15 jul 2010 22:57
16 jul 2010 5:31
Jasje Dasje schreef:Vanuit bedrijfskundig perspectief lijkt dit op winst uitholling uit te lopen. Door met parameters p(prijs) en q(productiehoeveelheid) te spelen, bij gelijke of zelfs mindere kosten(grotere productie aantallen). Dit leidt op korte termijn(lees: gemiddelde aansteltijd board lid) tot stevige winststijging.
16 jul 2010 13:25
dobbelsteen schreef:En daarnaast, buiten de 911 slaagt Porsche er niet echt meer in om mooie modellen te maken.
16 jul 2010 14:17
16 jul 2010 14:24
dobbelsteen schreef:...Ik ben benieuwd naar de status van een Porsche over 10 jaar...
...nu kijken mensen al nauwelijks meer om als we eventjes passeren in een Porsche...
16 jul 2010 14:37
16 jul 2010 15:54
16 jul 2010 16:17
16 jul 2010 17:52
Wimpie67 schreef:Dat kost steeds meer geld (hogere eisen veiligheid, milieu etc) wat steeds moeilijker terugverdiend kan worden met diezelfde imagomakers. Zonder moneymaker Cayenne had Porsche er immers niet best voorgestaan en zou het een stuk moeilijker zijn geweest aansprekende sportwagens voor een vrij beperkte markt te ontwikkelen.
Met andere woorden: (een deel van) de winst op "gewone" modellen heeft men hard nodig om de exoten te ontwikkelen, waardoor het imago van beste sportwagenbouwer ter wereld in stand gehouden kan worden (en de rest van de winst zal wel opgaan aan bonussen)
16 jul 2010 22:06
16 jul 2010 23:20
dobbelsteen schreef:nu kijken mensen al nauwelijks meer om als we eventjes passeren in een Porsche.
17 jul 2010 5:39
Jeroen914 schreef:...nu kijken mensen al nauwelijks meer om als we eventjes passeren in een Porsche...
is ook vrij triest als dat de reden is om een Porsche 911te rijden
18 jul 2010 22:06
19 jul 2010 10:41
Caelin schreef:Het stikt er kennelijk van in de randstad of ??