Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 maart 2011 17:37
gast schreef:erwin996 schreef: Een motorblok van een snelle sportmotor, zoals een Honda Blackbird met een specifiek vermogen van 145pk per liter, haalt al tellerstanden van 400.000...
Nu zijn Jappen ook de winnaars daar waar het gaat om motoren bouwen. Daarbij vergeleken is Porsche nog maar een leerling.
Ik denk dat een Porsche ook zonder revisie minimaal 500.000km moet kunnen rijden. Zet 'm in voor woonwerkverkeer, rijd er ieder jaar 50.000km mee en na 10 jaar staat er 5 ton op de teller. Ik denk dat het makkelijk moet kunnen. Maar met de lage jaarkilometrages van veel Porsche-rijders, is een Porsche bij 200.000km vaak al toe aan zijn 10e eigenaar, zijn er wat grote beurten overgeslagen, en is de auto inmiddels 20 jaar oud. Dat kan een verklaring zijn dat er bij zulke auto's met zulke lage kilometerstanden wat vaker motorische "issues" zijn...
03 maart 2011 17:54
De mijne staat net op 100.000 km 964 cabrio
03 maart 2011 17:55
162.000, 996 (eerste motor

)
03 maart 2011 20:13
3.2 uit 1985 189000 natuurlijk 1ste motor.
03 maart 2011 20:27
ik ook een rode 3.2 maar uit 84 met 108000km.....

ik rijdt bij tijd een stuk achteruit dan blijft de stand laag
03 maart 2011 20:29
baas

3.2 "84 106000
03 maart 2011 20:34
130000 km eerste motor 996
nu tweede motor 35000
telt niet mee denk ik
03 maart 2011 20:56
108.000km op 964 van 1991
03 maart 2011 22:12
Mijn 3.2 uit 1987 heeft 200.000 km gelopen zonder revisie.
Ik ben de 4e eigenaar. Vanaf 1996 verifieerbaar alleen lange stukken gereden en geen noemenswaardige reparaties gehad. Elk jaar beurtje bij Paul Geeris en natuurlijk altijd de juiste olie gebruikt. Olieverbruik = ca. 1:3.500 km.
Volgens mij kan m'n blokkie nog wel even mee...
03 maart 2011 22:37
Wat is een hoge KM stand, mijn Targa heeft ook een paar ton op de klok ?
Wat is veel ?
Hoeveel moet of mag het zijn ?
Revisie achter de kiezen of niet ?
De mijne heeft ruim 5 ton op de klok ................ no problemos ?
03 maart 2011 22:49
Dat klinkt als een voorlopige winnaar hier (de Yellowbird niet meegerekend...)
03 maart 2011 23:05
Mijn SC ----- 240.000. Geen enkele revisie gehad. Rijdt en schakelt probleemloos. Altijd goed onderhouden. Ben 3e eigenaar. Op naar de 3 ton.
05 maart 2011 0:23
242 dkm
geen revisie en rijdt en schakeld prima (met de 915 bak).
lekt wel klein beetje.
05 maart 2011 12:26
Mijn 3.2 heeft er ongereviseerd 204000km op zitten,olie 1 liter op 12000km,geen winnaar wat betreft de km stand maar kwa olie verbruik?
gr Remco
05 maart 2011 12:30
remcodevries schreef:olie 1 liter op 12000km,geen winnaar wat betreft de km stand maar kwa olie verbruik?
gr Remco
Mwa, ik heb bij 75.000km een olieverbruik van 1 liter op 65.000km.
05 maart 2011 21:54
mijn 996 verbruikt geen olie..tenminste niet meetbaar er hoeft nooit wat bij
05 maart 2011 23:54
je moet er ook mee rijden.
06 maart 2011 1:42
erwin996 schreef:Mwa, ik heb bij 75.000km een olieverbruik van 1 liter op 65.000km.
Misschien verandert dat wel over een paar duizend km
06 maart 2011 12:41
Je hebt gelijk,deze uitspraken kun je maar beter niet doen,het is de goden verzoeken
06 maart 2011 13:11
idd en hopelijk blijft het blok goed..
06 maart 2011 13:14
Wel typisch dat mijn broer, rijdt een cayman s, er wel regelmatig olie bij mag gooien. Zijn auto heeft er nog geen 60dkm op zitten..vreemd.
15 mei 2011 21:13
Weet iemand wat Nikasil cilinders precies zijn ?
Zoals eerder aangegeven ruim 5 ton op de klok, géén revisie, en alles matching numbers !
15 mei 2011 22:45
erwin996 schreef:Mwa, ik heb bij 75.000km een olieverbruik van 1 liter op 65.000km.

Kan ik hier uit opmaken dat je dan een onderhoudsinterval hebt van 65.000km??? Volgens mij kan je het olieverbruik namelijk alleen tussen 2 beurten in vaststellen. Het olieniveau voor en na het uitvoeren van een beurt hoeft tenslotte niet overeen te komen

.
Mijn 3.2 heeft er nu 236.000km op zitten zonder revisie, en laat na elke rit keurig een druppel of 3 olie op de garagevloer vallen die uit de buurt van de 3e cilinder komen. Al vaak gezocht waar het vandaan komt, maar tot op heden nog niets kunnen vinden. Lopen doet 'ie als een zonnetje, dus ik zie nog geen aanleiding voor een revisie. De charmes van een oude auto zullen we maar zeggen

.
16 mei 2011 8:13
Double G schreef:erwin996 schreef:Mwa, ik heb bij 75.000km een olieverbruik van 1 liter op 65.000km.

Kan ik hier uit opmaken dat je dan een onderhoudsinterval hebt van 65.000km??? Volgens mij kan je het olieverbruik namelijk alleen tussen 2 beurten in vaststellen. Het olieniveau voor en na het uitvoeren van een beurt hoeft tenslotte niet overeen te komen
Ik heb onderhoudsintervallen van 20.000km. Het olieverbruik gedurende die afstand houd ik bij, dat is consequent 0,3 liter.
0,3 liter per 20.000km is toch omgerekend 1 liter per ongeveer 65.000km?

Heb ik een rekenfout gemaakt?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.