Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 jun 2009 22:02
AdviesVerzekerd schreef:De verzekering kan overgevoerd worden naar andere tussenpersonen van Turien die zonder administratiekosten werken. De premies en voorwaarden zijn dan gelijk, het eigen risico is Euro 50 per gebeurtenis meer.
Tja,
iedereen probeert een graantje mee te pikken.
Adviesverzekering ook Porscherijder.
Wel eerst even voorstellen dan
04 jun 2009 23:21
Ik zou schijnheilig zijn als ik zou zeggen dat dat niet het geval was, ik kan echter de polissen van Turien overnemen, zelfde premies, zelfde voorwaarden, iets hoger eigen risico en geen 180 Euro administratiekosten per jaar. Of ik er dan van meeprofiteer, ja, maar de verzekerden van Multisafe ook. De premies zijn erg scherp. Ik had me al voorgesteld, eerder vandaag, maar dat topic was te commercieel en is uit het forum gehaald. Ik wil mezelf niet opdringen, ik wil alleen maar de mogelijkheid bieden om het probleem op te lossen.
Laatst bijgewerkt door
AdviesVerzekerd op 04 jun 2009 23:29, in totaal 1 keer bewerkt.
04 jun 2009 23:23
... vanwaar dat hogere ER
04 jun 2009 23:30
Geen idee waarom ze het eigen risico hebben verhoogd, misschien om contractuele redenen, misschien omdat er veel schades geweest zijn, ik heb dat nog niet kunnen onderzoeken, ik kreeg van mijn inspecteur van Turien groen licht om dit tarief aan te kunnen bieden na vragen en telefoontjes van Porscherijders die n.a.v. die administratiekosten op zoek gingen naar een klassiekerspecialist en bij mij terecht kwamen. De verhoging is slechts € 50 per gebeurtenis, dus te overzien.
05 jun 2009 0:27
Het eigen risico blijft hetzelfde als de verzekering direct wordt overgenomen door Turien. Dus waarom met een andere partij in zee gaan waarbij het eigen risico omhoog zou gaan?
05 jun 2009 0:43
Turien werkt met tussenpersonen en biedt zelf niet direct verzekeringen aan de klanten aan, als ze al een polis zelf administreren is dat tijdelijk en wordt de verzekerde later bij een samenwerkende tussenpersoon ondergebracht. De reden van de verhoging van het eigen risico heeft te maken met het feit dat er met Multisafe speciale tarieven en voorwaarden waren afgesproken. Het tarief dat aan ander tussenpersonen wordt aangeboden is dus door het verschil van € 50 verschil anders dan de voorwaarden die exclusief voor Multisafe zijn. De administratieve kosten die aan verzekerden worden doorberekend hebben niets met de verzekering zelf te maken.
Laatst bijgewerkt door
AdviesVerzekerd op 05 jun 2009 9:45, in totaal 1 keer bewerkt.
05 jun 2009 5:36
Wellicht even naar dit Topic kijken.
05 jun 2009 20:42
Nicolò schreef:Heb jij dan een contractje getekend voor dat "serviceabonnement" van € 12,50 per maand?
Een tussenpersoon is vrij in het vaststellen van zijn beloning mits hij dit transparant communiceert met de klant..... volgens MS dus

Er zijn nu een aantal tussenpersonen in deze discussie betrokken; is dit waar of niet waar????
06 jun 2009 0:51
AdviesVerzekerd schreef:[...] 180 Euro administratiekosten per jaar. [...]
MS wenst 12,50 per maand te incasseren, izze nie 180 per jaar. Rekenskills waren nooit een eis in de assurantiesector, moet toch maar eens ingevoerd gaan worden
06 jun 2009 10:26
Klopt, ik ben tussenpersoon, gespecialiseerd in bijzondere voertuigen. Een tussenpersoon is niet vrij in het vaststellen van zijn beloning, die is deels wettelijk bepaald. Het is niet zo dat wij tegen inkoopsprijs een verzekering kopen bij de maatschappij en deze doorverkopen aan de verzekerde, zoals bijvoorbeeld kledingzaken of opticiëns. Wij kunnen wel met minder provisie genoegen nemen door de verzekerde een deel daarvan terug te geven in de vorm van extra korting, of minder te ontvangen van de maatschappij. Wij zijn een kleine tussenpersoon met weinig overhead, de provisie van de maatschappij is voor ons voldoende om een klant te kunnen bedienen. Wij hoeven dus niet € 180 per jaar administratiekosten in rekening te brengen. En @Pat69: Het is écht € 180, Multisafe rekent namelijk voor bestaande klanten € 12,50 per maand en voor nieuwe klanten € 15,00 administratiekosten. Het is te lezen in de dienstenwijzer van Multisafe op hun site. Er staat het volgende:
Onze beloning
Onze beloning kan bestaan uit één of meer van de volgende onderdelen:
· Declaratie (voor specifieke werkzaamheden en na overleg met u)
· Provisie (van verzekeraars)
· Dienstenfactuur (bij u in rekening gebracht voor onze beheersdiensten naast de van
verzekeraars ontvangen provisie)
Vanaf 1 mei 2009 betalen al onze nieuwe en bestaande particuliere relaties die verzekeringen of
andere financiële producten bij ons in beheer hebben gegeven een vast bedrag per maand, in
aanvulling op de provisie die wij eventueel van aanbieders ontvangen.
Dit bedrag is onafhankelijk van het aantal polissen dat bij ons is ondergebracht. Relaties die al voor
1 mei 2009 klant waren bij MultiSafe betalen € 12,50 per maand. Nieuwe relaties van na deze
datum betalen € 15,= per maand.
06 jun 2009 10:59
AdviesVerzekerd schreef: Een tussenpersoon is niet vrij in het vaststellen van zijn beloning, die is deels wettelijk bepaald. [/i]
Dus kan ik niet alleen de acceptgiro maar ook de aanmaningen van het incassoburo ook in de bbq gooien?
06 jun 2009 19:07
Vorige week wederom een aanmaning van Multisafe gehad om binnen 30 dagen alsnog de 12,50 aan fee te voldoen.
Doe ik dit niet dan zouden hier nog een 15,- euro aan administratiekosten bijkomen.
Hoe sterk sta ik als ik weiger te betalen?
Ik heb inmiddels wel van Turien de bevestiging gehad van mijn opzegging per 1-11-09.
Kan Multisafe mij verplichten om evt. ook na 1-11-09 nog de openstaande vergoedingen te betalen?
06 jun 2009 20:50
Heb je een serviceabonnement afgesloten?
07 jun 2009 8:25
Ik heb geen serviceabonnement afgesloten.
Heb op 1-11-2008 mijn jaarlijkse contributie in 1 keer vooraf betaald en that's it.
07 jun 2009 10:31
Vooropgesteld dat ik geen jurist ben.
Volgens mij kan men jou geen abonnement in rekening brengen dat je niet hebt afgesloten.
Vraag anders even waar je hebt getekend.

Bij mij was toen de discussie vrij snel afgelopen: "er viel met mij niet te praten".
Heb ook nog geen aanmaningen ontvangen ofschoon ik nu al drie keer een incasso van € 12,50 terug heb laten draaien.
Inmiddels heb ik aan Turien gemaild om de Porschevezekering via hen te laten lopen.
07 jun 2009 22:25
@RRW.. voor elke overeenkomst geldt dat deze pas rechtsgeldig is als er sprake van wilsovereenstemming. Die wilsovereenstemming komt van jouw kant tot stand door jouw handtekening onder het aanvraagformulier, de wilsovereenstemming door de maatschappij is er doordat je een polis van ze ontvangt. Je zou een kopie van de aanvraag moeten opvragen om te zien of er iets vermeld staat over een servicecontract o.i.d. met Multisafe. Op het standaard aanvraagformulier van Turien staat er namelijk niets over, die is er alleen voor de contractuele afspraak tussen jou en Turien. Ik kan me niet voorstellen dat ze je die €12,50/15,00 per maand kunnen dwingen te betalen, er is immers geen wilsovereenstemmning (wel van de kant van Multisafe, maar niet van jouw kant, tenzij ze een eigen aanvraagformulier hebben waar er iets over die € 12,50/15,00 vermeld staat) De makkelijkste manier om van Multisafe af te komen is door de polis bij een andere tussenpersoon onder te brengen en je er van te overtuigen dat deze geen extra kosten in rekening brengt.
Laatst bijgewerkt door
AdviesVerzekerd op 08 jun 2009 13:13, in totaal 1 keer bewerkt.
07 jun 2009 22:41
Het aanvraag formulier van Multisafe voorzag niet in zo'n service overéenkomst oid, dat heb ik eventjes nagekeken. Weet niet hoe het nieuwe formulier eruit ziet, als dat er al is.
Ben ook bezig de verzekering over te hevelen naar een andere tussenpersoon. Wat een zooitje is dit zeg!
07 jun 2009 23:38
Thx AdviesVerzekerd.
Ga ik ook gelijk even nakijken. Inmiddels heb ik mijn polis via Turien laten omzetten.
Groet
08 jun 2009 11:24
Beste adviesverzekerd,
Volgens mij sla je de plank een beetje mis

, volgens de definitie van een aanvraagformulier :
Een door een verzekeraar beschikbaar gesteld formulier waarmee een kandidaat-verzekeringnemer kenbaar kan maken een risico ter verzekering aan te bieden. Het aanvraagformulier bevat een meer of minder uitgebreide vragenlijst aan de hand waarvan de verzekeraar bepaalt óf en, zo ja, onder welke voorwaarden en tegen welke premie hij het aangeboden risico wil verzekeren.
Op een aanvraag teken je nimmer voor kosten welke een tussenpersoon inrekening brengt.
Een ondertekende dienstenwijzer is een ander verhaal dan spreek je samen af wat de kosten
zijn.
Maar nogmaals provisie en kosten
groeten,
08 jun 2009 12:44
AdviesVerzekerd schreef:De premies zijn erg scherp
Maar het kan nog scherper, ik ben overgestapt naar een andere tussenpersoon/verzekering met een scherpere premie en dezelfde voorwaarden (in sommige gevallen zelfs beter)
08 jun 2009 12:58
Ik heb net even gepraat met de consumentenbond. Daar werd mij geadviseerd schriftelijk bij Multisafe bezwaar te maken en NIET te betalen. Daarnaast werd mij geadviseerd een klacht in te dienen bij de Kifid.
De consumentenbond had al vele klachten over Multisafe binnengerkregen.
08 jun 2009 13:20
@Peter993 Een klacht bij de Kifid zal weinig soelaas bieden, behalve dan dat je frustratie groter wordt. Multisafe mag namelijk die kosten per maand in rekening brengen, daarmee breken ze geen ''verzekeringswetten''.
@Strak: Premies zijn van meerdere factoren afhankelijk, ik weet echter dat de premies die Multisafe kan hanteren (en wij nu ook

) erg scherp zijn. Dat daar in individuele situaties weer andere/lagere premies tegenoverstaan met andere voorwaarden is heel goed mogelijk, ik verbaas me elke dag weer over wat ik in de markt tegenkom en ik verzeker al meer dan 20 jaar klassiekers en bijzondere auto's. Ik durf wel te stellen dat ik enig verstand van zaken heb.
08 jun 2009 15:34
OPGELOST !
zojuist Turien aan de lijn gehad en ze nemen de polis over ! (waren uiterst vriendelijk en begrepen de situatie)
Ik krijg er per post een bevestiging van en MS valt er tussen uit.
Wel van te voren inderdaad bezwaar maken naar MS over de diensten die ze aanbieden.
Heb zelfs van MS een mailtje gehad dat ze de polis laten overnemen door turien.
klaaar sluiten en lekker gaan rijden....nu het weer nog
gr douwe
08 jun 2009 16:10
Inderdaad, opgelost ... Ik heb net ook contactpersoon van Turien gesproken, ze gaan het product in eigen beheer van Multisafe overnemen. Voor iedereen die dus de polis bij Multisafe heeft kun je deze het beste overvoeren naar Turien zelf, de rest kan zich bij mij vervoegen

Succes!
08 jun 2009 17:01
Ok, maar dan verwijs ik toch nog even naar het andere draadje waarin Jos ons op de hoogte houdt over het initiatief dat via het PF loopt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.