, hoeveel KM mag je dan rijden? 5000? 7500? En stel dat je dan 10.000 rijdt?

18 okt 2006 16:21

Double G schreef:Ik zou er wel nog iets van €1000,- benzine (1:10) bij rekenen en geloof me, ook op een 944 zit altijd nog wat afschrijving.

En staar je niet blind op dat "wegenbelastingvrij"!
Ik heb er liever een die goed is waar ik nog jaren w.b. voor moet betalen als een slechte die w.b.vrij is :!:


De benzine zit er bij in gerekend.. ! En dat w.b. vrij kan ik idd waarschijnlijk vergeten. En afschrijving.. hmm.. dat is inderdaad een gok. Zoals alles aan een oude auto. Gelukkig is mijn pa al wel enthousiast.

Zijn het moeilijke klusauto's? Zijn er goede boeken beschikbaar?

En die Corsa is Wa + idd, en als ik mijn eigen auto kapot rij, heb ik gewoon pech, en heb ik geen auto meer.. 5000 euri down the drain.

18 okt 2006 16:23

Overschrijding van het maximale aantal kilometers moet direct gemeld worden :!: Het komt niet prcies op de kilometer aan, maar als het gaat over 1000 km heb je kans dat er een wijziging plaats vindt op de polis. Een andere optie is dan het volgende jaar er minder mee rijden.

Het maximale aantal kilometers hangt af van de verzekering. Hoe minder, hoe goedkoper en omgekeerd. Als je niets meldt heb je kans dat een verzekering in geval van schade ook niet uitkeerd!!!!!!!!

18 okt 2006 16:28

En ondertussen even naar de persoon van deze ad. gebeld. Hij verkoopt hem alleen, voor iemand anders, heeft 5 jaar stil gestaan.

Ziet er netjes uit.. leuk voor een klusser, aangezien zowiezo de distri vervangen moet worden. Niets voor mij iig.[/url]

18 okt 2006 16:31

Dat is bovendien een Amerikaanse uitvoering...

Niet 'my cup of tea'...

18 okt 2006 16:38

En dan heb ik hier nog een nette rode Porsche. Van een dealer, die hem afleverd mét beurt, APK en een optie tot 12 maanden garantie. Verder binnen mijn budget, én relatief dichtbij.

Ik wil zooo graag, misschien wel te graag. Sorry dat ik jullie lastig val met al mijn hersenspinsels.. ;)

18 okt 2006 16:43

Luuk schreef:
Zijn het moeilijke klusauto's? Zijn er goede boeken beschikbaar?


Haynes heeft een boek over de 944. Als het goed is heb ik die nog liggen en die mag je wat mij betreft gratis afhalen (als ik hem kan vinden, maar dat denk ik wel). Pm maar.

18 okt 2006 16:44

Luuk schreef:En dan heb ik hier nog een nette rode Porsche. Van een dealer, die hem afleverd mét beurt, APK en een optie tot 12 maanden garantie. Verder binnen mijn budget, én relatief dichtbij.

Ik wil zooo graag, misschien wel te graag. Sorry dat ik jullie lastig val met al mijn hersenspinsels.. ;)


1) is geen dealer, maar handelaar. Dat is toch wel een verschil, hoor! :wink:
2) Is aangesloten bij Bovag en dat is wel oké. Vaak staat dat riedeltje onder alle auto's die op Marktplaats aangeboden worden, maar dan blijkt dat de garantie niet af te sluiten is/geldt voor een Porsche... :roll:
3) Een apk stelt niets voor en biedt geen enkele garantie voor het feit dat het een goede auto betreft! 8)
4) Gewoon gaan kijken, ermee gaan rijden en beoordelen wat je ervan vindt!
5) Als het je wat lijkt: AKK laten doen!
Plaats een reactie