Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 dec 2008 23:04
Ik dacht eerst dat ik een 964 wilde na veel lezen op PF maar door echte auto's te bekijken kwam mijn keuze op 993, toch een iets moderner uitstraling, maar niet zo modern als een 996 natuurlijk! 996 sprak mij niet zo aan qua lampen. Dit magnifieke forum geeft zoveel informatie en meningen dat je van achter de PC een idee kunt vormen maar echte auto's bekijken en rijden is waar het natuurlijk om draait. En dat bepaalt je keuze. Succes met de leuke zoektocht!
09 dec 2008 23:14
MR.GUZZI. schreef:In wat voor opzicht Nine -eleven, gebruikte materialen,laswerk,je vind dat de 993 betere bouwkwaliteiten heeft dan bv een 997s?

Wellicht het feit dat de ene met de hand gebouwd is en de andere op de geautomatiseerde productielijn? Gok maar wat hoor.
10 dec 2008 0:00
gast schreef:En ik meen dat er nog wat Japanse handjes en hersentjes aan meegeholpen hebben ook om die lijn op te zetten want ZO grundlich waren ze in Duitsland ook weer niet....
Waarschijnlijk verwijs je nu naar de implementatie van Kaizen... Maar dat is toch wat anders.
10 dec 2008 0:15
MR.GUZZI. schreef:In wat voor opzicht Nine -eleven, gebruikte materialen,laswerk,je vind dat de 993 betere bouwkwaliteiten heeft dan bv een 997s?
In noemde specifiek de 996, had ooit eens vernomen dat de productietijd op ongeveer de helft van die van een 993 lag.
Zonder nu te willen zeggen dat een 996 in elkaar geflanst word, zal men door het optimaliseren van fabricageprocessen natuurlijk wat tijd kunnen winnen, maar niet 50% reduceren.
En ja, tot onze spijt zijn de toegepaste materialen, zonder inferieur te zijn, wel enigszins van mindere kwaliteit.
Over een 997 wil en kan ik niet oordelen.
10 dec 2008 0:25
De verandering van productie methode startte met de introductie van de 993, niet met die van de 996. Al werd de methode ongetwijfeld verder verbeterd.
The 'lean' age caught up with Porsche in September 1993, and this with the introduction of a classical serial flow assembly-line with short cycled work into the assembly of motor engines. Before that, stationary assembly had been the only method. With the introduction of the new assembly line the cycle periods were cut significantly and labour intensity was raised by way of commissioning all parts before delivery to the assembly line.
Since then, for Porsche 'lean production' has presented itself as the triumph of the classical serial flow assembly line. This shows up in the new concept which aims at assembling two models, the classic Porsche 'Carerra' (911) and the new 'Boxster', with a number of versions in one and the same line. Before that, different models were assembled in different lines. The second novelty is that, after consulting Japanese organization experts, the fixed 10 minute periods for the transport of the body were replaced by a serial flow, resulting in a 50 per cent cut of the cycle times. In order to facilitate assembling a moving object, the workers are 'moved along' by specific devices.
10 dec 2008 17:41
Binnen Europa is porsche nog steeds een groot voorbeeld op het vlak van "Lean Production". Vele bedrijven volgen het "Toyota Production System" en vanuit "Porsche" worden ook andere bedrijven getraind door de Kaizen specialisten van Porsche in deze productiewijze.
Maar "Lean", "Toyota Production System" en "Kaizen" betekent niet dat er machinaal gewerkt wordt. Het betekent dat het productie proces in "Flow" wordt ingericht, er gewerkt wordt in takt tijden waarin het product steeds een stukje verder gaat in het proces in vastgestelde tijden (welke bepaald zijn vanuit de klantvraag!). Door deze standaardisering en vaste tijden komen verstoringen sneller naar voren en kunnen hier verbetertrajecten op worden gestart.
Voorraden en onderhanden werk worden tot een minimum beperkt en daarnaast houdt lean in dat 0 fouten worden geaccepteerd en mochten er wel fouten optreden wordt de lijn stil gezet en wordt het probleem eerst opgelost zodat er geen structureel probleem optreed. Daarnaast worden verspillingen tot een minimum beperkt (waaronder bijv. transport binnen de fabriek omdat dit niet waardetoevoegend voor de klant is!).
Dit even in het kort met betrekking tot "Lean" en "Toyota Production System". Het is nog veel meer dan wat ik hierboven beschrijf, o.a. heel veel tools/methodes/systematieken om verbeteringen aan te brengen in een productieproces maar bovenstaand is wel de echte basis. Buiten dat het als een productiemethode kan worden gezien is lean naar mijn idee meer een denkwijze, je bent continu bezig met verbeteren waar lean veel tools/aangrijpingspunten heeft en je bent er nooit mee klaar.
Terugkomend op de kwaliteit, doe mij maar een product wat geproduceerd is onder de systematiek van het "toyota production system".
Groetjes,
Martin
10 dec 2008 19:57
toch vindt "men" de ouwe P's kwalitatief beter...
10 dec 2008 20:43
Heb ik ook met vrouwen , vind de oudere ook mooier en beter van kwaliteit , vind dat jonge spul maar niks , geen goede productie lijn , geen mooie materialen
10 dec 2008 21:51
Ben niet een van de slimste maar zie nu pas dat de old lady ook een jonge vrouw is

Eigenlijk wel erg toepasselijk op de discussie
11 dec 2008 13:27
BMC heeft het helemaal goed uitgelegd. Sinds de 993 word deze productiemethode al toegepast en dat een 993 met de hand werd gebouwd is natuurlijk wishfull thinking
11 dec 2008 13:29
gast schreef:Na hetgeen BMC heeft uitgelegd is alle voorgaande getyp over handgemaakte 993's dus stierenpoep en wat hier staat:
wolf schreef:toch vindt "men" de ouwe P's kwalitatief beter...
eigenlijk zielig

emotie, gast, emotie. doe je niks tegen.
11 dec 2008 14:03
wolf schreef:toch vindt "men" de ouwe P's kwalitatief beter...
Die 'men' is dan natuurlijk vooral de mensen die zich geen nieuwe kunnen veroorloven.
Het idee dat een met de hand gebouwde auto of product beter is dan een machinaal product is natuurlijk je reinste flauwekul. Kwaliteit is afhankelijk van zoveel factoren en natuurlijk allereerst van de gebruikte materialen.
11 dec 2008 14:28
en de gebruikte techniek/ontwerp.
Ik zeg alleen maar achterwiel ophanging 993
11 dec 2008 15:16
Zou de achterwielophanging van 993 beter zijn dan van de 997 ???,dat geloof ik niet !
Laatst bijgewerkt door
MR.GUZZI. op 11 dec 2008 15:19, in totaal 1 keer bewerkt.
11 dec 2008 15:54
997S heeft een top wegligging, zo goed heb ik hem ng nt gehad .....
11 dec 2008 16:14
Waarom maken we ons eigelijk allemaal druk? Qua bouwkwaliteit kunnen geen van alle Porsche's ooit mee met simpele Toyota's en qua kwaliteit van de gebruikte materialen zijn ook alle Porsche's (ook de nieuwe 997 MKII) inferieur aan Audi's. Er is véél verbeterd bij Porsche maar er is zeker nog een weg af te leggen tot we bij de beste van de klas behoren!
11 dec 2008 16:20
Bedoel dan vooral voor de gebruikte materialen binnenin bij Audi. Zoals de kunststoffen en toetsjes daar aanvoelen, hoe alles in het interieur mooi aansluit dat vind je nergens anders. Zelfs nog hoe de geur van het interieur na jaren intact blijft...
Bij 964-993 steken me vaak de grote openingen tussen de deurbekleding en het dashboard tegen. Evenzeer als de rubbers tussen ramen en koetswerkonderdelen die wat onvakkundig zijn aangebracht. De rode reflector achteraan die bij de 964 er snel dof gaat uitzien. De motorkap en kofferdeksel die niet vanzelf kunnen blijven openstaan. Het handschoenkastje bij de 993, waar het slot aan de linkerkant zit zodat het gewicht aan de rechterkant niet ondersteunt wordt en deze kant wat gaat uitzakken. De centrale ventilatieroosters bij de 993 die van wel een heel goedkoop uitziende/aanvoelende plastic zijn gemaakt. De krakende ruiten bij de 993. Met de 996 en 997 heb ik minder ervaringen, maar daar stelden toch bij een eerste kennismaking de gebruikte materialen wat teleur.
En zo hebben alle Porsche's wel hun typische kwalen, maar dit neem je er toch allemaal bij als je helemaal weg bent van een wagen?
Er zijn trouwens ook (vrij unieke) details die me nog telkens een glimlach bezorgen, zoals het dakgootje bij luchtgekoelde 911's, het lapje kunststof aan de tankklep om bij het tanken het koetswerk te vrijwaren van druppels benzine, het wol onderaan de deur dat ervoor zorgt dat er nooit krassen van het instappen kunnen voorkomen,...
11 dec 2008 19:02
Godspeed schreef:.... het wol onderaan de deur dat ervoor zorgt dat er nooit krassen van het instappen kunnen voorkomen,...
Heb je niet je jas gewoon een keer tussen de deur laten zitten?
11 dec 2008 19:18
Heel bijzonder de uitspraak over Audi , heb twee audi's gehad waarvan 1 een RS4 , motor had ng geen 16.000 km gereden en er waren toch wel ietsje pietsje problemen . Wat interieur afwerking betreft , het is net een pracht vrouw waar geen zinnig woord uit komt en die een uitstraling heeft van ik ben gemaakt ipv ik ben een natuurlijke schoonheid
gast als men dat denkt dat nergens evolutie heeft plaatsgevonden en dat deze is gestopt bij datgene wat ze op dat moment bezitten pik ik jouw gevleugelde uitspraak " eigenlijk zielig "
11 dec 2008 19:32
Ik vind dat Porsche niet zo goed is in ergonomie in het intrieur. Dan ken je beter bij Audi gaan winkelen als je een auto om zijn interieur kiest

Of bij Mercedes!
11 dec 2008 19:43
Het is als vrouwen: je hebt misschien niet het allermooiste exemplaar maar je gaat er wel van houden
11 dec 2008 19:45
Audi heeft een zeer ingewikkeld navigatie systeem wat niet in Nederlands verkijgbaar .Ergonomie , omdat de sleutel links zit

Omdat de toerenteller in het midden zit

. Ook vind ik een leren dashbord van Porsche vele malen mooier dan van Audi .Volgens mij heeft audi het zelfs niet . De leren zetels van audi vertonen na 1000 km rijden een kuil , heb ik na 42.000 km mt de Porsche nog steeds geen last van . En laten wel aub een nieuwe audi vergelijken mt een nieuwe Porsche en niet een van 1996 , zet daar een audi naast en je ligt in een deuk .....
11 dec 2008 20:15
Zoiets??
Bij audi kun je net als bij bijna alle premium merken heel het interieur/dashboard/hemel laten bekleden met koe..
Ik rij nu mn 5e Audi, en qua materiaalgebruik kan daar naar mijn mening geen ander merk aan tippen, ook geen BMW en Mercedes...
En Nederlands is gewoon in te stellen in het MMi systeem.
11 dec 2008 20:40
Titel van het topic maar weer aanpassen dan: 964, 993, 996 of toch stiekum een audi omdat ie zo mooi van binnen is
11 dec 2008 21:18
TheHuge schreef:Bij audi kun je net als bij bijna alle premium merken heel het interieur/dashboard/hemel laten bekleden met koe..
Ik rij nu mn 5e Audi, en qua materiaalgebruik kan daar naar mijn mening geen ander merk aan tippen, ook geen BMW en Mercedes...
En Nederlands is gewoon in te stellen in het MMi systeem.
Vreemd dat een zeer gerenomeerde audi dealer zei dat de navi niet aan te passen was naar Nederlands ....mijn zaken partner rijd S4 cabrio had hetzelfde probleem .....bij een andere bekende dealer ....Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat het niet het huidige A4 model is (nieuwste dus ) maar ach ..dan nog ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.