ook met 4x4 is goed te driften, dit is de 3e 911 voor mij 4x4 bevalt prima ik wil niet terug in de tijd, maar grenzen verleggen tegen redelijk geld, alles is te koop maar je wil toch niet alles kopen ?
als ik de gelukkige eigenaar van een SC of een carrera 2 zou zijn zou ik waarschijnlijk ook proberen tegen budget meer resultaat te halen
de weg er naar toe is soms leuker, dan het doel berijkt te hebben
ik heb de turbo nog nooit gereden, maar het lijkt me dat het verschil in bochtenwerk enz niet echt merkbaar zal zijn, tenzij je echt op het scherpst van de snede rijdt. 480pk is nou niet echt dat je zegt van middelmatig ofsow, moet je toch van verdomd goede huize komen op die alle 480 paardjes te kunnen beheersen. De vergelijking komt in de motorwereld vaker voor. Je hebt van Yamaha de 600cc r6 en de 1000cc r1. veel mensen denken r1 kan je sneller mee rijden, maar onderzoek heeft uitgewezen dat de r6 rijders gemiddeld sneller zijn, daar de machine meer gecontroleerd wordt. Je kan dus wel een bulk vermogen hebben, maar de vraag is wat je er mee doet
ralf misschien heb je wel gelijk, mischien moeten we eens gaan racen ha ha ik vind het geweldig het brute vermogen, wij hebben zakelijk een fiat 500 abarth deze is geholpen naar 225 pk/ 345 nm koppel ik heb daar wel eens een carrera 4s in verlegenheid gebracht
Dat ligt dan toch echt aan de bestuurder van die 4S. Ik had een Mini Cooper S JCW die bewerkt was tot 245 pk en die kon best hard. Maar een 4S ermee in verlegenheid brengen no way. Niet in acceleratie (mini kon - hoogstwaarschijnlijk net als jou Abarth - met geen mogelijkheid zijn pk's op de weg brengen, slipperdeslip) en niet in top.
Verder is het jouw auto en jouw geld dus moet je vooral doen wat je goeddunkt. Ik denk dat je meer hebt aan de ervaring van een racelicentie opleiding dan aan nog meer pk's. Tenzij je al onwijs goed kan rijden, ga ik er zomaar vanuit dat bv. een Tom Coronel in een normale C2 jou in je turbo nog zoek rijdt. Vandaar mijn overtuiging dat je eerst de capaciteiten moet hebben om die mega pk's te gebruiken voordat je écht kan genieten van de 'overcapaciteit'.
Speciaal voor Devils Son het rondje NordSchleife van Sabine in een Ford transit. Jeremy zat trots te vertellen dat hij de ring binnen 10 minuten had gerealiseerd. Sabine zei toen: "die tijd realiseer ik zelfs in een bestelbus.".
barolo schreef:Speciaal voor Devils Son het rondje NordSchleife van Sabine in een Ford transit. Jeremy zat trots te vertellen dat hij de ring binnen 10 minuten had gerealiseerd. Sabine zei toen: "die tijd realiseer ik zelfs in een bestelbus.".
Wat overigens niet lukte.
Ik ben zelf op de Ring met mijn auto een nieuwe M3 met Paul Maaskant (ruim) voorgebleven en hoewel ik best kan sturen, beschouw ik mijzelf niet als onwijs goede coureur (maar ik begrijp inmiddels van Horn dat ik dan aan een wat ander niveau denk dan Horn).
997 turbo schreef:.....wat het beheersen van de auto betreft, het wordt juist leuker met meer pk vooral het bochtenwerk of denken jullie anders ?
Een 997 turbo en ook nog eens getuned heeft in mijn beleving niet het predikaat "behelpen", dus waarom zou je nog meer willen.
Ik zou mijzelf eerst eens lekker gaan uitleven op de Nordschleife (het door jou genoemde bochtenwerk) en als je na heel veel rondjes denkt het circuit onder de knie te hebben, dan maar eens gaan denken aan meer vermogen.
Tot die tijd (tot je tot de grote mannen behoord en onder de 8 seconden een ronde op naam zet) vind ik dit allemaal eigenlijk een potje borrelpraat.
8 minuten bedoelt hij. Er zullen niet veel PFers zijn die onder de 8 minuten kunnen blijven. Ik vraag mij al af of er iemand is die onder de 10 minuten, waar Jeremy zo trots op is, kan blijven.
Devils son schreef:en hoewel ik best kan sturen, beschouw ik mijzelf niet als onwijs goede coureur (maar ik begrijp inmiddels van Horn dat ik dan aan een wat ander niveau denk dan Horn).
Jij bent wellicht niet een onwijs goede coureur, maar wel iemand die veel ervaring heeft met de Ring, snelheid en snelle auto's. Dat is wat ik bedoel met ervaring. Ik weet dat niet van 997turbo dus kan daar niets over zeggen.
Ik zelf heb een keer een dagje gestuurd op Zolder met een instructeur en een rondje Ring meegereden met de Ringtaxi. Als ik nu een 911 turbo zou (kunnen) kopen, zou tuning aan mij dus echt niet besteed zijn (behalve dat ik wellicht harder kan op het rechte stuk). Dus al zou ik het geld hebben, zou het toch niet mijn eerste prioriteit zijn. Dát wilde ik slechts als food-for-thought aan de topicstarter meegeven.
ik heb nooit over mijn rij/race ervaring gesproken, hoe komt het toch dat vele van jullie daar gelijk twijvels bij trekken ??? terwijl ik alleen zit te vissen naar ervaringen en tips van Porsche rijders.
wie de schoen past ............ kan dit misschien beantwoorden
als je goed leest twijfelt niemand daaraan. daar je er niet over gesproken hebt, alleen wat food-for-thought. Omdat het nogal branie klinkt om een getunede 997 turbo nog meer op te peppen zodat je harder in het dagelijks verkeer kan rijden. Dus voel je vooral niet aangesproken.
Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij rijdt hier niemand op het forum rond met een getunede 997 turbo. Maar ik kan me vergissen. Dan meldt hij zich wel.
997 turbo schreef:ik heb nooit over mijn rij/race ervaring gesproken, hoe komt het toch dat vele van jullie daar gelijk twijvels bij trekken ??? terwijl ik alleen zit te vissen naar ervaringen en tips van Porsche rijders.
wie de schoen past ............ kan dit misschien beantwoorden
+1 De pk's zeggen niet alles. Het totaal concept van de auto bepaald wat er mee kan. Als de turbo inderdaad het ultieme monster van Porsche was hadden ze geen GT3 en GT3RS uitgebracht
Zelfs een GT2 wordt niet echt als circuit auto gezien. Maar daar gaat de GT2RS eind dit jaar misschien verandering in brengen.
gast schreef:iedere 964 RS of 996 GT3 met de helft aan vermogen van zo'n turbo pk pakhuis rijdt helemaal rondjes om jouw heen
964 RS komt er niet bij in de buurt, hoe leuk de auto ook is.
996 GT3 heeft wel fiks meer vermogen dan "de helft" en bij een duel op de Ring zijn beiden aan elkaar gewaagd, waarbij de 997 bij mijn weten de snellere is, zeker met een niet-coureur aan het stuur.