turbocruiser schreef:Maar leg toch nog eens uit: (ik ben nl geinteresseerd in Maas) Waarom vind je Maas zo goed?
Op aanraden van een bekende van mij ben ik daar langsgegaan, werd meteen hartelijk geholpen en serieus genomen(ondanks mijn al eerdere genoemde 'jonge getinte huidje' wat veel verkopers bij andere premium-merken er vaker van heeft weerhouden mij serieus te nemen) en gaven mij bij voorbaat al een goed gevoel.
Om het een beetje kort te houden, had bij Kamsteeg voor de A4 cabrio iets onder fabrieksgarantie laten oplossen, wat niet was gelukt,maar door hun 'werkzaamheden' ontstonden er dus een hele rij andere problemen. Waar ik steeds maar weer zelf voor moest bellen, de monteur die meereed onderkende het probleem, vervolgens ging er een andere monteur aan werken die niks kon vinden, tot 3 keer aan toe, volgens hun te wijden aan personeelstekort. De laatste keer hebben zij in de werkplaats schade gereden met mijn auto waardoor de achterbumper vervangen diende te worden. Ik heb daar 1 MAAND op mijn auto gewacht, en kreeg totaal geen vervangend vervoer, welgeteld 1 dagje kreeg ik een fox mee, maar die moest en zou die middag nog terug moeten, toen ik daarover iets zei, zeiden ze dat ik niet moest zeuren omdat het 'mij toch niks kostte?'
Achteraf heb ik nog een rekening gekregen voor alle uren die zij aan het door hun niet-opgeloste probleem hadden besteed, kreeg 50% coulance en moest dus alsnog 400 euro betalen. Ik had er allemaal geen zin meer in in zeuren, na meerdere keren met de after sales manager in discussie gegaan te zijn, dus betaalde de rekening en kom daar nooit, nooit maar dan ook nooit meer terug en ik zal ook geen rekening met hun zgn 'goede naam' houden als mensen mij er eerlijk over vragen. Mijn mening: blijf daar weg!
Daarna dus bij J. Maas in Uithoorn terechtgekomen, kleine beurt gedaan en gevraagd of ze even naar dat probleem wilden kijken. Om het kort te houden: Kamsteeg had prutswerk geleverd en Maas is er een halve dag mee bezig geweest om het te herstellen, gelukkig wel met succes.
Bovenop de standaard rekening voor ene kleine beurt hebben ze mij daar slechts 60 euro voor berekend. Dat heeft me over de streep getrokken.
Daarnaast altijd keurig geholpen bij beurtjes en kleine dingen. Scheelt daarnaast dat een van de verkopers bij mij in de buurt woont, dus als ik een keer niet onder kantooruren naar Uithoorn kan komen, breng ik de auto in de avond naar hem toe en ruil m om met een leenauto, is de auto klaar, haal ik m weer op in de avond.
Ook worden vaak kapotte lampjes gewoon onder service vervangen(krijg er geen nota van, terwijl kamsteeg gewoon doodleuk 45 euro voor een remlicht vervangen rekent), auto altijd keurig gewassen en van binnen gestofzuigd, wordt er altijd keurig overlegd van tevoren als er bij een beurt iets vervangen moet worden.
Daarnaast is er met de afdeling verkoop altijd heel erg goed te praten voor een mooie prijs maken voor een nieuwe auto, vandaar dat de Q7 bij hun is gekocht.
Kosten vervangend vervoer(mits je geen voorkeur voor een bepaald model hebt) is een vaste lage prijs voor een vw, tientje meer voor een audi, maar je krijgt elke keer wat anders mee...de ene keer een A3, de andere keer een A6 of A5. Overigens geldt dit alleen voor vaste klanten, maar voor dit bedrag kan je bij bv Budget rent a car alleen een smart huren.
Maas heeft me vanaf het begin al laten voelen alsof ik al jaren een vaste klant van hun was. Zolang ik auto's bezit van de VAG groep, of nog ga kopen, zal ik vaste klant bij Maas blijven...
hmm dit alles lezend, klinkt t een beetje als propaganda praatje he....whoops
maar dit is nogal offtopic..moet er geen aparte topic 'tevredenheid andere merk garage's' geopend worden?