Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 nov 2010 23:05
Ik vind het een gave bak, hoop dat hij van binnen vergelijkbaar is met de Boxster Spyder.
Het is geen 911, maar zit ook in een ander prijssegment, alhoeweel de prijs zelf onterecht te veel omhoog gaat.
Was het maar zo zoals destijds met de 968 CS, die juist goedkoper werd!
18 nov 2010 9:32
Was het maar zo zoals destijds met de 968 CS, die juist goedkoper werd!
die tijd is helaas voorbij. Alle speciale series moeten nu hun exclusiveit onderstrepen door net wat duurder te zijn : kassa kassa.
Met de 968 was ook het probleem dat de basis 968 eigenlijk te duur was tov de 911. De CS werd net gemaakt om de verkoop te stimuleren en moest dus goedkoper zijn, of :hoe kunnen we een uitgeklede, goedkope 968 toch verkocht krijgen : we plakken er het label CS op. Een echt verkoopsucces is het nu ook niet geworden, +/- 1500 stuks op 4 jaar tijd is niet echt veel.
18 nov 2010 10:22
Klopt maar voor bijna alle leuke extra's die het een echte CS maken moest je toen ook bijbetalen. Waardooor de prijs weer in de richting van een standaard 968 evolueerde.
18 nov 2010 10:39
Wat heb je extra nodig om hem "echt" te maken behalve sperdiff. en de M030 ophanging en remmen ? En die zaken waren ook optioneel op de gewone 968.
18 nov 2010 12:10
Dat zijn ze inderdaad (misschien ook nog de fantastische kuipstoeltjes toevoegen), maar dan gaat hij niet meer goedkoper zijn geweest dan de standaard 968. Dat was wat mijn punt. Ja, de CS was goedkoper maar dan had je ook gewoon een kale 968. Een 'echte' 968 CS was niet goedkoper.
(Weet zelfs niet of die remmen ook verkrijgbaar waren op de standaard 968 (?), maar wijk nu van het onderwerp af

)
18 nov 2010 13:04
kuipstoelen waren standaard, comfortstoelen waren (gratis) optie ! achterzitjes tegen bijbetaling
18 nov 2010 13:33
Prijslevels in België voor Porsche liggen veel anders dan in Nederland en ik denk dat dat de oorzaak van jullie verschil in inzicht is.
Ik meen mij te herinneren dat een normale 968 in Nederland ongeveer € 86.000 kostte, terwijl de CS € 62.000 kostte.
Als we nu kijken zitten er in België relatief een veel kleiner prijsverschil tussen de 911 carrera S en de GT3 dan in Nederland.
Terug nara de topic: ik blijf het een erg gaaf model vinden, de Cayman R

Nu nog even de munten ervoor
19 nov 2010 11:17
Ik zeg, weer een storm in een glas water!
Waar blijft in hemelsnaam die Cayman GT3?
Zal idd wel te gevaarlijk zijn voor de verkopen van de 911
19 nov 2010 11:25
Er is nu ruimte gecreeerd voor de Cayman RS.
19 nov 2010 13:00
Bert schreef:Zal idd wel te gevaarlijk zijn voor de verkopen van de 911

Daar geloof ik niets van eigenlijk. Voor hetzelfde geld kiezen de meesten nog steeds voor een 911 ipv een cayman die sneller is op het circuit... waar de meesten immers nooit komen.
19 nov 2010 13:15
sohee! 55kg lichter, 10pk extra, 2cm lager
Echt vet "R"
NOT!
19 nov 2010 13:21
he, nieuwe site en nieuw projectje? eta?
19 nov 2010 17:50
Devils son schreef:Bert schreef:Zal idd wel te gevaarlijk zijn voor de verkopen van de 911

Daar geloof ik niets van eigenlijk. Voor hetzelfde geld kiezen de meesten nog steeds voor een 911 ipv een cayman die sneller is op het circuit... waar de meesten immers nooit komen.
Idd, voor hetzelfde geld. Maar als het 10 duizenden eurie scheelt en je zou bijv. een Cayman GT3 o.i.d. kunnen kopen t.o.v. een C2 of mischien zelfs C2S dan zal de echte sportieve rijder zich ws wel 2x achter de oren krabben,
19 nov 2010 19:53
Bert schreef:Idd, voor hetzelfde geld. Maar als het 10 duizenden eurie scheelt en je zou bijv. een Cayman GT3 o.i.d. kunnen kopen t.o.v. een C2 of mischien zelfs C2S dan zal de echte sportieve rijder zich ws wel 2x achter de oren krabben,
Een Cayman GT3 gaat niet 10 duizenden euro minder kosten.
Nog afgezien van het feit dat velen toch liever die 911 willen. Porscheliefhebbers kiezen zelden alleen met het verstand.
19 nov 2010 20:04
Maar meer als 175 K zal ie niet gaan kosten en dan zou voor een hele complete 997 4S PDK de stelling wel eens op kunnen gaan ...
Wat kies je dan
19 nov 2010 21:56
Je hebt gelijk Paulus standje 69 , gaat een 964RS worden ....
20 nov 2010 2:14
amandus schreef:Wat kies je dan

Wat ik kies is niet zo relevant. Ik ben niet de gemiddelde porsche rijder. Ik kom wezenlijk vaker op het circuit en koop wezenlijk minder vaak een nieuwe porsche...
20 nov 2010 17:18
Volgens mij rijdt de gemiddelde P.rijder in een 2e-handsje
20 nov 2010 21:15
Hier op het PF sowieso!
Enne...tweedehands...I wished!
20 nov 2010 21:31
Ach, 1 jaar, 47 jaar.... Is zo goed als tweedehands toch? .... Snap de marketing jongens bij Porsche eerlijk gezegd niet. Dit zijn (mijn inziens) allemaal korte termijn oplossingen, en helpt het merk redelijk naar onder.... Volgens mij dan!
21 nov 2010 9:31
Maar ja, wie ben jij dan ook alweer=
08 dec 2010 4:57
Kan het ook niet een echt opwindend filmpje vinden. In je nieuwe "R" met 20 km/u over het circuit "gummen"! Een beetje meer pit had ik wel passend gevonden.
Is het jullie ook opgevallen dat het een rechtsgestuurde auto is? Frappant voor een Porsche introductiefilmpje!
12 dec 2010 19:25
Staat 'n artikel over deze Cayman R in
Flat 6 Magazine van deze maand
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.