Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Tijd voor een echte auto!

15 aug 2010 22:35

en die free lunch is net 2k gratiser geworden :mrgreen: (ik bedenkt gewoon nieuwe woorden hier :roll: )

Re: Tijd voor een echte auto!

15 aug 2010 22:40

Originele nederlander die je binnen budget moet lukken met hardtop. Van de tweede eig, zwart/zwart...klikhier

Re: Tijd voor een echte auto!

16 aug 2010 15:19

Had ik gisteren een heel bericht lopen typen, stopt dat internet ermee :evil: .

Die zwarte boxster met rode dak staat idd al een hele tijd op internet, vind de kleur van het dak ook niks.

@ Sandelow, THX!
Vooral de derde auto die je aangeeft, rood met zwart leer, is precies wat ik zoek. Vind dat een mooie combinatie, net als zilver met beige leer. Deze auto's overstijgen volgens mij wel mijn budget met de kosten die er nog bij komen, dat is niet de bedoeling.
De eerste auto heeft een stoffen interieur, leer staat me meer aan. De prijs is wel scherp. Velgen is even wennen op de auto, denk dat het niet lelijk is in het echt. Interessante auto.
De tweede, geel, is een kleur die je in het echt moet bekijken lijkt me zo.
De 4e auto, de blauwe, heeft ook een blauw leren interieur, dat vind ik niks.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik pas over een week of 4 serieus bij een auto wil gaan kijken. Tot die tijd is het aftasten voor me.

Re: Tijd voor een echte auto!

16 aug 2010 15:34

Valt op zich wel mee hoor. Uitgaande van 18500 verkoopprijs en 900 BPM zou het binnen de 20K moeten vallen

Re: Tijd voor een echte auto!

16 aug 2010 15:49

sandelow schreef:Valt op zich wel mee hoor. Uitgaande van 18500 verkoopprijs en 900 BPM zou het binnen de 20K moeten vallen


1400bpm!!

Re: Tijd voor een echte auto!

16 aug 2010 15:54

Volgens de berekening 2010 op de autoweek website EUR 883

Toepassen van de BPM-wetgeving zoals die gold bij eerste ingebruikneming
Bij de BPM-heffing bij de invoer van gebruikte auto’s kan het voorkomen dat op basis van de huidige wet een hoger bruto BPM-bedrag geldt dan het bruto BPM-bedrag zoals dat destijds is vastgesteld voor vergelijkbare auto’s op het moment van eerste ingebruikneming op basis van de toen geldende wet. Hierdoor zou bij gebruikte auto’s meer belasting worden geheven dan de belasting die nog drukt op vergelijkbare auto’s die al in het binnenlandse verkeer zijn. Omdat dit strijdig zou zijn met het Europese recht werd in de praktijk toegestaan dat de belasting in de bezwaarfase werd vastgesteld op basis van de historische wetgeving. Vanaf 2010 kan direct bij de aangifte worden gekozen voor de laagste BPM, die van de huidige wet of die van de wet zoals die gold op het tijdstip dat de auto voor het eerst in gebruik is genomen (waar dan ook).

Re: Tijd voor een echte auto!

16 aug 2010 16:00

Mea culpa, de berekening voor 2010 is op basis van CO2 uitstoot die voor de Boxster van 2001 niet bekend is. De calculator werkt dan met 0, wat natuurlijk veel te laag is.

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 1:19

Beste Casey,

Ik zou lekker naar een sportwagen zoeken die je kan onderhouden bij de specialist i.p.v. een dealer. Scheelt in de papieren en wordt je niet vreemd aangekeken als je aankomt met je P. Weet eigenlijk niet of dit al een prettige optie in NL is voor oudere Boxsters.

Wat betreft invoer uit DL: prima te doen. 1 auto uit DL (eigenlijk Deense auto uit DL :mrgreen: ) letterlijk heel goed te doen (ben 23). Van te voren alles regelen en dan over een mooie snelweg naar huis rijden (geld wel contant meenemen o.i.d.).

als je handig bent kan je zelfs af en toe wat zelf doen, is nog leuk ook...(worden met enige regelmaat cursussen hier georganiseerd om wat zelf te doen als je dit nooit doet).

Als aankoopbudgetbeperking :mrgreen: het belangrijkste is waar je naar zoekt wat betreft de auto's die je noemt: BMW M3 e46 met SMG uit Engeland. Heb je je linkerhand om de radio/navigatie te bedienen, maar wel een sportieve automaat. Ben je zomaar voor 15k klaar (zit al beetje kosten in voor ombouw koplampen e.d.) Ben een echte Porsche fan, maar ik vind de M3 e46 qua motorisering (in ieder geval) op een andere planeet dan een Boxster (s) en qua wegligging vergelijkbaar qua bochtensnelheid.

Wat betreft onderhoud: zoek een goede specialist (en misschien het type auto wat hierbij hoort) als je opziet tegen heel erg hoge onderhoudskosten (specialist is vaak wat minder aan de prijs dan een dealer).

Als laatste: geniet van de zoektocht!
Laatst bijgewerkt door Justin op 17 aug 2010 10:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 8:56

Is een 944 S2 of een 968 geen optie. Heb laatst een 944S2 gekocht wat een ge-wel-di-ge auto is dat zeg... 8)

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 13:38

Een 944 of 968 is niks voor me, vind deze niet mooi.

De standaard dingen op de auto zelf doen lijkt me wel wat. Ik heb zelf (afgezien van het reviseren van een motorblok van een aprilia RS lang geleden) geen ervaring met hoe een auto in elkaar zit. Het is heel handig als je zelf wat van die standaard dingen kan doen.

Heb gisteren voor het eerst in een 986 (2.7) gereden! :cheers: Ik was al meerdere keren bij Van Noordenne in meerkerk langs gereden en boxsters zien staan. Aardige mensen btw! Hij had 1 auto staan die voor mij nu interessant was. Na een tijd kijken gevraagd om een stuk te rijden, op en top genoten :D . Kreeg eerst het dak er niet af, na een half uur ongeveer terug, bleek dat ik de auto op handrem moest zetten (ik dacht dat dat tot 50km/h kon?).

Het gaat over deze auto: http://www.noordenneautos.nl/index.php? ... entie=111#

Wel wennen aan de sportkoppeling in het begin. Hier zat geen standaard uitlaat meer onder denk ik, er kwam een soort gorgelend geluid uit de uitlaat, echt heel erg gaaf. En verslavend. Ze wisten daar niet welke uitlaat het was maar het geluid was absoluut fantastisch. Hij zag er wel uit als de gewone uitlaat van een 986 dus ik weet niet precies wat er anders is. Er zat ook geen badge op de uitlaat aan de achterkant.

De prijs is alleen wel erg hoog en ook boven mijn budget, ik snap het gigantische verschil niet tussen marktplaats prijzen en die bij de dealer. Zit daar echt zo'n hoge marge op? Het 'oude' stuur vind ik minder mooi als de driespaaks in de nieuwere modellen.
De alcantra op de stoelen slijt wel snel trouwens, met leer ziet het er toch wat beter uit.

Verder vond ik het vermogen, vooral in zijn 4 en 5, tegenvallen. Wat ook heerlijk was is de rust in de auto als je normaal rijdt. Dan moet het toch een S worden.

Is er trouwens nog een verschil tussen een gewone boxster en de S naast het vermogen?

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 13:40

Een 944 of 968 is niks voor me, vind deze niet mooi.


Maar dat zijn dan weer wel echte auto's :twisted:

By the way: ik vraag mij wel af wat je bedoeld met een 'sportkoppeling' :?: Moet volgens mij niet zo heel anders zijn... :scratch:

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 13:43

Hadden ze in 2000 ook niet al het 3 spaaks stuur moeten hebben?

Verschil tussen de S en de 2.7 zijn ook de remmen en de uitlaat. Volgens mij zijn er nog meer punten, maar die schieten me nu even niet te binnen.

Absurde prijs trouwens voor die gele

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 13:53

ik snap het gigantische verschil niet tussen marktplaats prijzen en die bij de dealer
dealers geven garantie, moeten er van leven en ruilen je oude gebakkie in :lol:

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 13:57

http://link.marktplaats.nl/369270415 :salut:

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 14:42

sandelow schreef:Hadden ze in 2000 ook niet al het 3 spaaks stuur moeten hebben?

Verschil tussen de S en de 2.7 zijn ook de remmen en de uitlaat. Volgens mij zijn er nog meer punten, maar die schieten me nu even niet te binnen.

Absurde prijs trouwens voor die gele


Ter aanvulling, het onderstel is ook anders

Re: Tijd voor een echte auto!

17 aug 2010 20:00

mick1512 schreef:
Een 944 of 968 is niks voor me, vind deze niet mooi.


Maar dat zijn dan weer wel echte auto's :twisted:

By the way: ik vraag mij wel af wat je bedoeld met een 'sportkoppeling' :?: Moet volgens mij niet zo heel anders zijn... :scratch:


Dat de koppeling veel zwaarder gaat als bij 'gewone' auto's

Re: Tijd voor een echte auto!

18 aug 2010 8:44

Nu rij ik een 3.2 carrera, en daar gaat de kopeling idd zwaarder. Maar of dat bij een moderne Boxster ook zo moet zijn, vraag ik mij af... Boxsterrijders, wat zeggen jullie :?: Of is de drukgroep gewoon op zijn eindje :?:

Re: Tijd voor een echte auto!

18 aug 2010 9:35

Iedere keer als ik een tijd niet in de Boxster gereden had moest ik even wennen aan de druk op de koppeling, maar na een dag of 2 was het weer als vanouds. Een koppeling gaat doorgaans 80.000 - 110.000 km mee, afhankelijk van je rijstijl. Mocht de auto in de buurt van die km stand zitten (of erboven), vraag dan even of en wanneer de koppeling vervangen is. Om het later te doen is een duur geintje. Iets van EUR 650 voor de koppeling zelf en reken ook nog maar zoiets voor de montage.

Re: Tijd voor een echte auto!

18 aug 2010 19:34

sandelow schreef:
Hadden ze in 2000 ook niet al het 3 spaaks stuur moeten hebben?
Verschil tussen de S en de 2.7 zijn ook de remmen en de uitlaat. Volgens mij zijn er nog meer punten, maar die schieten me nu even niet te binnen.
Absurde prijs trouwens voor die gele



Ter aanvulling, het onderstel is ook anders


En 3,2 S ploft minder vaak dan 2,5 en 2,7. Ik vind het qua rijden ook een wereld van verschil een 2,7 en 3,2 van de eerste lichting.

Re: Tijd voor een echte auto!

18 aug 2010 21:58

Kan je die 'wereld van verschil' toelichten soepkip?

Re: Tijd voor een echte auto!

19 aug 2010 12:13

Je hebt ca. 30 pk meer vermogen met de S en vooral meer trekkracht onderin. Daarnaast maakt met name het onderstel van de S en de betere remmen het grote verschil. Je kunt er dus beter mee sturen. Wat niet onbelangrijk is is dat de 3,2 motor dikkere cilinderwanden heeft en dus minder vatbaar is voor plof problematiek. ga maar eens met de 2 modellen achter elkaar rijden. Je merkt het vanzelf. Ik heb het dan over Boxsters die nog niet zijn aangepast door de huidige eigenaren.

Nog even een aanvulling. 2,7 heeft volgens mij 5 versnellingen en de S er 6. Gezien het bedrag waar je naar kijkt (bij die gele 2,7) kijk dan eens naar een forumlid zijn S. rovanderwal is zijn nickname. Ik heb van hem de hardtop gekocht en dat ding is fully loaded en supermooi met nieuwe motor. S met tiptronic, navigatie etc.

Re: Tijd voor een echte auto!

19 aug 2010 13:01

De auto die jij hebt bezichtigd t.o.v. die op het forum lijkt mij een no brainer... een 'S' houdt zijn waarde wat langer vast, de meeste mensen op het forum zijn toch wel op zoek naar een 'S', want over het algemeen sportiever ingesteld en hebben daar meer geld voor over.

Aan de andere kant, had eerst een gewone Boxster, na een jaar een 'S'. Een gewone Boxster rijdt ook lekker hoor...reactie van mijn vrouw 'hij voelt wat steviger aan', waarmee ze doelde op het wat steviger afgestelde onderstel.... is een tikkeltje minder comfortabeler. Het is dus maar net wat je gewend bent... maar zou toch een proefritje maken met deze. Dan weet je het ook voor jezelf waar je voorkeur ligt....

Succes met je afweging!

Re: Tijd voor een echte auto!

19 aug 2010 13:42

Klopt Jip, hij moet dan wel van een tiptronic houden. Als ik de mijne nog niet had dan was die van Ronald in the picture.

En voor Casey een Boxster koppeling moet gewoon normaal in te trappen zijn en zeker niet stug zijn. Ik heb net bij 78/K kilometer een nieuwe koppeling erin laten zetten(deels garantie). Op zch vind ik dat geel wel cool.

Casey dit is die van Ronald: viewtopic.php?f=10&t=27911

Re: Tijd voor een echte auto!

20 aug 2010 10:43

Ik heb contact met Ronald over zijn auto en hoop er volgende week te gaan kijken, wie weet is het wat :D .

Re: Tijd voor een echte auto!

20 aug 2010 12:15

Zou mooi zijn jij een mooie Boxster en Ronald kan weer verder.
Hoewel ik er vanuit ga dat het een prima wagen is altijd een AKK laten doen. Bij Porsche Amsterdam bijvoorbeeld.
Plaats een reactie