Welkom in de wereld van Porsche.
Toen ik jaren geleden mijn eerste 944S voor het verhelpen van een olielekkage bracht was ik na het telefoontje van de specialist meteen klaarwakker : Eur 1650,= : naast het vervangen van een oliekeerring werd ik "geadviseerd" ook meteen de gehele distributiewinkel te laten vervangen.
Overigens werden de glijplaatjes niet vervangen ("was nog niet nodig" aldus specialist).
Een maand later lekte de motor op een andere plek.......toen heb ik de auto maar verkocht aan een andere liefhebber, waarbij ik wel eerlijk gezegd heb dat de motor lekte (dat had hij zelf bij de inspectie toch gezien).
Bij de daarna gekochte 944 S2 had ik wat meer geluk ; twee jaren zorgenloos gereden, alleen moest voor Eur 300 wat plaatwerk aan 1 doorgeroeste kokerbalk gedaan worden. Bij de verkoop echter bleek 1 veerpoot teveel speling te hebben. Dit werd door een specialist geconstateerd tijdens de door de nieuwe eigenaar geregelde aankoopkeuring. Vervanging zou iets van 1200 Euro kosten. Ik heb toen 950 Euro van mijn vraagprijs afgedaan, waarmee de koper accoord ging.
Hoe ouder deze wagens worden, hoe groter de kans dat er "iets" kapot gaat en de ervaring leert dat het allesbehalve goedkoop is.
U bent gewaarschuwd
Als een 968 te duur wordt / te hoog gegrepen is, zou ik zoals hier al eens geopperd werd voor een goede 944 S2 gaan. Een 968 is echt niet sneller (behalve de topsnelheid dan, maar laten we eerlijk zijn : wanneer rij je dat ?). Voor het overige zijn de wagens zeer aan elkaar gewaagd.