Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

De prijzen van de 964 zijn de laatste jaren gestegen

Eens
98
70%
Oneens
43
30%
 
Totaal aantal stemmen : 141

18 apr 2007 20:51

Zodra dit soort teksten letterlijk geventileerd worden op websites van porsche-specialisten kan je natuurlijk zelf ook wel op je vingers natellen wat dat betekent voor wagens die in deze categorie gaan vallen:

"BIJTELLINGSTIP van grote waarde!
Wist u dat auto's ouder dan 15 jaar fiscaal bijgeteld worden over de taxatiewaarde in plaats van over de nieuwprijs? Zo wordt Porsche rijden wel zeer betaalbaar..."

:idea: :!:

18 apr 2007 21:08

Joannes schreef:
Ik denk dat iedereen hier min of meer bepaalde eisen stelt als hij of zij een 964 of wat dan ook wil aanschaffen. Jij weet ook dat een rode C4 uit 1989 met hoge km stand en stoffen bekleding niet de wensauto van de gemiddelde 964 interessent is ? Iedereen die ik vraag wil leer, targadak, airco, 17 inch (of meer), max 150000 km, metallic lak enz. Ook al is de rode C4 goed.


Iedereen? Ik ken genoeg mensen die Indischrood wel prachtig vinden. En leer vind je op veel 964's, dus is niet echt een prijsopdrijver. Airco moet voor dit geld ook lukken. Targadak is niet populair, maar je zal wel schuifdak bedoelen... Een accesoire die ik niet op prijs stel, maar een 964 zonder is niet te vinden (bij wijze van spreken). Een stoffen interieur kun je ook vervangen door een leren interieur overigens (sterker nog: als het goed is kun je bij mij zeer binnenkort terecht voor een rafleer volelectrisch interieur).

De kilometerstand is bij velen een heet hangijzer. Ikzelf kocht mijn auto met 185K. Inmiddels 60K verder. Ik zie het probleem niet en er zijn meerderen die dat niet zien. Ik ben vaak auto's tegengekomen met aanmerkelijk minder kilometers die er minder uit zagen.

Overigens, mijn auto, vraagprijs 22K, had misschien wel "te veel" kilometers achter de rug, maar wel: parelmoer lak (in een kleur die misschien niet iedereen wil, maar weinigen zal afschrikken, en mijn favoriet), volleer, rafleer, volelectrisch, schuifdak, airco (werkend), wisser achter, airbags, 91-er...

Niet foutloos in het eerste jaar, maar ik geloof niet in een 964 die dagelijks gebruikt wordt die nu nog een jaar rondrijdt zonder dat er ook maar 1 ding moet worden vervangen...

Tevens verwacht de gemiddelde interessent geen kosten te krijgen in het eerste jaar na aanschaf


Ik vind dat naïef, tenzij je de auto met een jaar garantie koop of er erg weinig mee rijdt. Zeker bij een auto van 15 jaar weet je dat je meer aan onderhoud uit moet geven. Zelfs bij een goede... Een slechte trekt gewoon je beurs compleet leeg.

Ik hoop dat jij over een jaar kan zeggen: "zie je wel". Maar er is natuurlijk altijd een gerede kans dat er iets mis gaat. Van een kleine ergernis, tot een vervelende reparatie...

18 apr 2007 21:09

ligt er ook aan of je zelf een beetje handig bent in auto's. iemand die dat wel is kan zich een wat goedkopere veroorloven en zelf de "foutjes" ervan opknappen. iemand met 2 linkerhanden kan dat niet en dan snap ik dat je liever een wat duurdere koopt die er beter uit ziet.

ik vind blind staren op km stand toch al niet zo slim, want je weet toch niet hoe er mee omgegaan is. kan zijn dat degene met 100.000 km altijd meteen is mee geknald met koude motor en er helemaal niet zo zuinig is mee omgegaan als de auto waar 200.000 km op staat.

waarom de prijs van een 964 stijgt is simpel, het is gewoon het mooiste 911 model ooit :D dus iedereen wil er 1.

18 apr 2007 23:21

Ik denk dat een goede 964 moeilijk te vinden is omdat hij minder tegen een 'ruwe' behandeling kan dan bijv. een 3.2. Er zijn genoeg te koop, maar veel ervan zijn slecht.

Wanneer een vorige eigenaar op onderhoud van een 964 heeft bezuinigd, kost het veel om het recht te zetten. Dit zijn veel van de 17-22K auto's die je op marktplaats etc. tegenkomt.

Relatief veel slechte exemplaren drijft de prijs van de weinige goede exemplaren op.

Daarom zou dit topic ook moeten heten: "prijzen goede 964 gestegen?". :wink:

19 apr 2007 0:12

Daarom zou dit topic ook moeten heten: "prijzen goede 964 gestegen?".


Dat was inderdaad de conclusie van dit topic. De prijzen van specialisten had ik als benchmark genomen. Dit zijn dus over het algemeen de goede 964's.

19 apr 2007 8:24

Retep968 schreef:Ik denk dat een goede 964 moeilijk te vinden is omdat hij minder tegen een 'ruwe' behandeling kan dan bijv. een 3.2.


Sinds wanneer?

Vergis je niet, er is ook een zeer ruime keuze in 911-gebakjes bj. 1984-1989.

19 apr 2007 10:04

aan een 964 kan en gaat meer stuk, logisch toch?

19 apr 2007 13:04

wolf schreef:aan een 964 kan en gaat meer stuk, logisch toch?


Dat is iets anders als minder tegen een ruwe behandeling kunnen.

Daarnaast is het wel zo dat wat er niet op zit ook niet stuk kan gaan, maar de 3.2 is ook weer ouder hetgeen ook bepaalde klachten met zich kan brengen.

19 apr 2007 16:06

Joannes schreef:Nog eens rij-eigenschappen : eerlijk gezegd had ik geen verwachting van de rij-eigenschappen. Misschien heb ik gewoon in slechte exemplaren gereden en viel het mij daarom iets tegen ? Een collega, die met mij mee is gaan kijken / rijden kwam overigens tot dezelfde conclusies..........
Het geeft nog eens aan hoe moeilijk het is een goede auto te vinden.
Overigens ik heb proegereden in :

- 1 x Carrera 3.2 1988
- 2 x 964 C2 (1 x schakel 1990, 1 x tiptronic 1990)
- 1 x 993 (1994)
- 2 x Boxster 2.5 (1997 en 1998) schakel

voordat ik de keuze maakte voor de Boxster.


Bovenstaande geeft duidelijk jouw voorkeur aan. Zegt inderdaad nog niets over de -of het gebrek aan - kwaliteit van de door jou testgereden 964's. Is allemaal niet zo spannend, beslissing is al genomen en jij hebt er geen spijt van en ik ook niet.

Het enige beeld dat ik wel heb moeten bijstellen is dat ondanks de relatief hoge aanschafprijs er toch redelijk wat onderdelen op jaarbasis vevangen moeten worden. Puur ouderdom/slijtage, desondanks volgens de specialisten nog steeds één van de "goede" 964's. Mijn conclusie is dan ook: al koop je een "goede"964 van 30k, kosten zul je eraan hebben, ook het eerste jaar. En dan nog maar niet te spreken over de verbeter/verfraai mogelijkheden.

Roi

19 apr 2007 17:24

Roi schreef:En dan nog maar niet te spreken over de verbeter/verfraai mogelijkheden.

Roi


Ahhh, de slippery slope...

Cupspiegeltje hier, cupvelgje daar. Cuppijpje hier, catvervanger daar. Remklauwen spuiten hier, geboorde schijven daar. Verlagingsset hier, koni's daar. Enz. :wink:

19 apr 2007 17:28

Rij de mijne een dik half jaar en reeds 8000 km verder. Kosten behalve benzine en paar liter olie, noppes, nul komma nul. Was weliswaar aardig aan de prijs qua aanschaf, maar lijkt zich dus al hebben terugverdiend.

knock on wood :wink:

on topic

19 apr 2007 20:18

Ging dit niet over het prijsniveau? Dat zal uiteraard zakken, aangezien de 997 nu al over de grens komt, hij wordt als zoete broodjes verkocht, en is supergoed. De meesten zien weer iets terug in deze auto van de oude 911. Je moet ook een beetje met je tijd meegaan :) .

Als de markt overspoelt wordt door de 997, zakken de prijzen snel. Dan wordt de keuze natuurlijk steeds moeilijker: koker of toch...... :?:

20 apr 2007 14:11

Ik denk eerder dat dat voor de 996 geldt.

20 apr 2007 15:51

Ik denk het ook.

21 mei 2007 22:08

Er is de laatste tijd (laten we zeggen 1 a 2 maanden) echt een hausse aan mensen die zich hier aanmelden en een goede 964 zoeken. Opmerkelijk imho... :roll:

22 mei 2007 0:05

...........................dus wacht ik nog even voordat ik ga inruilen of verkopen :lol:

22 mei 2007 0:53

He Lambiek,

Nu al toe aan iets anders?

Denk het niet he................. :wink:

Maar wij zitten dus op rozen met onze moooooie 964 :lol:

27 mei 2007 17:33

LEUKE discussie. Ik mis één aspect: het buitenland, met name Duitsland. Daar gaan de prijzen pas echt omhoog (kijk maar eens op www.mobile.de), en vervolgens zie je dat Duitse klanten in NL komen kijken voor een frisse 964 (die inderdaad schaars worden) en het zelfs nog "een koopje"(....) vinden..
Ik sprak Carlo van Krey hier laatst over, en hij gaf aan dit jaar meer duitse klanten dan NL klanten bediend te hebben.. (was hier overigens niet zo blij mee, zonde van het NL-wegbeeld...!)

27 mei 2007 17:52

@ flatsix Dat gaat in de toekomst almaar erger worden :idea:

Ik maakte 1 mei de vergissing te denken dat het maandag was , maar het was dinsdag . De dag dat ik een andere route naar mijn werk MOET nemen imv DE AUTOMARKT . De enige x dat IK door de berm mij uit de voeten maakte. Op dat moment LIJKT dat stukje autoweg van hun. :x

27 mei 2007 22:58

Voor wat het waard is: volgens Flat Six (Frans Porsche magazine) zijn de prijzen van de 964 nu in dalende lijn, en dan vooral van de C2. Dit gaat ook tegen mijn gevoel in, zeker omdat je de C2 relatief minder vaak te koop ziet.

27 mei 2007 23:50

rafv schreef:Voor wat het waard is: volgens Flat Six (Frans Porsche magazine) zijn de prijzen van de 964 nu in dalende lijn, en dan vooral van de C2. Dit gaat ook tegen mijn gevoel in, zeker omdat je de C2 relatief minder vaak te koop ziet.


Ging dat over Frankrijk?

27 mei 2007 23:57

rafv schreef:Voor wat het waard is: volgens Flat Six (Frans Porsche magazine) zijn de prijzen van de 964 nu in dalende lijn, en dan vooral van de C2. Dit gaat ook tegen mijn gevoel in, zeker omdat je de C2 relatief minder vaak te koop ziet.


...heb ik ook gelezen...'k volgde Franse markt nu ongeveer een jaar en er zijn een paar opmerkelijke verschillen. De 964 zakt bij hen nog steeds lichtjes, terwijl hij in Belgie, NL en D aan een opmars begonnen is. De 993 prijzen liggen er hoog tov bij ons, uitgenomen voor de S, 4S en TT die ik enorm vind meevallen. Ook 996 GT3's kan je voor een mooie prijs in Frankrijk kopen.

Frankrijk is zo'n gek land nog ni om op zoek te gaan naar een 964...de targa en (in mindere mate) de RS prijzen vallen goed mee tov hier!

29 mei 2007 1:34

Ik denk dat voor de meeste Nederlanders de taal de barriere is omin Frankrijk te gaan zoeken.
Zomoest ik bvb voor Chris de communicatie doen als er een wagen in Duitsland stond die hem interesseerde

04 jun 2007 16:25

Ik heb net nog even de database van m'n site (die 911's van marktplaats, autotrack en 2dehands.nl haalt) in Excel gecopieerd, en een paar grafiekjes gemaakt die voor een aantal bouwjaren de vraagprijs over de afgelopen 3 jaar laten zien: http://911.nl.eu.org/911_prijs_statistiek.aspx

Het is wel geen echte statistiek (SPSS is iets te lang geleden) maar misschien ziet iemand er wel iets in. Ik zie in ieder geval vooral voor bouwjaar 98 een duidelijk dalende lijn. Maar voor de andere bouwjaren :?: :?:

04 jun 2007 17:26

Leuk gedaan zeg!! En het doet me goed dat de prijzen van jaren 80 Porsches licht stijgende zijn.
Plaats een reactie