Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Saaie kleuren

20 feb 2012 22:42

Als je tegenwoordig bij de Porsche occasions kijkt valt het op dat Grijs, Blauw, Zwart de meest gevoerde kleuren zijn.
Maar het mooie Porsche Gelb en de kleur Rood kom je bijna niet meer tegen.

Dat is toch jammer.


Nog even gezocht en dit is wel leuk.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/por ... an/8620789

Re: Saaie kleuren

20 feb 2012 23:05

Klopt helemaal, allemaal saaie kleuren :oops:
Ook bij de presentatie van de 991, veel grijs en zwart brrr.
Dit is beter53086

Re: Saaie kleuren

20 feb 2012 23:17

Vraag me af of dat door de lease maarschappijen komt.
Wilde 2 jaar geleden een witte Volvo leasen.
Dat mocht alleen van de lease maatschappij als we bereid waren een toeslag
te betalen. Anders zwart of grijs.
Zo wordt wel erg saai.

Re: Saaie kleuren

20 feb 2012 23:30

vind ook zeker op een 911 die knalkleuren super. Guards Red, Speed Gelb, Signaal groen, Blut orange, hard uni blauw etc.

Re: Saaie kleuren

20 feb 2012 23:35

Is al jaren zo, toch? En dat geldt voor alle merken. M.u.v. de trendy boodschappenkarretjes van tegenwoordig.
Zou eerlijk gezegd zelf ook eerder voor een rustig kleurtje gaan in de configurator als ik een nieuwe zou samenstellen (...helaas...), hoewel dat 'cognac metallic' best te doen is.

Re: Saaie kleuren

20 feb 2012 23:50

Moet je eens in woon-werk verkeer gaan kijken in Italie: alleen maar zilver... niet normaal.

Vriend van me kocht een nieuwe rode Volvo cabrio, had bijna drie jaar in de showroom gestaan.
Geen Italiaan die 'm wilde...

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 7:16

Ach dit is goed voor degene die ooit na een lange tijd hun gekleurde Porsche weer willen verkopen.

De oude gekleurde Porsche's leveren meer op als de veel geleverde zilveren/zwarte Porsche's.

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 7:58

molen934 schreef:Klopt helemaal, allemaal saaie kleuren :oops:
Ook bij de presentatie van de 991, veel grijs en zwart brrr.
Dit is beter53086

Ik zie anders nog het nodige grijs :twisted: :wink:

Het is niet alleen Porsche, maar meer een algemeen straatbeeld.
Daarbij is Porsche meer en meer een DD geworden en dan wil je al snel wat minder schreeuwerig.


Naast de leasemaatschappijen die extra kosten rekenen, is het soms ook niet mogelijk de
auto in een spannende kleur te bestellen. Hoewel dit laatste niet voor Porsche opgaat.

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 8:12

Dit is ook zo bij BMW, maat van me is bezig met een nieuwe 3 serie en wou hem graag in het rood zien.
Daar adverteren ze ook mee op tv en er staat er maar één van in NL :!:
Allemaal zwart en grijs en dat worden wij al vanzelf :oops: (zie hierboven) :mrgreen:

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 9:10

1 serie cabrio met M pakket is niet in rood leverbaar, anders had wss die kleur hier gestaan

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 9:31

Lang leve carwrapping en de autospuiterij!
Met échte kleuren rij je exclusief 8)

Feit is dat de standaard kleuren beter verkopen en een hogere restwaarde hebben, dus weinig mensen laten zich bij nieuw kopen verleiden tot een exotische kleur.
In het verleden zijn sommige kleuren "in de mode" geweest zoals bijv. paars maar ook dat zie je nu minder.
Lancia wil nog wel eens uit de band springen met de Ypsilon, is leverbaar geweest in 100 (!) kleuren.

Mijn 1e auto had vlammen..., zie je ook niet meer zoveel :shock:

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 9:33

Ik vond de paarse 964 altijd erg stoer. (nog steeds overigens)

Was dit ook een officiele porsche kleur in die tijd?

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 9:50

welk paar bedoel
amethyst
Afbeelding

of veilchen blau
Afbeelding

Veilchen blau is ook leverbaar geweest bij BMW
Afbeelding

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 11:03

Mwah.....rood, geel,.....vind het geen porum..............hoog kijk mij nu eens gehalte...

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 11:32

Vindt het kijk mij nou eens gehalte meer afhangen van het gedrag van de besturder dan aan de kleur, zoiets als half op de stoep parkeren ipv achteraf af op de parkeerplaats of veel aan het gas hangen in een druk voetgangers gebied.

Ook al is porsche redelijk ingeburgerd mag hij nog steeds gezien worden als sportwagen en daar past in mijn beleving wel een mooi kleurtje bij. Zeker de oudjes met die jaren 70 kleuren imo echt geweldig. :cheers:

Laatst nog een 993 zien staan in donker blauw met standaard rijhoogte en velgen, vindt ik dan weer helemaal niets. Als je niet op wil vallen koop dan gewoon een volvo.............. :mrgreen:

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 11:47

@DeniS2:

amethyst!!!!

deze kleur blijft favoriet bij mij.

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 11:53

Ikzelf zou nooit kiezen voor opzichtige kleuren. Vind het ook snel gaan vervelen.

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 13:39

Deze Audi zo nieuw gekocht en 4 jaar mee gereden :drive:
Daarna aan een buurman verkocht en heeft hem zeer lang gehad tot ver over 200K :salut:
Kreeg dat ik hem ophaalde veel commentaar en mijn vrouw kon niet ongezien ergens naar toe :idea:
53950

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 14:22

11 augustus 1999, Noord Frankrijk?

On topic: ben zelf ook wel fan van de Harm Lagaay kleuren voor de 964.
Bij een 911 hangt kleur wel af van type: 3.2 en 964 in rood vind ik mooi, maar 993 en latere types niet.

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 14:46

Ieder z'n meug.
Ik ben persoonlijk wel blij dat er mensen zijn die 'eens wat anders' willen en voor een opvallender kleur kiezen. Het trekt alleen soms de verkeerde aandacht; zo heeft Australisch tennistalent Tomic net zijn M3 toch maar weer verkocht toen ie voor de 3e keer in een week werd aangehouden... :roll:

Afbeelding

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 14:54

molen934 schreef:Dit is ook zo bij BMW, maat van me is bezig met een nieuwe 3 serie en wou hem graag in het rood zien.
Daar adverteren ze ook mee op tv en er staat er maar één van in NL :!:
Allemaal zwart en grijs en dat worden wij al vanzelf :oops: (zie hierboven) :mrgreen:


Toen ik mijn E60 BMW bestelde waren er echt geen mooie kleuren te krijgen dan grijs, blauw, zwart, dus is het een grijze geworden.Wilde toen al een bruin metallic icm natur braun interieur, zoals zo prachtig op een Maser Q-porte. Maar zat niet in het pakket anders dan individual en dat vond ik weer een beetje te duur. De 1 serie had die kleur al wel. Nu op de nieuwe 5 wel leverbaar. Ook een mooie diepgroen ontbrak, zo had Alpina vroeger en prachtig diep Tannen donkergroen, tegen het zwart aan. Ook mooi/chique met een natur braun interieur (al weet ik dat hier de voorkeur voor zwart overheerst...., maar ja, dat heeft iedere taxi al! :wink: )

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 14:57

Saaie kleuren?! Dat heet ingetogen chique. :P
Dat luistert heel nauw.

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 15:32

molen934 schreef:Klopt helemaal, allemaal saaie kleuren :oops:
Ook bij de presentatie van de 991, veel grijs en zwart brrr.
Dit is beter53086



Kijk dat is um...

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 15:56

rs blauw :salut:

Re: Saaie kleuren

21 feb 2012 15:59

Mooi (Mos) groen is ook niet lelijk :wink:
Plaats een reactie