Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

23 sep 2008 17:55

Dat weet ik en het intro stukje is deels een compilatie uit de bekende 944 literatuur, maar ook daar ontbreekt de bronvermelding. :wink:

25 sep 2008 10:21

Houd er rekening mee dat het onderhoud van een 944 turbo ongeveer gelijk ligt aan een 911 3.2! Turbo's zijn erg duur in onderhoud.

Succes, grt. Leander

25 sep 2008 18:43

leander schreef:Houd er rekening mee dat het onderhoud van een 944 turbo ongeveer gelijk ligt aan een 911 3.2! Turbo's zijn erg duur in onderhoud.

Succes, grt. Leander

S2's ook :wink:
Het gaat hier waarschijnlijk om een getunede turbo dus dan is het helemaal gokken wat je er aan kwijt bent. Als ie nu technisch goed is, is het de gok wellicht waard.

25 sep 2008 21:52

rse schreef:
leander schreef:Houd er rekening mee dat het onderhoud van een 944 turbo ongeveer gelijk ligt aan een 911 3.2! Turbo's zijn erg duur in onderhoud.

Succes, grt. Leander

S2's ook :wink:
Het gaat hier waarschijnlijk om een getunede turbo dus dan is het helemaal gokken wat je er aan kwijt bent. Als ie nu technisch goed is, is het de gok wellicht waard.


WORD!

sorry

29 sep 2008 20:45

Duurde even voor ik kon gaan kijken maar het word toch niet iets. De meneer wist werkelijk niets van de auto en starten lukten ook niet. Ga nu kijken naar een 944 s2 3 liter alleen komt die uit 1987 wat volgens de statistieken weer niet kan?????? Staat wel zo bij het rdw dus ben benieuwd. Heeft wel wat mankementen maar daar is de prijs ook naar. Dank voor de info en u hoort van mij.

Bas

29 sep 2008 21:59

Klinkt als een knutselproject van een doehetzelver... :?

De 3 liter motor is pas vanaf eind '88 (modeljaar '89) geleverd. Dat betekent dus dat de 3 liter motor er later pas in is gelepeld. Als ook de carrosserie is aangepast naar S2/Turbo look, let dan vooral op de aansluiting van de voorste zijschermen met het neus/bumperstuk. Als het gaat om de bekende aftermarket delen, sluit dat slecht tot zeer slecht (lelijke hoeken) aan.

Ga ook na of de transmissie (incl. koppeling) is vervangen door een Turbo of S2 exemplaar. Zoniet, draai je deze binnen de kortste keren aan gort, door het extra vermogen (zo leert de ervaring bij diegenen die het ook hebben geprobeerd...).

Tenslotte... als hij wit is, laten staan. Dan is het 99% een oude bekende.. met heel veel gebreken. :wink:

29 sep 2008 23:47

Misschien wat meer info:

Wat is de prijs, wat zijn de mankementen?

Zoals eerder geschreven zijn er volgens de verhalen in het verleden 944's met een 2.7 motor fabrieksmatig omgebouwd naar een 944 met een S2 motor. Vaag meen ik mij te herinneren dat daarbij volgens die zelfde verhalen ook de ophanging en de remmen zijn aangepast.
Dit zijn dus aandachtspunten.

Maar ook dan is het nog niet perse een S2.
Volgens mij heeft een S2 standaard meer opties als een type 2.
Denk daarbij aan ABS, climat control (niet te verwarren met airco)
Weet dit niet geheel zeker, maar bij een S2 waarvan het bouwjaar niet klopt gaan bij mij op zijn minst de alarm belletjes rinkelen.

30 sep 2008 0:30

De 2.7 was in '87 ook nog niet leverbaar. Kan me dus niet voorstellen dat de fabriek hier aan het werk is geweest met een 3 liter motor. Sluit me voor de rest wel aan bij je verhaal.

30 sep 2008 0:40

87 kan modeljaar 88 zijn, vanaf welk jaar werden de 2.7's verkocht?
Ik ben een redelijke 944 kenner maar op het gebied van de 2.7's een absolute leek.

30 sep 2008 1:02

Volgens het tabelletje dat Jelle jaren geleden in elkaar gezet heeft, vanaf modeljaar '89 geleverd.
Plaats een reactie