Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

31 aug 2007 8:36

Voordat iedereen nu denkt dat ik de sherlock was...:

Het was iemand anders die uiteindelijk deze bevestiging van het Porsche-museum ontving.
Zelf heb ik een tijd geleden zowel via email als telefonisch gevraagd om opheldering, maar nooit een duidelijk antwoord gekregen.... :roll:

Dit zal wel een goede klant van Porsche AG zijn geweest.... 8) :wink:


@MichM3: Het was inderdaad een verwijzing naar de spoiler die wat weg had van de gigantische kantkragen die Mary Stuart droeg.

31 aug 2007 11:20

MichM3 schreef:Hmmm...stond zij bekend om het dragen van zo'n opzichtige kragen misschien??...ok thanks! :lol: :wink:


Neen , zij had ook een niet dicht gepalmuurde en verstopte gaatje :twisted: :lol: :lol: :lol:

31 aug 2007 11:36

Misschien dan toch Sherlock911..... :wink:

Zat net het mailtje dat iemand van het Porsche-museum kreeg nog eens door te lezen, en dacht:
"laat ik eens kijken of ik wat kan vinden over die 14e plaats in de 1973 24 uur van Le Mans met coureurs Gregg en Chasseuil."

En tot mijn verbazing zie ik overal op internet dat chassisnummer 911 360 1033 met startnummer 48 mee deed en uiteindelijk 14e werd.

Bv hier:
chassinummers van RSR's
Le Mans uitslag 73

Dat had dan toch 911 360 0020 moeten zijn, de museum auto...?
Of ben ik nou gek?




Duszzz, 'The search continues'...... :mrgreen:

Re: TF '73 winnaar mysterie opgelost - of toch niet?

08 maart 2011 22:53

Is er ook een update van deze story?? Ik ben heel erg nieuwsgierig.

Heb me de laatste 2 weken, beetje aan de hand van dit topic, ook verdiept in deze materie. Dat is eigenlijk begonnen nadat ik 3 weken terug een schitterende #8 replica uit de State-of-Art collectie heb mogen fotograferen.

Ben erg benieuwd!

Re: TF '73 winnaar mysterie opgelost - of toch niet?

09 maart 2011 10:04

Mark Nauta schreef:Is er ook een update van deze story??


Ja!

Ze hebben het museum in de tussentijd een paar meter verplaatst en wat groter gemaakt.

Re: TF '73 winnaar mysterie opgelost - of toch niet?

09 maart 2011 14:14

Het inmiddels 82 (!!) pagina's tellende originele topic op early911sregistry is uiteindelijk tot de volgende conclusie gekomen:

De winnaar van de 1973 Targa Florio was een 911 RSR met chassisnummer 9113600588. Dit was vanaf het begin al duidelijk, omdat deze auto in het bezit is van iemand op het early911sregistry forum. Deze auto deed mee in de race met #8 en werd door van Lennep en Muller bestuurd.
Verder is op Rennsport Reunion 2 jaar geleden aangetoond dat dit de echte was toen deze en de museumauto naast elkaar stonden :roll: tot grote ergernis van de Porsche-mensen.

De auto die in het museum staat met #8 is niet de echte winnaar van de '73 Targa Florio. Het werd duidelijk (en ook door 't Porsche-museum bevestigd) dat die auto de 9113600020 (R2) was. Dit is de auto met nummer #9 in de 1973 Targa die uiteindelijk als 3e eindigde. Dit wordt ook wel de 'Strahle' RS genoemd vanwege de Tour de Corsica deelname met deze rijder. Verder heeft deze met nummer #48 dat jaar in Le Mans meegedaan (Gregg).

De verdere 40+ pagina's gaan meer over het mysterie van de #107 Porsche in die '73 Targa Florio race. Het is bekend en inmiddels bewezen dat er twee 911jes met #107 hebben meegedaan, nadat Graaf Pucci de eerste zodanig heeft gecrashed in de training dat ie total-loss was.

De voornamelijk fotografische bewijzen die werden aangevoerd, gaven verdere reden tot speculatie over de '0001' (R1) en '0002', omdat
0001 (R1) is gebaseerd op een 72ST chassis (911 230 0769, met 'oelklappe') en later is gebruikt als test-auto voor de RSR (Zasada), en nu ook in het bezit is van iemand op dat forum, terwijl de '0002' ook een omgebouwd 72ST chassis (911 230 0841 met 'oelklappe') was en als backup #107 is gecrashed door Pucci in de TF. De orginele #107 was chassis 9113600974 (R8) en is daarna nooit meer ergens opgedoken, waarschijnlijk omdat ie echt afgeschreven was.

Snappen we het nog? :wink:

De vraag die ik stelde hierboven mbt de LeMans #48 kwam doordat het verkeerde nummer in de uitslag werd vermeld. En als zoiets eenmaal op internet staat.... :roll:

Verder is de RS met chassisnummer 0019 nooit meer ergens opgedoken (terwijl men denkt dat dit de 2e 911 in de Tour de Corsica was) en er geruchten gaan dat deze auto gecrashed en daarna ge-shred is na de voorbereidingen voor de 1978 East Africa rallye.... :scratch:

Ik heb het recentelijk nog eens van begin tot einde doorgeworsteld, en alles op een rijtje zettend lijkt het wel redelijk waterdicht. Maar, dat gezegd hebbende, zonder serienummers blijft het niet meer dan (welliswaar vaak goed onderbouwd, maar toch) giswerk.

voor wie zich verveelt en het speurwerk wil afronden:
be my guest
Plaats een reactie