Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

22 feb 2009 13:56

Heb een hele tijd geluk gehad met te snel rijden. Met de 993 in twee jaar tijd twee bekeuringen in de categorie drie keer niks. Met de 968 echter zo'n twee weken geleden drie keer in twee dagen. Ook weer overtredingen van niks maar toch. Gisteren met de 968 naar Groningen-PSV en daar werd ik volgens mij ook geflitst, kon echter in het donker niet zien of het een echte flitser was. Zo ja, de uitslag maakte veel goed. Devils Son kan zich daar vast iets bij voorstellen!

Jos993

Re: Aangehouden met P

01 maart 2010 13:08

Om de Topic even af te maken:

Na 11 maanden alsnog oproep gehad om voor te komen. Vandaag de uitspraak: 440 euris boete en twee maanden voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid met een proeftijd van twee jaar.

Dit dus voor iets wat niet is gebeurd!!

Morgen maar even stingercard laten inbouwen... ...

01 maart 2010 13:13

is die proeftijd vanaf vandaag of met terug werkende kracht ?
ik ken het sta er ook nog onder ( nog 1,5 jaar :bang: )
ik kan je melden je rijdt toch wel wat voorzichtiger :roll:

01 maart 2010 13:14

daar gaat alleen de card je ook niet voor redden als ze achter je rijden.

had eind vorig jaar ook zo iets, brief op mat 45 km te hard.

na gebeld en bleek dat een agent dat geconstateerd had door achter mij te rijden.
:roll:
vond het al zo raar dat ik het niet terug vond in de dsi registratie

raar maar helaas geen tijd om daar toen mee aan de slag te gaan dus betaald 286 euro of zo

01 maart 2010 13:35

Wat voor hulpstukken zijn er overigens leverbaar om ook laser-patouille-wagens en ander scum te detecteren? En zo ja, hoe kan je die (il-)legaal gebruiken?

01 maart 2010 13:45

Richard schreef:is die proeftijd vanaf vandaag of met terug werkende kracht ?

Vanaf datum uitspraak...

ik ken het sta er ook nog onder ( nog 1,5 jaar :bang: )
ik kan je melden je rijdt toch wel wat voorzichtiger :roll:

Exact. Ik heb zelfs gewacht met het inbouwen van de Stinger tot ik uit mijn proeftijd was om te voorkomen dat ik middels een VROS mijn rijbewijs kwijt zou zijn (had overigens 6 maanden voorwaardelijk).

01 maart 2010 13:46

turbocruiser schreef:Wat voor hulpstukken zijn er overigens leverbaar om ook laser-patouille-wagens en ander scum te detecteren? En zo ja, hoe kan je die (il-)legaal gebruiken?

Stinger heeft een uitbreiding voor laser.

01 maart 2010 13:51

Maar dat is zeker weer te detecteren door die ambtenaren, en dus ook strafbaar?

01 maart 2010 16:49

turbocruiser schreef:Maar dat is zeker weer te detecteren door die ambtenaren, en dus ook strafbaar?

Niet te detecteren en de software is in enkele seconden te verwijderen, mocht je staande worden gehouden.

Ze hebben overigens een website waar dit allemaal netjes wordt uitgelegd.

01 maart 2010 18:18

JP-S schreef:...en twee maanden voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid met een proeftijd van twee jaar...

Betekent dit dat als er binnen twee jaar weer zoiets gebeurt, je twee maanden niet mag rijden?
JP-S schreef:...voor iets wat niet is gebeurd...

Hoger beroep?

01 maart 2010 18:33

GerbenJ schreef:Betekent dit dat als er binnen twee jaar weer zoiets gebeurt, je twee maanden niet mag rijden?

Niet per sé. Maar je loopt wel een verhoogd risico op een onvoorwaardelijke rijontzegging.

01 maart 2010 19:43

Hoe zit het nou met Muldertjes binnen je proeftijd. Iemand heeft me eens wijsgemaakt dat die niet 'tellen'?

01 maart 2010 20:39

nee .zolang het niet geregistreerde overtredingen zijn .boven de 30 te hard dus

01 maart 2010 21:01

Maarten schreef:Hoe zit het nou met Muldertjes binnen je proeftijd. Iemand heeft me eens wijsgemaakt dat die niet 'tellen'?

Al krijg je 100 muldertjes per dag... geen gevolgen (behalve dan dat je die acceptgiro moet betaen).

01 maart 2010 23:22

JP-S schreef:Om de Topic even af te maken:

Na 11 maanden alsnog oproep gehad om voor te komen. Vandaag de uitspraak: 440 euris boete en twee maanden voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid met een proeftijd van twee jaar.

Dit dus voor iets wat niet is gebeurd!!

Morgen maar even stingercard laten inbouwen... ...

Ben je mooi genaaid. Zou in beroep gaan bij het Hof.

01 maart 2010 23:28

Ben je mooi genaaid. Zou in beroep gaan bij het Hof.

Lekkerzoenen met de rechter want als je wordt genaaid wil je er ook bij zoenen dacht ik zo....................

02 maart 2010 0:26

@DS: krom is het wel maar dat is goed nieuws. Anders zou ik echt de weg niet meer op durven in iets met meer dan 50PK (in het geval ik een voorwaardelijk zou hebben....)

02 maart 2010 0:31

Je hebt jezelf toch wel in de hand toch, heb hier een Jaguar XKR staan die onbegrenst is en met het grootste gemak 280 km kan halen maar ik doe het niet, het is NIET nodig dus waarom de goden verzoeken.......................
Plaats een reactie