Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

01 dec 2008 23:37

heb inmiddels de G bocht + 100cellen kat en konisch luchtfilter eropzitten en proefgereden. Best heftige sound!

02 dec 2008 12:43

Hey 3.2 Carrera is die cuprohr nog te koop? zal ik mn stoute schoenen aantrekken? 8) Heb je dat geluid in die combi ( g-bocht + cuprohr ) miss ook opgenomen? Pb me anders jullie vraagprijs voor dat ding even..

02 dec 2008 18:37

horn schreef: http://www.youtube.com/watch?v=qS0XHlPjUJM

deze klinkt hetzelfde als m'n 914 tje,

m'n buren worden er wakker van,
en op het werk zeggen ze dat ze me al van 2 km er horen aankomen .... 8)

bijna iedereen vind het echt (veel) te luid..... :roll:

02 dec 2008 18:38

Daarvoor nog nooit aangehouden dan :?:

02 dec 2008 18:40

nee

(maar als ik nonkel flik zie, dan laat ik me toch uitbollen...... :wink: )

03 dec 2008 2:12

hmm...

Heb nu een cat vervanger en een cup rohr onder de 964 zitten....en ik moet zeggen dat dit toch nog redelijk tam klinkt , o.k. er zit een originele eind demper van nog geen 2 jaar oud onder...dit zal wellicht wat schelen. Misschien toch maar eens op zoek gaan naar een G-bocht; kijken wat dit doet! :twisted:

03 dec 2008 2:53

cabrio wim schreef:
Het geluid voortgebracht door een auto in bovenvermelde omstandigheden, mag niet groter zijn dan:

95 dB (A) voor voertuigen uitgerust met een benzine-motor;

100 dB (A) voor voertuigen uitgerust met een diesel-motor waarvan het maximum vermogen niet hoger is dan 200 pK (Din);

105 dB (A) voor voertuigen uitgerust met een diesel-motor waarvan het maximum vermogen groter is dan 200 pK (Din).

Stukje gekwoot. :wink:

Well,

Goodwood circuit, November 17th.

Noisy day is 105 db, silent day is 98 db.

De 911 is altijd op de grens aangezien de motor een hoop geratel veroorzaakt en dat dit door de decibelmeter wordt opgepikt.

waarden van wagens met een STANDAARD uitlaatsysteem, genomen aan 70% van de redline.

2.4S: 107db met koude motor, 105db met warme motor
Carrera 2.7RS: 105db
mijn SC: 104 db

Afbeelding

en hier sprong Jamie Lipman van EVO/ Car magazine/911 & Porsche World in als passagier en hangt een beetje de aap uit!

Afbeelding

The cheeky bugger! Maar ik vind zijn werk wel super http://www.jameslipman.com
8)

Afbeelding

Ik vraag me toch af hoe die Porsches dan door de keuring komen!

Groetjes,

Bert

03 dec 2008 10:17

ironpatje schreef:

Als ik t zo hoor lijkt t me toch TE... niet echt 911-ish meer vind ik...
Plaats een reactie