Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 jan 2010 12:16
Eens. Het klinkt een beetje als laat Kwikfit maar het onderhoud uitvoeren. Je kan er natuurlijk je hobby van maken hoe kan ik zo goedkoop mogelijk rijden. Overigens nikx mis mee. Maar ik vind dat je P meer verdiend. Dat bekent voor mij: banden vervangen bij 4-5mm (en niet gaan shoppen voor 2de hands banden), preventief onderhoud, bij krasjes en steenslag opnieuw laten spuiten, velgen tiptop in orde etcetc.
04 jan 2010 14:33
Er is toch niets mooiers dan aan je eigen auto te werken (mits je weet wat en hoe je het moet doen natuurlijk)?
04 jan 2010 15:15
Ahum, Barolo, mijn reaktie was wat ironisch bedoeld....
14 sep 2010 10:44
Ik moet mijn Boxster binnen doen voor groot ondehroud 40.000 km, heb een offerte gevraagd aangezien dit gaat betaald worden door de handelaar waar ik hem oorspronkelijk gekocht heb (don't ask).
Ik krijg als reactie: olie + filter, particle filter en bougies vervangen en that's it
Moet er niet meer aan gebeuren, ik dacht ergens gelezen te hebben dat 40K een hele belangrijke (en dure) beurt is ?
PS. Is 90 euro (excl btw) een normaal uurloon voor een porsche specialist (dus niet porsche centrum)
14 sep 2010 10:56
90 euro ex btw vind ik teveel geld voor een P-specialist.
Er zijn genoeg goede P-specialisten die het voor minder doen.
14 sep 2010 11:07
wow, 90 ex is echt veel.. stuur maar ff pb als je het tarief van mijn specialist wil weten (kun je een beetje een vergelijking maken)..
14 sep 2010 11:33
Bloed stroomt waar het niet gaan kan: Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de beste man deze beurt vergoedt?
Gr.
14 sep 2010 13:45
Het wordt toch wat duurder éénmaal nieuwe schokdempers, veren, katalysators, waterpomp, raammechanismen, dakmechanismen etc. aan bod komen. Want je mag toch niet vergeten dat je "autootje" ondertussen 13 jaar oud is en zeker niet onverslijtbaar...
14 sep 2010 14:13
WB schreef:Het wordt toch wat duurder éénmaal nieuwe schokdempers, veren, katalysators, waterpomp, raammechanismen, dakmechanismen etc. aan bod komen. Want je mag toch niet vergeten dat je "autootje" ondertussen 13 jaar oud is en zeker niet onverslijtbaar...

Idd mijn gedacht, dus daarom mijn vraag: wat zit er standaard in een onderhoudsbeurt op 40k km? Ik kan niet geloven dat dat enkel wat olie en filtertjes zijn. (wat voor mij een klein onderhoud is, geen groot)
Hoe zit het bijv met de airco ? (kost me elk jaar 100 euro voor de Santa Fe voor het reinigen en vervangen van de vloeistof)
Airbags moeten die niet vervangen worden na 9 jaar ?
Koppeling ? Remschijven ?
PS. Remblokjes en banden zijn nog perfect in orde
14 sep 2010 14:28
kun je allemaal zo opgooglen.
14 sep 2010 14:59
en anders ff bellen met een PC of andere specialist..
14 sep 2010 15:05
Thx bully, had hier al de zoekknop gebrukt maar vond geen bevredigend antwoord. Vandaar dat ik in deze topic terecht ben gekomen ...
Jammer genoeg staan op de website wel prijzen maar geen details van wat nu net moet gebeuren.
Mark: Twee verschillende PC's gebeld reactie: 'Mijnheer offertes voor onderhoud ? Daar gaan we echt niet aan beginnen hoor, reken gewoon op 1000 à 1500 euro totaal en het zal daar wel ergens in de buurt komen". Details weigerden ze te geven.
Het feit dat de vorige verkoper het onderhoud betaalt... Ben er toevallig achtergekomen dat het vorige onderhoud dat op de verkoopsfactuur stond nooit is uitgevoerd. (had onderhoudshistorie bij PC opgevraagd en die vertelden me dat de auto helemaal niet was binnen geweest voor onderhoud) Dus moet dat nu alsnog gebeuren (op zijn kosten uiteraard), aangezien hij betaalt wil ik liever teveel dan te weinig laten doen.
Wat betreft het uurloon, is blijkbaar 45 EUR/U maar hij rekent wel 2 uur voor het vervangen van bougies en 2 uur voor het vervangen van olie en filters... Lijkt me zwaar overdreven maar goed dat moeten ze onderling maar uitvechten dan.
14 sep 2010 15:14
45 euro p/u is daarentegen weer (heel) erg netjes..
jammer dat de PC's niet echt meewerken. Wellicht een idee om alleen even te vragen wat er precies onder de 40K beurt wordt verstaan (dus zonder de offerte)? Al deze werkzaamheden dienen vervolgens door jouw specialist gedaan te worden (en die kan daar neem ik aan wel een prijsopgaaf voor geven)..
14 sep 2010 15:23
Wat er aan een auto moet gebeuren staat gewoon in het onderhoudsboekje. Hier staan alle standaard zaken die ze nalopen en/of vervangen bij welke km-stand of jaar. Al het andere onderhoud (koppeling, banden, remschijven, airco, etc....) staat daar natuurlijk niet in. Dat komt er allemaal bij. Vandaar dat ze geen harde prijs kunnen afspreken voor een " onderhoudsbeurt ". Ja en als er dan een grote beurt komt waarbij er ook nog schijven/blokken rondom, banden en nog wat klein spul vervangen moet worden dan schrikken mensen zich dood. Maar ja, if you can't pay it, don't play with it
En als je 2 uur te veel vindt om de bougies van een boxster te vervangen wat is dan de tijd die jij nodig hebt? Moet je dat even aangeven bij de Porsche specialist/dealer.
14 sep 2010 22:58
Die van mij heeft al enkele keren een 40k beurt gehad en dat kost gewoonlijk ca 650 euro. Dan komen alle filtertjes en vloeidstoffen wel aan de beurt, je krijgt dan zo'n lijst met alles was ze gecontroleerd en afgesteld hebben, bij elkaar toch gauw 120 verschillende punten. Echt je hele auto wordt bekeken. Buiten de standaard zaken komen er altijd wel wat extra zaken uit, zodat een opgave van tussen de 1000 en 1500 wel realistisch is.
Een goede specialist weet ook wat hij moet doen, dus de opgave die jezelf geeft is niet een adres waar ik mijn auto heen zou brengen.
BTW als de verkoper heeft gelogen over het onderhoud, zou ik trouwens wel een beetje benauwd over de hele auto worden:
TIP: grote beurt laten geven bij de Porsche Dealer of Porsche Specialist.
15 sep 2010 13:23
Ben ook een beetje benauwd wat er nog gaat bovenkomen tijdens het onderhoud, anderzijds rijd ik er nu al sinds maart mee zonder enig probleem (tot nu toe)
Heb hem ook snel bij een Auto 5 in de buurt binnen gegooid en die wisten me na controle toch al te vertellen dat motorolie, remschijven, remblokjes en remolie perfect in orde zijn.
En het is idd de bedoeling om een grote beurt te laten geven bij de specialist, heb er trouwens wel vertrouwen in want heeft hier in België goede reputatie...
19 sep 2010 12:57
RJF schreef:Mark: Twee verschillende PC's gebeld reactie: 'Mijnheer offertes voor onderhoud ? Daar gaan we echt niet aan beginnen hoor, reken gewoon op 1000 à 1500 euro totaal en het zal daar wel ergens in de buurt komen". Details weigerden ze te geven.
Bij PCG staan de onderhoudsprijzen voor Boxsters (986 èn 987) gewoon op de website:
http://www.porschecentrumgelderland.nl/pcg.asp?Id=7&service_Id=7&page=service&model=Boxster%20(986)En het onderhoud bij 40.000 km wordt inderdaad omschreven als "groot onderhoud".
09 okt 2011 14:26
Via de zoekfunctie bij dit topic uitgekomen. Was op zoek naar de kosten voor het vervangen van schijven en blokken voor een Boxster 986 (bj97). Kan dat niet vinden. Moet ik aan 500 , 1000 of nog meer denken?
09 okt 2011 15:06
Blokken zouden iets van 100 per as moeten kosten. Textar heeft volgens mij prima blokken. Schijven komen op iets in de 250 per as. Dan moet je ze ook nog laten monteren, dus zeg dat je voor 800 klaar bent.
09 okt 2011 15:08
Thanks, denk dat ik er voor het nieuwe seizoen aan moet geloven.
09 okt 2011 18:28
ivm crisis doe ik zelf onderhoud aan mijn boxster

gisteren remblokken
voor vervangen merk HRW kosten incl slijtagecontacten totaal 155 euro, enne
1 uurtje van mijn vrije tijd, voor de afgelopen jaren vallen de kosten mee, voornamelijk slijtage delen ongeveer 5 a 600 euro per jaar, in mijn vorige leven ben ik automonteur geweest denk ik
09 okt 2011 18:43
Ik heb afgelopen juni voor schijven en blokken laten vervangen bij Porsche Centrum Amsterdam en was ca € 600,= kwijt ecxl. de kosten van nieuwe remvloeistof. (incl. montage en BTW)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.