jeroenoop schreef:Als er iemand nog tips heeft voor een beginnend verzamelaar , zijn die welkom

Doe zoals ik zeg, niet zoals ik doe

en kies voor één bepaalde schaal (volgens mij heb je al gekozen voor 1:18 ). De mooiste modellen in die schaal zijn van Exoto/Motorbox, Kyosho, AutoArt, Minichamps, (nieuwe) Norevs en (al wat ouder en inmiddels ter ziele maar nog wel aangeboden) UT Models. Laat je zo weinig mogelijk verleiden door Bburago en Maisto, die zijn stukken minder mooi gemaakt en steken qua detaillering en afwerking minder fraai af bij voornoemde modellen.
Een goede leverancier is
www.modelissimo.de (zit in Münster, Duitsland maar is goed geprijsd en verstuurt betaalbaar, site is ook in het Nederlands) maar ook
www.toms.nl heeft het nodige. In je woonplaats en omgeving zit helaas niet zoveel, hoewel Kuijper's Hobbyhuis in de Minrebroederstraat in Utrecht wel het een en ander kan leveren. Uiteraard is onze forummer Droomautoos uit Schijndel ook een prima adres, hij weet goed de weg in modelautoland en kan ook regelmatig lastig verkrijgbare modellen vinden. Hij is ook een Porschefanaat, dus dat praat makkelijker.
De eerste generatie 911 is er in 1:18 alleen nog maar van UH, die zijn wel betaalbaar maar niet supermooi. De 964 is er alleen nog als winkeldochter en op eBay, in cabrioletuitvoering (zie mijn laatste aanwinsten) en die is ook niet super. De 993 en kun je nog wel vinden van UT, best een goed model. De mooiste 996en en 997s zijn van AutoArt.
Er is een aardige 356 van SunStar, maar volgens mij ook van Kyosho. Minichamps heeft een schitterende 924. De Cayenne is er van meerdere merken, in beide generaties. De mooiste Boxster is van AutoArt. Verder wordt het een beetje zoeken, niet alles is verkrijgbaar maar er komt de laatste tijd wel veel op de markt.
Meer vragen? Laat maar weten!