Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 dec 2009 14:28
Ik ben helaas ook door schade (en schande) wijs geworden.
Dat rijden lukt meestal nog wel maar als er schade komt, is er ineens niemand thuis. Op deze manier ben ik een paar duizend gulden kwijtgeraakt (en een goede vriendschap). En dan te bedenken dat het nog geeneens een Porsche was maar zomaar een auto. Zo leer je je vrienden wel goed kennen.
Daarnaast heb ik al eens mogen ervaren dat mensen heel snel je auto kunnen slopen door er alleen maar met hun vingers aan te zitten, dus ik ben een beetje huiverig geworden...
De kring mensen die mogen rijden mijn repli is heel beperkt....
31 dec 2009 15:07
heb uit ervaring geleerd dat het niet goed is als er iets gebeurd . niet doen dus kost je vriendschap.
31 dec 2009 15:16
NOOIT !!!!
zal ik hem/haar uitlenen,
er is een Italiaanse gezegde die gaat als volgt !
- Leen nooit uw vrouw !
- Leen nooit uw Wapen !
- en leen nooit uw auto uit !
enige die er soms mee mag rijden is mijn zoon , als die hem/haar gewassen heeft
(droogrijden)
gr Diablo
31 dec 2009 15:44
Mijn vrouw heeft er een keer in gereden daarna niet meer ze vond
het eng.

navigeren kan ze wel.
Mijn vader heeft een autocross (sprinters) verleden en mijn broer
heeft een motor (ONK tot 600 cc) verleden dus dat durf ik nog wel aan.
Geen van mijn vrienden laat ik in mijn P.

geen rijervaring in
snelle auto"s
31 dec 2009 15:46
Uitlenen, de auto meegeven zonder dat je erbij bent, is weer een heel ander verhaal, dat zou ik niet zo snel doen (aan mijn moeder misschien

)
31 dec 2009 16:58
Zolang mijn man mijn zwarte kindje blijft wassen en poetsten, mag hij haar ook droog rijden

Ondanks dat bijna iedereen vraagt of ie er in mag rijden, lijkt het me dat niet echt een strak plan...
31 dec 2009 17:05
Voor de 924 geldt hetzelfde dat opgaat voor al mijn auto's: als iemand behoorlijk kan rijden, mag-ie erin rijden. De enige die er tot nog toe in heeft gereden zonder dat ik ernaast zat is mijn vader, met bijna 50 jaar rij-ervaring.
31 dec 2009 17:22
de mijne 60 jaar. zelfs het instappen wordt al moeilijk
31 dec 2009 17:26
Nou die jaren zegt mij ook niet zoveel, gaat erom of iemand er gevoel voor heeft. Zelf heb ik mijn rijbewijs ook nog maar 2 jaar!
31 dec 2009 17:32
een keer iemand anders laten rijden, door veel te snel te schakelen(915 bak)
werden de tanden flink gepoetst , is mij nog nooit overkomen, dus maar niet meer, gr remco
31 dec 2009 17:33
Pas twee jaar

Dan kom je zeker niet in mijn 911
31 dec 2009 17:35
Heb inmiddels al wel 10 duizend km gereden in de porsche, maar ik zit toch liever in die van mij
31 dec 2009 17:51
Vriend van mij heeft z'n 3.2 carrera zo aan z'n buurman voor een weekend uitgeleend, omdat deze de auto waanzinnig vind.
Ondanks dat deze buurman vast en zeker zuinig met de Porsche is omgesprongen zou ik dit dus nooit of te nimmer doen.
Als er gereden wordt dan ben ik er altijd bij
31 dec 2009 17:53
de Fiscalist schreef:Ik ben helaas ook door schade (en schande) wijs geworden.
Dat rijden lukt meestal nog wel maar als er schade komt, is er ineens niemand thuis. Op deze manier ben ik een paar duizend gulden kwijtgeraakt (en een goede vriendschap). En dan te bedenken dat het nog geeneens een Porsche was maar zomaar een auto. Zo leer je je vrienden wel goed kennen.
Daarnaast heb ik al eens mogen ervaren dat mensen heel snel je auto kunnen slopen door er alleen maar met hun vingers aan te zitten, dus ik ben een beetje huiverig geworden...
De kring mensen die mogen rijden mijn repli is heel beperkt....
kheb gewoon hetzelfde ervaren als u , niemand thuis en vrienden verloren erdoor
31 dec 2009 18:05
een 5>2 ipv 5>4 en je hebt een rebuilt
31 dec 2009 18:06
Omgekeerd pak ik ook niet snel een uitnodiging aan van een kennis die zegt: je mag gerust een stukje rijden! Zeker niet als degene die het vraagt zijn once in a lifetime net heeft aangeschaft!
31 dec 2009 18:30
Jij niet nee, maar er lopen genoeg amoebes rond die daar net wat minder bij na denken. "pakken wat je pakken kan" , " gaan met die banaan" en " het is een porsj, dus die kan hard, dus moet het ook hard... "
31 dec 2009 20:00
Leen hem niet graag uit.... De 996 turbo is redelijk gekieteld bij Porsche motortuning en levert nu zo'n 600 pk. Bak en aandrijving zijn weliswaar aangepast evenals de remmen (GT3), maar toch..... Blijft link dan.
31 dec 2009 20:59
danny993 schreef:De 996 turbo is redelijk gekieteld bij Porsche motortuning en levert nu zo'n 600 pk.
Heeee waarde vriend, wat zie ik?
Nog geen foto's in jouw album van de nieuwe aanwinst......??
Fijne jaarwisseling,
Marcello
31 dec 2009 23:43
danny993 schreef:De 996 turbo is redelijk gekieteld bij Porsche motortuning en levert nu zo'n 600 pk. Bak en aandrijving zijn weliswaar aangepast evenals de remmen (GT3), maar toch...
De standaard 996 TT levert 420, met het X51-pakket 450.
Nog 33%, 150 pk, méér door "kietelen"
Met remmen van de GT3, die met minder dan 400 pk (de 996)?
01 jan 2010 11:59
Daarom leent hij hem ook liever niet uit.
01 jan 2010 12:08
mick1512 schreef:Je vraagt je toch af hoe wij die wagens op de weg houden

Gelukkig heb ik het nooit hoeven leren, ik kon het meteen al

+1

Gelukkig Nieuwjaar allen!!
01 jan 2010 12:41
NEVER

Voelt hetzelfde als ik mn vrouw uitleen ....
01 jan 2010 12:43
Ik zat er op te wachten