Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 20:45



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Wat te doen? (996 - 3.4) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Wat te doen? (996 - 3.4)
Mijn pa is in het bezit van een 996 (3.4....) sedert 4 jaar. In die 4 jaar tijd heeft hij slechts een 8000km gereden. In die periode is er ca. 10K kosten aan gedaan (bobines vervangen,cilinderkop vervangen etc)

Nu heeft ie opnieuw last van verlies van water en ook de gekende "mayo" hij heeft al op diverse plaatsen binnen geweest voor nazicht / herstelling.

Na de eerste herstelling ca.een jaar een half geleden (bobines + cilinderkop) heeft de auto een 4000km gereden. Sinds dien doen er zich constant problemen voor en kan men pa niet meer met een "gerust" gevoel rijden. Een Porschespecialist raad ons aan om er geen kosten meer aan te doen, omdat de kans zich kan voordoen dat ie effectief "ontploft" de motor. Maar wat zijn nu de opties?

"Helaas" is de carrosserie in goede tot zeer goede staat en het interieur is als nieuw en in een courante kleurstelling. Daar mijn vader een Porscheliefhebber is zou hij graag een andere aanschaffen. Aangezien het enkel voor de hobby/fun is maakt het zelfs niet veel uit welk type het is (als het maar 911 is).

Wat is nu het verstandigste? 'naar het schijnt' zijn er met de eerste generaties 997 ook diverse motorproblemen. Kennissen van ons raden 964 af weliswaar zonder effectieve argumenten en enkel omdat zij er persoonlijk veel problemen/kosten aan gehad hebben.Het probleem stelt zich ook dat hier nu een 996 in de garage staat (waar we niet gerust met kunnen rijden) en als we overgaan tot aankoop van een andere P we dit logischer wijs niet op "1,2,3" gaan doen. Is een "opkoper" mss een idee?

Het is ook niet de bedoeling om de 996 op internet te zetten voor een lage prijs en om dan van die "louche" figuren aan ons deur te krijgen.

Maar de vraag is natuurlijk wat kan je nog vangen voor een (" relatief defecte") 996?

Ik kan me voorstellen dat er sowieso mensen gaan verwijzen naar "resto" van het forum, aangezien die reeds veel ervaring heeft. Maar aangezien de wagen al zo vaak heeft binnengezeten zowel bij Porschespecialisten bij andere garage's en dat er dus al te veel kosten zijn gemaakt is dat geen optie meer. Ook om het feit als er een scheurtje zit in het motorblok kan "resto" of gelijk wie daar weinig aan verhelpen denk ik.(overal waar de P heeft binnen gezeten voor nazicht is er nochtans een goede compressie gemeten) "

Mijn vader kan eventueel een 996 (USA) versie 3.4 handgeschakeld kopen van een kennis, maar dat ga ik hem logischerwijs wel afraden ;-)
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


22 jun 2011 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wat te doen?
Mijn eerste gedachte zou zijn een zo recent mogelijk 997 blok erin lepelen. Kost helaas wel geld maar dat kost nu verkopen ook. Vervelend verhaal!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 jun 2011 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Wat te doen?
Wat mij opvalt is dat alle opties die je noemt geld kosten, maarja een hobby mag geld kosten...

De mayo kan overigens ook komen van het weinige gebruik lijkt me. Het is een verschijnsel wat samenhangt met vocht in de olie. Dat kan koelvloiestof zijn (en dat is fout) maar het kan ook condens zijn (dat is een stuk minder erg).

Er is vast wel een technisch iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.

Succes met de keuzes!
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


22 jun 2011 21:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Wat te doen?
Lekker inruilen op iets anders leuks. Desnoods een luchtgekoelde....


22 jun 2011 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Zie hier de oplossing: http://www.porsche-blog.nl/2011/06/22/v ... ogelgaten/


22 jun 2011 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Laat me raden: diezelfde 'porschespecialist' wil die auto wel voor een schappelijke prijs overnemen?
Wat een raar advies voor een vrij nieuwe auto, vooral als ie (met zo weinig kilometers) qua interier & exterieur zo gaaf zou zijn...

Anyway, waar wordt de auto voor gebruikt? Ik rijd zelf namelijk ook minder dan 8000km per jaar, maar wel iedere keer lange stukken (150 tot 300km). Kan me namelijk niet voorstellen dat een 996 in zo'n geval last van majo kan krijgen.
en als ie niet voor plezier/toertochten wordt gebruikt maar voor kleine stukjes, waarom dan een 911?


23 jun 2011 4:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
gewoon niet goed gemaakt lijkt me, simpel....
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


23 jun 2011 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Mijn advies....Resto naar laten kijken, prijsopgave laten maken, dan weet je in ieder geval meer.....Die van mij staat er nu ook, als ik hem terug krijg is ie beter dan nieuw.....onderblok is bij hartech geweest...
Veel sucses gewenst in ieder geval.


23 jun 2011 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Ik had ook "mayo" aan de vuldop, tot ik de goede raad kreeg eens "deftig" met de wagen te rijden :shock:
Geen mayo meer gezien sindsdien.
Misschien de wagen eens wat meer gebruiken en af en toe eens goed doorknallen met die hap... :drive:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


23 jun 2011 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Thomas986 schreef:
Nu heeft ie opnieuw last van verlies van water en ook de gekende "mayo" hij heeft al op diverse plaatsen binnen geweest voor nazicht / herstelling.

Misschien lost een middagje gassen de mayo op maar dat waterverlies niet. Enig idee waar de lekkage precies zit? Kan nl. ook een simpel klemmetje zijn en niet perse een serieus probleem!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


23 jun 2011 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Cuprohr schreef:

:ass:
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


23 jun 2011 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxster ex 996 Targa 3.6 nu 997 C4S
Heiloo
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Tilt! schreef:
Ik had ook "mayo" aan de vuldop, tot ik de goede raad kreeg eens "deftig" met de wagen te rijden :shock:
Geen mayo meer gezien sindsdien.


Helemaal gelijk vlink rijden met de bak. “Mayo”in de vuldop kan ook komen door korte stukjes rijden. Condens vorming door warm / koud worden van de olie. Motor goed warm rijden en blazen maar. :drive:


23 jun 2011 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Tip!!! Voordat je flink gaat blazen met die "bak", eerst ff laten checken waar je koelwater blijft.....is maar een idee hoor.......anders krijg je mss net zoiets als ik heb gehad....en daar wordt je niet echt blij van.....


23 jun 2011 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex Boxster ex 996 Targa 3.6 nu 997 C4S
Heiloo
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Uiteraard :wink: , Ik zal het beter specificeren. Als je olie peil niet gezakt is, geen “Mayo” in je water vuldop geen rare motor geluiden. Dan pas Blazen :!:
Hartwiek, heb jij ook motor problemen met 996 gahad?


23 jun 2011 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Yep, idd....mijn P 996 cabrio staat bij resto...de waterpomp was stuk en er zaten bladeren en andere zooi voor de radiateur, zodoende is ie warmgelopen..Ik heb m naar resto laten brengen die heeft het motorblok eruit gehaald en het onderblok opgestuurd naar Hartech in England..Daar zijn de cilinderbussen weer rond gemaakt en verstevigd dmv ringen te plaatsen rondom de bussen. Verder krijgt ie nog wat modificaties zodat hij er weer lang tegen kan....lees anders maar eens het topic "vijf voor twaalf" onder het hoofdstuk motor.
sorry dat ik ff off topic ging,
Gegroet,
Hartwiek


23 jun 2011 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Je hebt momenteel een 996 met allerlei gebreken..maar wens geen `louche figuren` aan de deur? Wie hoop je dan dat er op afkomen? ps 964 durf ik je best aan te raden..ja ik heb er een.. maar in 4 jaar tijd alleen de dynamo en de startmotor laten reviseren.. verder een dijk van een blok en een heerlijke rijdersauto, klassieke lijnen, moderne techniek..wat wil een mens nog meer 8)
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


23 jun 2011 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Of eens met Do bellen (DSP Porsche Parts) voor een goede motor uit een schade auto. In deze staat dumpen levert je ook niet veel op ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


24 jun 2011 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Kent iemand deze 964? http://www.carlovankrey.nl/foto22.htm
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


01 aug 2011 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Staat al een tijdje te koop. Hier die van dynamic.....


01 aug 2011 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Geen idee,momenteel ben jij de hoogste bieder;-)
We gaan hem wss ergens op inruilen, 964 of 993. Bij een pariculier gaat dat moeilijk lukken vrees ik. De 996 staat nog steeds bij ons thuis, maar wordt niet meer met gereden. (hij draait wel nog de motor)
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


01 aug 2011 18:01
Profiel
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Laat de heren van kessel in Deurne eens een bod doen. :idea:


01 aug 2011 18:12
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Wat moet de 996 opleveren?
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


01 aug 2011 18:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Voor we verder over mayo spreken, hier hoe dat mayo er eigenlijk uit ziet:

http://www.youtube.com/watch?v=k_3ODNyd ... re=related

Aan de heren specialisten om het te bevestigen of te zeggen dat dit helemaal niet juist is.

Mvg,
_________________________________________
997S


01 aug 2011 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Als ik thuis ben van men werk ga ik eens wat foto's nemen en eventueel een filmpje maken van de situatie bij ons geval.
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


01 aug 2011 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Ter info: 996 heeft ca. 180.000 km
Blauw volleder interieur in nieuwstaat. Gt3 zijlijsten.
Facelift(nieuw model koplampen) schuifdak,navi,...
Betreft een tiptronic. Wat betreft motor bestaat er nog onduidelijkheid. Het peil van de koelvloeistof daalt telkens.
Ca. Twee jaar geleden zijn alle bobines vervangen + 1 cilinderkop vervangen. Nadien enkele duizenden km probleemloos kunnen rijden. Nu is het sinds enkele tijd weer een probleem (met koelvloeistof dus) het plastieken reservoir waar het koelvloeistof in zit is ook vervangen enkele maanden geleden. De laatste keer is de 996 binnen geweest in een "universiele garage" in de buurt van Hulst (op aanraden van een kennis ) maar het probleem is dus nog niet opgelost.

Edit: resto, heeft u men pb goed ontvangen ? Daar het niet bij men verzonden items staat
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


01 aug 2011 18:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.