Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

26 nov 2007 21:34

Een nadeel van de 964 is dat je om de 20K km kleppen moet stellen... maar das gelijk ook weer een voordeel! :idea:

Persoonlijk vind ik de 964 meer een rijders-auto, de 993 is (vind ik) een opmaat naar de GT-achtige 996. (hopelijk schop ik niemand tegen de schenen...)

Maar je moet vooral kiezen wat je zelf wilt!

26 nov 2007 21:57

3.2? puur licht en simpel.

26 nov 2007 22:06

HenkC2C schreef:Van beide typen heb ik er inmiddels een paar gehad.
Zowel de 964 als de 993 hebben hun specifieke voor- en nadelen.
Het advies om eens met beiden te gaan rijden, is het beste dat je kunt krijgen. Daarna is je eigen voorkeur je beste raadgever :wink:

Succes!


Wat vind jij als ervaringsdeskundige als voordeel/nadeel 964 / 993? (Ik heb geen ervaring met een 964)

26 nov 2007 22:06

@ Wolf: da's een 356 ook :idea: :roll:

26 nov 2007 22:29

een 356 is niet geschikt voor dagelijks gebruik, een 3.2 wel.

26 nov 2007 22:32

Over smaak valt niet te twisten, maar wij hebben de 964 overgeslagen - zie onder avatar - vanwege de looks.

Een 993 rijdt beslist niet 'veel gemakkelijker' dan zelfs een 'oude' :lol: 3.2.
Bij beide is het makkelijk om de auto 'te verliezen' :idea:

Het blijven allemaal geweldige, interessante en spannende 911-typen :!: :P

Suc6 met je zoektocht :wink:

Voor een Turbo-look 993 ligt de prijsrange wel een stuk hoger dan de genoemde 40 k 8)

26 nov 2007 23:11

als ik het geld had ging ik voor de 993 die vind ik persoonlijk het mooiste model en dan de turbo woooow

27 nov 2007 0:15

Liever een late 964 dan een hele vroege 993 (raamroestduivel). Zelf vind ik de 964 mooier en puurder. Pas de late 993 2S/4S vindt ik een absolute verbetering tov de 964. Alleen die kosse ondertussen 60k en heb je geen lage bijtelling.

grt
w

PS Rij de mijne ook zakelijk en heb idd bijtelling over de taxatiewaarde ( rekbaar begrip). Heb 'm eerst nog prive gereden en toen ie echt onderhoud moest heb ik 'm aan mijn bedrijf verkocht :wink: :wink: :wink:

Zijn er eventueel liefhebber voor mijn auto als ik 'm verkoop??

27 nov 2007 0:18

nee liever een 993....






























:wink:

27 nov 2007 0:24

964 puur? daar is juist het verval begonnen :mrgreen: 4wd, airco,airbags,billenhitte etc etc

27 nov 2007 0:37

964 rs niet puur :shock: :wink:

27 nov 2007 9:31

@Wolf: Billenhitte had je eerder ook al, net als airco... Kom op joh, met goede argumenten komen... Zoals stuurbekrachtiging, ABS, rembekrachtiging, G50-bak :cheesy: (owhja, en het gebrek aan geluid, dat ook ja :cheesy: )

On Topic: Ga ze allebei eens rijden, als je van beide een goed exemplaar vindt, zullen ze in prijs niet gigantisch veel schelen (lees: een late 964 en een vroege 993 van "gelijke" kwaliteit). Echter, de 993 is nog geen 15 jaar oud, dus zul je nog even flink moeten bijtellen. Alhoewel, wat kostte een beetje 993 destijds? En wat kost een leuke middenklasser nu? ;)

27 nov 2007 9:46

Paul van Engelen schreef:Een 993 rijdt beslist niet 'veel gemakkelijker' dan zelfs een 'oude' :lol: 3.2.
Bij beide is het makkelijk om de auto 'te verliezen' :idea:


Voor een Turbo-look 993 ligt de prijsrange wel een stuk hoger dan de genoemde 40 k 8)


Vooral die slaloms hé :lol:

27 nov 2007 16:33

Als de financiën het toelaten een 993, als laatste waterkoker.

27 nov 2007 17:02

WdePundert schreef:Als de financiën het toelaten een 993, als laatste waterkoker.


Dit lijkt me een mooie afsluiting van de discussie :D

27 nov 2007 17:24

Toen ik mijn 964 kocht was de afweging simpel: koop ik binnen mijn budget een vroege 993 met veel kms of koop ik een goede 964 met weinig kms. Ben toen met beide proef weesten rijden en vondt de verschillen minimaal. De 993 oogt al wel weer moderner aan de buitenkant, maar interieur is nagenoeg hetzelfde.

27 nov 2007 17:54

het blijft een eeuwige discussie....

27 nov 2007 18:59

E.e.a. hangt dus af van je persoonlijke smaak én je budget :)

27 nov 2007 19:11

WdePundert schreef:Als de financiën het toelaten een 993, als laatste waterkoker.


Hmmm, geef mij dan maar het luchtgekoelde blok van een 996 ;-)

27 nov 2007 21:23

Wim, ik moet zeggen dat je een leuke twist geeft aan deze discussie :wink: On topic: mijn advies is om met beide types te gaan rijden en om de eventuele verschillen zelf te ervaren. Koop vooral wat je ZELF het mooiste vindt en niet wat anderen mooi vinden :idea: Succes!

27 nov 2007 23:06

7 jaar een 3.2 gereden
daarna 7 jaar een 964 en nu sinds 1 1/2 een 993 C4

alle 3 de wagens zijn wat mij betreft schitterende mooie wagens, maar een 993 rijdt nu eenmaal beter dan een 964 en een 964 beter dan een 3.2, is gewoon een kwestie van technologie of je het nu wil of niet, 993 heeft een multi-link achterwielophanging, betere remmen, ruitenwissers, krachtigere motor, 6-bak etc..

Het verschil dat merk je pas als je een rit doet op één dag van een dikke 500 km over kleine baantjes met veel remmen en schakelen.

Uit een 993 stap je gewoon veel minder vermoeid uit.

En voor de rest wil ik zeggen gewoon kopen (naar je budget) hetgeen jezelf het mooiste vindt.

27 nov 2007 23:10

het grappige vind ik dat best veel 993-rijders een avatar hebben met de achterkant van hun 993 en 964-rijders met een sideshot van hun auto.
grappig omdat ik de 993 van achteren een erg mooie 911 vind, maar van voor niet. 964 vind ik van voren veel mooier en van achteren niet veel lelijker.

Porschitis schreef:En voor de rest wil ik zeggen gewoon kopen (naar je budget) hetgeen jezelf het mooiste vindt.

Mooie spreuk - chinees bloed? :lol:

27 nov 2007 23:27

Porchitis schreef:krachtigere motor


De 993 is in de praktijk NIET sneller (in rechte lijn) dan de 964 (eerder een fractie minder snel). Uitz. de eerste 285 pk modellen (met de korte bak).

27 nov 2007 23:29

Porchitis schreef:alle 3 de wagens zijn wat mij betreft schitterende mooie wagens, maar een 993 rijdt nu eenmaal beter dan een 964

Krasse uitspraak. Het tegendeel is hier eerder namelijk ook geschreven. ;)

guidovdspek schreef:Wat is jullie mening? Als je ongeveer 10 á 15 duizend kilometer per jaar gaat rijden en moet kiezen tussen een 964 C2 of een 993, wat zou jij doen?

Volgens mij zijn zowel een 964 als een 993 daar even geschikt voor. Ik zou een 964 kiezen.

Kwestie van smaak...

27 nov 2007 23:41

964, 30.000 / jaar heerlijke auto om in te rijden.
Moe worden? Het is maar net wat je lekker vindt.

Ik heb een 993 4S geprobeerd, maar vond het niet 'mijn ding'.
Niet direkt genoeg, te veel comfort, niet dat spartaanse gevoel waar ik van hou. Na 500 Km rit in een 964 ben ik niet moe maar wel tevreden.

Al met al blijft het een kwestie van smaak.
Plaats een reactie