Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 15:03



Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Mening Porsche rijder over BMW e46 M3? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Vooral de 6 cylinders van BMW (zowel diesel als benzine) staan bekend om hun oerdegelijke constructie. 400.000 km zonder revisie voor een benzine uitvoering is geen uitzondering.


Hmm, laat ik nu gehoord hebben dat het niet ongebruikelijk is dat een M3 na 100.000km een motorrevisie nodig heeft :roll:


27 okt 2006 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Piet schreef:

Hmm, laat ik nu gehoord hebben dat het niet ongebruikelijk is dat een M3 na 100.000km een motorrevisie nodig heeft :roll:


De 996 verbruikt op het internet ook meer olie dan benzine...


27 okt 2006 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Houdbaarheid, inderdaad. Een Porsche is tijdloos, een bmw m3 is na een jaar of 5 a 10 een oude bak met verkeerd volk. Zegt niets over de auto maar mogelijk wel omtrent het imago en als je dat belangrijk vindt...

Degelijkheid, nou niet echt. Durf zelfs te beweren dat zo´n bmw wat beter in elkaar zit dan een Porsche. Kwaliteit van Porsche is sinds het luchtgekoelde tijd behoorlijk naar beneden gegaan. Durf ook zelfs te beweren dat de service vanuit BMW beter is. Denk alleen maar aan hoe BMW met z´n motoren probleem, drijfstanglagers, in de e46 m3 omgaat en hoe Porsche met z´n motoren problemen, rms, tussenas lagers, etc., omgaat.

Merk ook dat de M rijder bij BMW top of the bill is, en ook zo behandeld wordt. Met een 911 ben je bij Porsche gewoon klant.

Mark.


27 okt 2006 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
markk schreef:
Houdbaarheid, inderdaad. Een Porsche is tijdloos, een bmw m3 is na een jaar of 5 a 10 een oude bak met verkeerd volk. Zegt niets over de auto maar mogelijk wel omtrent het imago en als je dat belangrijk vindt...

Degelijkheid, nou niet echt. Durf zelfs te beweren dat zo´n bmw wat beter in elkaar zit dan een Porsche. Kwaliteit van Porsche is sinds het luchtgekoelde tijd behoorlijk naar beneden gegaan. Durf ook zelfs te beweren dat de service vanuit BMW beter is. Denk alleen maar aan hoe BMW met z´n motoren probleem, drijfstanglagers, in de e46 m3 omgaat en hoe Porsche met z´n motoren problemen, rms, tussenas lagers, etc., omgaat.

Merk ook dat de M rijder bij BMW top of the bill is, en ook zo behandeld wordt. Met een 911 ben je bij Porsche gewoon klant.

Mark.


Laat mij nou net de tegenovergestelde ervaring hebben, en een kennis met de laatste M5, die het nog steeds een schitterende wagen vind, ondanks zijn regelmatig verplicht garagebezoek.

Van niet starten tot gescheurde olieleidingen :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 okt 2006 23:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Rico schreef:
Lees veel over imago. blijkbaar een heikel punt voor Porsche rijders. imago zegt natuurlijk niks over kwaliteit of prestaties. meer het gevoel wat je bij een merk/model hebt. Persoonlijk ondervind ik nooit imagoproblemen. Als je als Porsche rijder onderweg een e46 M3 tegenkomt, denk je dan; laat maar, of ik moet oppassen of denk je ik laat die M3 rijder even zien wat een echte sportwagen is?


Hallo zeg... ik denk mooie wagen zon m3....bijna net zo mooi als die van mij :cheesy: , mooi voor het wegbeeld en verder niets...ben toch niet op het circuit. Als je een dergelijke houding aanneemt, dan kun je niet relaxed rijden en genieten, niet in een m3 en niet in een 911. Je moest eens weten hoe vaak ze dicht op de bumper rijden (achter mij op ja, niet andersom..) met tdi's etc. Bovendien geldt maar al te vaak dat niet de auto de beperkende factor is maar...juist ja, de rijder.

markk schreef:
Merk ook dat de M rijder bij BMW top of the bill is, en ook zo behandeld wordt. Met een 911 ben je bij Porsche gewoon klant


tsja, baas boven baas zullen we maar zeggen :wink:


mvgr. Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


27 okt 2006 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
markk schreef:
Merk ook dat de M rijder bij BMW top of the bill is, en ook zo behandeld wordt. Met een 911 ben je bij Porsche gewoon klant.


Misschien is dit nu juist wat ik het meest ergerlijke vind aan BMW, onderscheid tussen hun klanten, je zal maar met je laatste centjes een Mini One gekocht hebben :roll: :roll: :roll:

Sorry stumper, ga even opzij, want mijnheer met de M is hier :twisted: :twisted:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


27 okt 2006 23:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Rico schreef:
Als je als Porsche rijder onderweg een e46 M3 tegenkomt, denk je dan; laat maar, of ik moet oppassen of denk je ik laat die M3 rijder even zien wat een echte sportwagen is?


Ik heb als Porsche-rijder nooit de behoefte om iets te laten zien 8)


27 okt 2006 23:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Mening Porsche rijder over BMW e46 M3?
michael schreef:
Helaas zakken deze auto's na een aantal jaren altijd heel rap richting "shoarmajanker" niveau 8) .


Heb ik nog een leuke anekdote over :lol:

Een goede vriend van mij rijdt al jaren nieuwe BMW's , de laatste was een 7 serie v.v. full opties (Ja, ik weet het, hij zit fatsoenlijk in z'n slappe was).
Gingen wij naar Feyenoord (kan ik ook niets aan doen) in Rotterdam, staan wij ergens voor het stoplicht, kijk ik naar rechts en zeg: "Kijk, daar staat precies dezelfde auto als jij hebt".
Zegt hij: "Dit is de laatste keer dat jij in deze auto hebt gezeten . . . . ."
Zat er in die andere 7 serie een gekleurde medelander.
Hij is de volgende dag zijn 2 jaar oude 7 serie gaan inruilen en rijdt inmiddels zo'n Range Rover Sport.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


28 okt 2006 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Mening Porsche rijder over BMW e46 M3?
Nine-eleven schreef:
Zat er in die andere 7 serie een gekleurde medelander.
Hij is de volgende dag zijn 2 jaar oude 7 serie gaan inruilen en rijdt inmiddels zo'n Range Rover Sport.


Zegt meer over jouw vriend dan over onze gekleurde medelander of de auto denk ik....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


28 okt 2006 9:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht Re: Mening Porsche rijder over BMW e46 M3?
Marcel schreef:
Nine-eleven schreef:
Zat er in die andere 7 serie een gekleurde medelander.
Hij is de volgende dag zijn 2 jaar oude 7 serie gaan inruilen en rijdt inmiddels zo'n Range Rover Sport.


Zegt meer over jouw vriend dan over onze gekleurde medelander of de auto denk ik....


:wink: :? :!:
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


28 okt 2006 11:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Mening Porsche rijder over BMW e46 M3?
Marcel schreef:
Nine-eleven schreef:
Zat er in die andere 7 serie een gekleurde medelander.
Hij is de volgende dag zijn 2 jaar oude 7 serie gaan inruilen en rijdt inmiddels zo'n Range Rover Sport.


Zegt meer over jouw vriend dan over onze gekleurde medelander of de auto denk ik....


Vind ik niet, verhaaltje ging meer in het verlengstuk over het afglijden van BMW's naar een wat bedenkelijker niveau, m.n. als de modellen al wat ouder beginnen te worden en het gemiddelde volk wat er dan in gaat rijden.

Een andere goede vriend van mij is eveneens BMW "gek", heeft nu een Z4 (prachtige voiture), daarvoor een 3 serie 3.0 CSI (of zoiets) met full opties en ook hij maakt zich zorgen / druk over de associatie die BMW oproept.

Zelf heb ik vroeger altijd nieuwe Golf GTI's gereden, totdat men meewarig met z'n hoofd begon te schudden als ik zei in wat voor auto ik reed (nadere uitleg is niet noodzakelijk, denk ik).
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


28 okt 2006 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
je associatie van "gekleurde medelander" en "bedenkelijk niveau" vind ik van een bedenkelijk niveau....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


28 okt 2006 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Rustig aan jongens...........
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


28 okt 2006 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik denk dat niet zozeer het gekleurd ja dan nee een rol speelt. Veel meer hoe de bestuurder in zijn auto hangt/zich gedraagt, volume van de stereo (al dan niet orig. af fabriek gemonteerd :wink: ) en hoe de overige staat van de auto, orig. of " verfraaid" met allerlei wannabee cool accessoires zoals 19" gepolijste velgen, spoilers, met de banden op de spatborden hangend etc. Ik vind een vorig model (ben niet zo'n held met die model codes van BMW en Merc) 7 series nog steeds erg sjiek, mits volledig origineel. Mooie 740/750i in een mooie neutrale kleur zoals donkerblauw, silver of donker grijs met zwart of cognac leder echt niets mis mee.

Afbeelding

Alleen dat V12 is volgens mij van een Benz 600 afgekeken... :lol:

Maar.... er rijden ook exemplaren rond....

Welliswaar is dit een nog ouder model, maar just for the idea...

Afbeelding

:cry:

Zelfde geldt voor oude S-klasses, ik vind zo'n 560 SEL uit de tachtiger jaren helemaal geweldig, jeugd sentiment, vader van een vriendje had een in die tijd een 380 SE, zou er graag eentje voor de lol bij willen hebben, alleen die verdomde parkeerruimte... :?

Afbeelding

Alleen dan niet met zo'n hoefijzer in de grill....


Stond een hele mooie bij Witmer te koop, is alleen alweer verkocht...

Maar die kunnen ze ook zo verkrachten!
Afbeelding

:?

Denk dat dit belangrijker voor het image van de auto is dan de kleur van de bestuurder, zelfde geld voor Golf GTI, Honda CRX etc. (vooral populair bij petmansen van autochtone afkomst :wink: )
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


28 okt 2006 12:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
Zegt meer over jouw vriend dan over onze gekleurde medelander of de auto denk ik....

je associatie van "gekleurde medelander" en "bedenkelijk niveau" vind ik van een bedenkelijk niveau....

Helemaal mee eens :!:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


28 okt 2006 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964
rotterdam
Bericht bmw versus porsche
terug naar onderwerp..


ik heb in de schuur een project auto, bmw e30 m3, staan.
omschrijving projectauto, voorzijde, achterzijde carbon, motor nu 250 a 270 pk ( ligt aan instelling software motormanagment ), doorgelast, rolbar, enz. enz. en, nog steeds op kenteken.

garage bevat, in mijn ogen de 911 ( vorm, sound, spannende wegliging, enz.. ) , een 964.
veel circuit km' s gedaan in beide, en, ook poosje in nieuwe m3 op zandvoort rondgetrapt.
beetje ervaring m5 serie.

bevinding.

huidige bmw m3 is fijne auto om van a naar b te rijden.
gevoel, het rauwe bocht uitknallen, is weg gefilterd.
remmen, van alle bmw' s , zwaar onder bemeten.
flipper schakel systeem, leuk, maar haalt het nog niet bij pook.
hadden ze maar nooit de ingeslagen weg verlaten van de m3 e30, puur, ongefilterd, bruut, in evenwicht.

bmw m5, leuke auto, snel, maar niets sportief aan, groot rondrijdende computer, veel te zwaar.

rondjes in een 911, mijn 964, een 996, een oude 911 rs, altijd direct het gevoel in iets speciaals te zitten.
remmen kloppen, gevoel tussen gaspedaal en motor is direct, auto staat altijd op het punt om te gaan.

vergelijk tussen bmw' s en porsche' s, misschien beperken tot cayenne en x5.
vergelijk tussen een m serie en een 911 gaat overal mank.
misschien wel zelfde rondetijden, misschien wel dit, misschien wel dat, gevoel liegt simpel weg nooit.
911 bijzonder ontworpen, steeds meer fine tuning, gevoel blijft.
m3 bijzonder ontworpen, steeds meer straat, steeds verder weg van circuit, gevoel weg.

groet.
_________________________________________
broemmm broeemm... vroaaaar.... vroooaaar!


28 okt 2006 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Joost Houben schreef:
E46 M3 = superauto maar....beperkt houdbaar zeker als dadelijk het nieuwe model komt. Volgens mij steken ze ook niet zo degelijk in elkaar als een Porsche :roll: .


Vergis je niet.
Heb er nu verschillende keren ingereden.
Allemaal in orde.
Geweldige motor, geweldige wegligging.
Als zo'n ding achter je zit kun je je borst nat maken...


28 okt 2006 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Geloof ik gelijk, met een 993 leg je het af tegen een e46 M3. Maar als hobby/weekend auto toch liever de 993.

Wat betreft degelijkheid, heb best veel op het duitse M forum gelezen en als je daar ziet hoeveel mensen er (grote) problemen hebben met de M blokken schrikt dat toch wel af.


28 okt 2006 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
nog geen
Franeker
Bericht 
Ik ben bekend met het bmw wereldje. En weet dat het zwakke punt van de M 3 motoren (6 in lijn) is warmrijden, als je je niet strict eraan houdt mol je het blok vrij vlot. Men trapt zo n M graag af, en dan zie je dat ie na 100 000 echt op is. De M5 weet ik niet echt ervaringen van, wordt volgens mij minder afgetrapt.

BMW service is ook voor goedkopere modellen wel ok, mits je de juiste adressen vindt. En qua dealers is er onderling verschil bij bmw, heb ik t idee. Ikzelf rijdt momenteel namelijk E30.

Maar imago, t zal me echt worst zijn, daar heb ik nog nooit op gelet. Als ik om imago auto s zou rijden had ik saab gereden, nou, laat ik daar nou net niks aan vinden.

Enige auto die mn E30 overtrof qua rijplezier en qua directheid is die 997 die ik in t voorjaar gereden heb. Ik denk dat ook de nieuwere bmw s minder direct en puur zijn dan de oudere modellen bmw. Maar Porsche doet er alles aan om dit niet te laten verzwakken, bmw wordt meer en meer luxe wagen, hoewel t wel rij ijzers blijven. Toch blijf ik erbij dat porsche in alle modellen puurder is dan bmw.


28 okt 2006 15:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
wilcof schreef:
En weet dat het zwakke punt van de M 3 motoren (6 in lijn) is warmrijden, als je je niet strict eraan houdt mol je het blok vrij vlot.

Toch nog een overeenkomst met Porsche. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 okt 2006 15:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
met elke motor


28 okt 2006 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:

Afbeelding

Alleen dan niet met zo'n hoefijzer in de grill....



:oops: ....................M'n pa had zoeen in zilver....jaja,met hoefijzer.Nostalgie.
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


28 okt 2006 16:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Een 560? :shock: 8) :!:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


28 okt 2006 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Marcel schreef:
je associatie van "gekleurde medelander" en "bedenkelijk niveau" vind ik van een bedenkelijk niveau....


Kom zojuist terug van een gezellige middag met een aantal van mijn "bedenkelijke" vrienden, op uitnodiging op bezoek geweest bij Wolbert Sportcars en aansluitend onszelf verlekkeren in Leusden.

Nieuwe pand van Wolbert ziet er goed uit en je kan zien dat de man absoluut begaan is met ons merk, showroom Leusden is iedereen natuurlijk genoeg bekend. Stond een zeer aparte witte Cayman S met witte velgen, absoluut weer eens wat anders dan standaard blauw of zwart.

V.w.b. de discussie, hier zal ik verder niet op ingaan, e.e.a. is al weer genoeg uit z'n verband getrokken.
Je hebt namelijk een zender en een ontvanger, ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ik mijn mening niet goed verzonden heb.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


28 okt 2006 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 2
LIMBURG (BELGIE)
Bericht 
En toch na 4 porsches, hebben wij onze Z4 M in bestelling. begin januari zal ie geleverd worden. Heb op francorchamps tijdens de M-days gereden met M5 en Z4 M, en deze konden mij zeer bekoren. Moet zelfs zeggen dat ik erg genoten heb van de motoren en de wegligging.
Toch blijf ik een 911 fan (de look en het geluid zit in je aders hé)
Misschien komt er nog wel 1 later (maar dan zal het ne speciale zijn)


28 okt 2006 20:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.