Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 jul 2009 13:38
Eric,
Beide specialisten zijn op de hoogte van het voorval, het ging er alleen om een betrouwbare/ bekende computer aan de de auto te kunnen koppelen.
25 jul 2009 14:29
waarom heb je niet meteen daar je remleidingen laten ontluchten, was je met een beetje geluk meteen klaar geweest
25 jul 2009 14:44
...aan dit zaakje hangt een luchtje......
serieus, hoop dat dat het is en voor de rest sluit ik me bij Gizmo aan al snap ik mje gevoel in deze.
25 jul 2009 14:44
RGJC4 schreef:Zojuist bij een andere specialist ... trapt op het rempedaal en constateert dat er lucht in het systeem moet zitten, voelt te sponzig aan.
Toen ik dit hoorde was ik wel verbaasd-> de remolie is juist vervangen en dan ga ik er van uit dat het ontluchten goed gebeurd. Maar goed, volgende week maar eens schakelen met specialist no. 1....
Voor wat betreft het gebruik van de auto: Hij wordt echt wel als sportauto gebruikt en het ABS heeft zijn diensten al eens bewezen...
Daar noem je indirect een mogelijk duidelijke oorzaak!
Hoewel ik niet zo heel veel weet van de 4-wielaandrijving van Porsches
weet ik wel zeker dat het verversen van de remolie bij die modellen een speciaal klusje is, waarvoor ivm de (standaard?) ABD de juiste diagnose computer o.a. nodig is
Wat betreft je rijstijl: niks mis mee dus
25 jul 2009 15:54
gebeurt wel vaker kan ook per ongeluk over het hoofd zijn gezien. ik ben monteur voor metaal machines en heb regelmatig dat de eigen monteur van ( technische dienst) een vloeistof vervangt en dit vergeet. ook komt het vaak voor dat men een te dikke olie, vet of vloeistof erin doet gevolg dat de doorstromings indicator signaal geeft. Lampje gaat branden simpele oorzaak.
neem aan dat de monteur gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn excuus maakt ,waar gewerkt word worden ook wel eens fouten gemaakt helaas.
25 jul 2009 21:06
Paar weken geleden een beurt laten verrichten door een specialist. Auto opgehaald, geen problemen geconstateerd. Op weg naar huis een paar keer achter elkaar storingen, alles knipperde op het dashbord met alarmsignaal. Niet prettig en erg vervelend maar niet te wijten aan de specialist. Ze kunnen niet in de elektronica kijken.
Op basis van de klacht wel direct achterhaalt wat het wel is (kastje onder het stuur, waar een paar stekkers samenkomen). Niets aan te zien (diverse printplaten) maar deed het niet goed meer. Even een ander 2e hands exemplaar erin, paar weken testrijden en probleem opgelost.
Als het vertrouwen en de relatie goed is los je het altijd op
31 jul 2009 12:26
Up-date:
Inmiddels zijn de remmen+ de cylinders die de sperren bedienen opnieuw ontlucht, echter zonder resultaat, de ABS computer is ook gewisseld-> geen verschil.
Gisteren is er een andere ABS pomp in de auto gemonteerd ook dit maakt geen verschil. Volgende week vrijdag gaat de auto terug naar de garage en wordt er een andere ABS pomp gemonteerd. Je weet immers maar nooit…
Al met al erg vervelend allemaal, zeker omdat nog niet duidelijk is waar nu het probleem ligt. Ik ga tevens een draadje posten in het technische deel, dus als iemand een goede suggestie heeft, ik hoor het graag!
Verder geen ontwikkelingen hoe e.e.a. in relatie staat tot de grote beurt die is uitgevoerd en hoe ik de zaak gaat oplossen met de specialist, dat komt later wel-> eerst zorgen dat alles naar behoren functioneert.
31 jul 2009 12:40
Is deze garage een Porsche specialist of een algemene (goede) garage
Zoals ik eerder schreef is een diagnose kast van Porsche nodig om het ABD, onderdeel van 4WD, juist te kunnen ontluchten; het gaat niet om ontluchten zoals 'iedereen' het kan
31 jul 2009 12:43
Paul,
Beide zijn specialist en hebben de juiste spullen om de de cylinders te kunnen ontluchten.
(bosch hamer/ porsche computer)
31 jul 2009 13:09
De ABS computer die is even gewisseld. Is daarbij gekeken dat het onderdeelnr. van de computer die bij jouw auto hoort een partno. heeft eindigend op 01 en de vervangende op 00? Dan gaat het nl. niet goed.
Je hebt de snelheidssensoren van de ABS die stuk kunnen zijn.
Je hebt accelerometers in de middenconsole die stuk kunnen zijn (ik heb overigens nog een goede liggen, dus als het dat is... ze zijn duur en die ik verkoop natuurlijk veel vriendelijker geprijsd).
De druksensor kan stuk zijn.
Remvloeistofniveau, maar dat zal wel gecontroleerd zijn mag ik hopen.
Om maar eens wat te noemen...
31 jul 2009 14:52
DS,
Ik heb niet gekeken naar het onderdeelnummer, goede tip!
De druksensor is goed, ik ga er vanuit dat je de sensor bedoelt die op de pomp zit (waar overigens verdacht veel over te lezen is op internet)
Meters op de middenconcsole zijn ook gewisseld met andere exemplaren, deze gaven geen storing bij het uitlezen.
ABS sensoren kan ik nog nader bekijken, ik krijg de storing echter ook als de auto stil staat, zodoende dacht ik dat het niet aan deze sensoren zou kunnen liggen...
Nogmaals bedankt voor de input.
(misschien is het handig om deze twee posts af te splitsen naar mijn draadje in het techniek gedeelte, mods?)
31 jul 2009 15:21
Gunther schreef:waar gewerkt word worden ook wel eens fouten gemaakt helaas.
Alleen jammer dat het in dit geval met een remsysteem is...je zult maar met een luchtbel in je leiding komen aanrijden op een druk kruispunt...
31 jul 2009 15:27
Jay911 schreef:
Alleen jammer dat het in dit geval met een remsysteem is...je zult maar met een luchtbel in je leiding komen aanrijden op een druk kruispunt...
Ik heb meegemaakt dat mijn linkerachterrem vast sloeg, omdat de klauw niet goed was vastgezet na het wisselen van blokken.
Gelukkig reed ik toen al langzaam omdat ik al voelde dat er iets niet helemaal goed zat (zonder te weten wat, maar dat werd toen ineens perfect duidelijk).
Toch was dat een zeer kundige werkplaats. Shit happens.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.