| Auteur | Bericht | 
        
			| axe 
					
				   |   911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpook
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 14:10 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Gert 
					ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpooNee, maar ben wel benieuwd. Die wil ik ook!_________________________________________ Racefun events
 
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 14:14 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| axe 
					
				   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoo   kwam die toevallig tegen... hopelijk weet iemand meer...
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 14:20 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| RB911 
					11-je   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpooZiet er lekker racy uit    Volgens mij zijn de algemene ervaringen met shortshifters op de luchtkoelers niet altijd positief, met de zoek functie kan je daar vast meer over vinden.
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 14:48 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| wolf 
					ex-Carrera 85 Swiss.0031   | _________________________________________  Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoooud is beter
 
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 14:55 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Gert 
					ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoo_________________________________________Bedankt voor de link     Binnenkort maar is bij Beek langs gaan.Racefun events
 
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 16:31 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Paul II 
					3.2 '88 (HET geluid)  993 2S '97 (DE kont)  997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoo_________________________________________Persoonlijk ook niet op waterkoelers. Een keer onverwachts getracteerd op shortshift op een 997 - kende toen de standaard schakelpook al - en ik vond het niks. Voor een steviger hand/arm misschien wel lekker, maar 'haakt' me te veel, óók warm    In dit geval wordt ook de bereikbaarheid anders, dat zou een extra positief effect kunnen geven voor sportieve rijders  Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
 
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 16:48 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| DeniS2 
					911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpooik meen mij te herinneren dat jeroen914 een short shift op zijn 3.2 had en heeft daar hier of op prikpagina wel eens wat over vertelt. _________________________________________Over verschillende merken vanuit USA. Misschien kan hij jullie wat verder vertellen.
 Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
 
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 18:34 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| wolf 
					ex-Carrera 85 Swiss.0031   | _________________________________________  Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoooud is beter
 
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 20:28 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Diablo 
					Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder 
Belgie (Limburg)   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpooHeb ooit ook een verkorte schakelsysteem gehad !_________________________________________Ik was blij toen die eraf ging !!
 Was wel zo geen dure systeem!
 Veel te stroef en veel te kort (4de en achteruit vitesse)
 Vaak misschakelen !
 gr Diablo
 Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
 Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
 
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 20:58 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| RB911 
					11-je   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpooHeb er even aan moeten wennen, maar zou het nu niet meer willen missen. Reed laatst in een 997 zonder short shifter en miste het zelfs. Met koude olie in de bak wat zwaar, maar als alles lekker warm is versterkt het mijn inziens het sportwagen gevoel. Zo blijkt inderdaad wel dat zowel bij de lucht als de water koelers de mening over short shifter verdeeld te zijn.
 
 | 
		
			| 27 apr 2010 21:11 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Marco 
					Carrera 3.2,
996 Cabrio, 
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoojeroen heb ik weleens hele mooie systemen zien posten_________________________________________ Got coffee?
 
 
 | 
		
			| 28 apr 2010 10:17 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoo_________________________________________Schijnt wel goed te werken, maar hou er rekening mee dat de handrem nog lastig te bedienen is... Zou nog effe wachten op de Wevo 'tall boy'   (pas nog in m'n handen gehad, en is weer een knap stukje techniek)W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 28 apr 2010 11:06 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| tvanbroekhoven 
					911 SC '82Antwerpen, Belgie   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoo_________________________________________Ik heb een Rennshift systeemhttp://www.jwesteng.com/porsche/911/rennshift_911.htm Is een erg erg (jep 2 erg-en) goede upgrade geweest, zeker in combinatie met een andere koppeling tussen de achterzitjes en Swepco 210. Ik heb echter wel een 915 bak   If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they'll kill you.
 
 
 | 
		
			| 29 apr 2010 8:46 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| axe 
					
				   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoojeroen heb je nog beetje etra info over de tall boy? wanneer zou hij juist uitkomen? http://wevo.com/wordpress/?p=33 de Hargett is wel de einige die de schakelpoot meer naar de persoon brengt... Al is daar wel het meest aanpassingswerk aan.... Ik vraag mij wel af, hoe het dan met de verwarming zit...
 
 | 
		
			| 29 apr 2010 13:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| carrera4s98 
					911 RSR '73 specAmsterdam   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpooMeer informatie over de WEVO Tall Boy vind je hier: http://www.twinsparkblog.com/?p=324  en in deze video. 1 foutje in het filmpje: de basis van de Tall Boy is niet van "resin" maar van epoxy: http://www.youtube.com/watch?v=98mo4JVO2Zo . Ik heb twee jaar met de Hargett gereden maar dit is wel wat anders in kwaliteit van afwerking en bediening.
 
 | 
		
			| 28 mei 2010 6:56 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Diablo 
					Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder 
Belgie (Limburg)   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoo_________________________________________Zal misschien wel goed schakelen , maar mooi is toch iets anders , toch? Ik bedoel , origineel is toch veel mooier   Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
 Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
 
 
 | 
		
			| 28 mei 2010 7:31 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| axe 
					
				   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoo De tallboy vind ik persoonlijk ook niet echt knap hoor!  Als je dat dan vergelijkt met de hargett... (wat ik wel stoer vind) Je moet eens kijken hoe dat hele mechanisme beweegt tijdens het schakelen... @Carrera4s98 zou je de hargett opnieuw installeren moest je de kans krijgen? was je wagen voor op circuit of voor op de baan?
 
 | 
		
			| 28 mei 2010 8:48 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| axe 
					
				   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoo
 
 | 
		
			| 28 mei 2010 8:54 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Diablo 
					Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder 
Belgie (Limburg)   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpooHoi Axe ,_________________________________________Als je ermee gaat racen , vind ik ze af (mooi),
 Maar voor er gewoon mee op de baan te gaan rijden , vind ik ze toch een beetje te ...
 Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
 Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
 
 
 | 
		
			| 28 mei 2010 9:08 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| axe 
					
				   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpoohoi diablo,  Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar het kriebelt toch :p.... Maar die stang die zo mooi naar achter loopt vind ik super! Maar er is idd wel veel werk aan wil je het mooi integreren in een niet care car.... the Tall Boy will go to market here for the equivalent of USD 1.585   
 
 | 
		
			| 28 mei 2010 9:41 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| carrera4s98 
					911 RSR '73 specAmsterdam   |   Re: 911 Carrera G50 Hargett shortshifter precisie schakelpooIk heb twee Hargett's in de aanbieding tweedehands voor diegenen die zijn geinteresseerd. Beide komen uit mijn race auto's.
 Ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld zoals je uit mijn blog kunt begrijpen... Maar objectief gezien is WEVO spul gewoon echt helemaal af. De Hargett is niet afgewerkt, dus ik heb mijn vingers al diverse malen opengehaald aan de scherpe randjes. Een van de twee heeft na korte tijd al last van speling op de bronzen bussen waar de bovenste stang doorheen loopt. Alle moeren zijn amerikaanse maat, dus ons gereedschap past er niet makkelijk op en de verkorting is wel heel flink.
 
 Om mee te rijden in de racerij was dit een goede oplossing (we hadden niets anders...), want je went natuurlijk snel aan de schakelposities. Nu ik de prototype Tall Boy geinstalleerd heb realiseer ik mij hoe veel prettiger deze schakelt. Iets meer ruimte tussen de versnellingen, hergebruik van de bestaande schakelstang in de tunnel (bij de Hargett moeten motor en bak verwijderd om de schakelstang uit de tunnel te verwijderen), optie om de basis te bekleden in bijvoorbeeld leer of te voorzien van een wild ontwerp, mogelijkheid diverse pookknoppen te kiezen en geen speling op welk onderdeel dan ook.
 
 Dus ik zou niet meer terug willen naar de Hargett, maar op ieder potje past een dekseltje!
 
 
 | 
		
			| 28 mei 2010 10:44 | 
					
					     | 
	
	
		|  |