06 feb 2010 20:48
06 feb 2010 20:52
06 feb 2010 20:52
06 feb 2010 21:05
06 feb 2010 21:36
07 feb 2010 0:32
07 feb 2010 0:54
07 feb 2010 1:16
07 feb 2010 10:26
07 feb 2010 12:48
Peter 993 schreef:Je kunt de kabelboom vervangen zonder dat de motor eruit moet (met slange handen, dat wel). Vervangen is de enige optie, ga niet liggen kl@#$ten met stukken aan solderen/zetten. En inderdaad, jaarlijks even controleren door het kijkluikje (zal er wel voor gemaakt zijn![]()
).
07 feb 2010 14:11
07 feb 2010 15:09
07 feb 2010 15:28
ps schreef:Inderdaad, ik lees het net ook (Nine-eleven, ik weet niet inhoeverre dat bij jou nog een rol speelt):
Het is belangrijk flink wat foto’s te maken zodat je achteraf alle bekabeling en vacuüm lijnen weer op dezelfde manier kan monteren. Met die motorkabel van een 993 is overigens nog wat speciaals aan de hand. Wagens van voor mei 1996 kunnen een motorkabelboom hebben waarvan de isolatie door de warmte van de motor volledig vergaan is. Dit is een terugroep actie van Porsche geweest (volgens mij 1991 of 92). Er rijden echter nog steeds wagens rond die niet gecontroleerd zijn. Mijn kabelboom was in prima staat, de isolatie was nog heel soepel. Paul is echter al wagens tegengekomen die een veel mindere kabelboom hadden. Het gevaar is kortsluiting met evt. een motorbrand. Laat dit controleren.
07 feb 2010 22:24
07 feb 2010 22:48
07 feb 2010 23:11
07 feb 2010 23:14
Peter 993 schreef:Ik heb hier een technisch rondschrijven van Porsche uit november 1992. Hier staat in dat het alleen wagens betreft van my 95 en 96 (dus niet 94 en 97).
07 feb 2010 23:18
07 feb 2010 23:19
maurice schreef:Peter 993 schreef:Ik heb hier een technisch rondschrijven van Porsche uit november 1992. Hier staat in dat het alleen wagens betreft van my 95 en 96 (dus niet 94 en 97).
Zo die waren helderziend bij Porsche. Hadden ze het niet gelijk goed kunnen doen dan?
En wie komt er met een schrijven uit 1996 dat de 996 3.4 serieuze motorproblemen kan hebben![]()
![]()
![]()
10 feb 2010 18:23
10 feb 2010 18:37
10 feb 2010 20:21
17 feb 2010 17:08
17 feb 2010 21:33
17 feb 2010 23:35