Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 19:42

+1 :thumleft:

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 19:51

Niet ZO lelijk...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 20:16

Ik heb mij nooit gestoord aan die dakgoot. Als je er niet op let, zie je hem ook niet.

Als je gaat racen en het gaat om enkele honderdsten van een seconde zou het functioneel kunnen zijn, maar ik neem aan dat je dat niet doet.

Gelet op de vermoedelijke kosten zou ik het nimmer doen, zelfs als ik mij zou storen aan die goten. Het is nl. wel origineel... En bij verkoop kan het tegen je werken (je zal maar zo'n idioot treffen die met ski's op het dak op wintersport wil :mrgreen: ).

Maar verder: ieder zijn meug. Jouw geld, jouw beslissing.

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 21:40

Zou deze er gewoon oplaten, zonde om te verwijderen.

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 21:55

Meestal is origineel the way to go.
Zo ook in dit geval. :mrgreen:

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 22:28

ik kan ze wegsmeren voor je :idea: :mrgreen: :wink:

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 23:07

doen jullie maar lekker hakken en breken aan die porsche's!
worden de van ons steeds meer waard.

gr anton964

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 23:41

Kost SERIEUS geld :shock:
Ik meen mij te herinneren dat deze optie bij RUF zo'n 20K in euries moest kosten.
Er komen had ik begrepen 3 plaatdelen bij elkaar en om dat allemaal weer netjes, sterk en strak te krijgen moet er wel wat gebeuren.
Informeer anders eens bij Johan van der Gugten, Johan is zo ongeveer de officieuze importeur van RUF.

Ik vind een gootloze 993 wel waanzinnig mooi 8)

Maar voor het geld weet ik nog wel een paar andere leuke opties van Alois, een setje klokken bijvoorbeeld.

Re: met of zonder dakgoot

19 apr 2010 23:54

De 959 had het standaard (of beter had ze standaard niet). Maar die koste af fabriek ook al een paar centen.

Re: met of zonder dakgoot

20 apr 2010 9:29

De 996 en 997 ook al niet...

Re: met of zonder dakgoot

20 apr 2010 13:13

Zelf vind ik de dakgoot niet enkel functioneel maar ook visueel een troef. Hierdoor gaat met name de C-stijl slanker lijken, doordat deze in twee delen wordt opgedeeld.
Afbeelding
Vergelijk maar eens met de 911 die erachter staat


Op prestatiekanonnen als RUF's en de 959 zou ik kunnen leven zonder gootje maar op een gewoon elfje...

Re: met of zonder dakgoot

20 apr 2010 16:23

Fijn zo'n fotootje..Kan ik eindelijk goed het verschil zien.. Ik zou het er niet voor over hebben (20K :shock: ), maar het ziet er idd wel soepel uit!

Re: met of zonder dakgoot

20 apr 2010 16:31

nou is ruf niet de goedkoopste maar 20K voor alleen dat lijkt me wat hoog

Re: met of zonder dakgoot

20 apr 2010 16:38

daar heb je bijna een brakke 996 voor (voor erbij), zodat je toch nog de daklijn zonder gootjes hebt... :)

Re: met of zonder dakgoot

20 apr 2010 16:38

dan loopt ie wel 300 plus voor 20K

Re: met of zonder dakgoot

22 apr 2010 14:51

bedankt voor alle info is er niemand op het forum die er al ervaring mee heeft
vindt het er wel mooi uitzien maar ga het zeker niet doen als dit
heel veel (20.000 euro) kost
ook niet onbelangrijk is zijn de gevolgen voor de stijfheid als die daar onder te lijden heeft ga ik het ook zeker niet doen
alvast bedankt voor de info

veel rijplezier ton

Re: met of zonder dakgoot

22 apr 2010 15:13

Ton,

Die ca. 20k is de RUF prijs, een met Porsche bekende plaatwerker kan het vast wel voor veeeeel minder. Heb ook ooit weer een zo'n 10-12k horen roepen.
Nog steeds veel geld maar beduidend minder dan bij RUF, je hebt dan ook wel iets heel bijzonders.

Informeer eens bij Johan van der Gugten (Porsche specialist) te Bodegraven www.vdgugten.nl/
Plaats een reactie