Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: M'n Porsche gaat emigreren!

09 feb 2012 19:00

Blijf het toch vreemd vinden:

- zoveel moeten betalen voo iets wat al helemaal van jou is en wat je al betaald hebt
- NL is zo gek nog niet, daar voer je een auto in zonder belasting als ie al een tijdje van jou is..
- sturen ze tig jaar geleden of zo, all het schorriemorrie uit UK naar Australia, en alles wat er nu
naar binnen wil moet in quarantaine... en dan a raison van AUD 500.....

Veel plezier down under, ik had al eens eerdere drama verhalen gehoord van een collega die zijn harley wilde invoeren, ook weken geduurd, flink aan de $$$ en tot overmaat van ramp op een heel zichtbar plek op het frame het nummer gemerkt...

moet je nu dadelijk ook nog met zo'n idioot bord rond rijden "watch out left hand drive".....

09 feb 2012 19:46

Gelukkig dat alles gelukt is, ondanks de spannende momenten. Je gaat komend weekend toeren? Neem ook je fototoestel mee en laat ons hier meegenieten van je Porsche in de Australische zomer.

09 feb 2012 20:39

De kosten zal je snel vergeten zijn als je eenmaal aan het toeren bent... :D

... totdat je weer terug moet naar NL.

Als wij het hadden geweten destijds...

09 feb 2012 21:46

hoe/waarmee maken ze een auto schoon om zeker te zijn dat ie 'veilig' is?
toen ik in N-Z aankwam moesten mijn bergschoenen ook ontsmet worden en na 2 dagen laten de zolen van mn schoenen spontaan los :shock: lekker spul is dat! hoop dat ze bij auto's andere producten gebruiken

10 feb 2012 0:23

@mbembe: volgens mij rijden ze 'm in een tent en gebruiken ze een soort gifgas om alle levende organismen te doden. 'Schoonmaken' in de normale zin van het woord doen ze zeker niet want hij is nu net zo vuil als toen ie van de boot kwam...

Die hele quarantaine is trouwens een wassen neus. Alles wat niet nieuw is en van een RORO afkomt moet deze behandeling krijgen. Het wordt echter uitbesteed aan twee bedrijven die dus kunnen vragen wat ze willen en vervolgens zelf mogen bepalen wanneer ze de auto vrijgeven. :bang:
Ik denk dat ik ook maar in die business ga.... :oops:

@Marcel: die GST is verplicht omdat je in principe de auto meteen mag verkopen. Ze zijn bang dat je anders voordeel haalt uit het uit het buitenland halen van auto's. Wat ze zouden moeten doen is mij een statement laten tekenen dat ik de auto niet verkoop en me vrijstellen van 10% GST.
Gelukkig is voor alles ouder dan 1989 geen VAT (5%) nodg.

Ze zijn hier wel gewiekst wat dat aangaat, want toen ik aangaf dat ik de auto voor 7000 euro had gekocht kwamen zij met een 'redbook' geschatte waarde van $36,000 (euro 29,000), waarna ik dus snel mijn echte aankoopnota van 20,000 tevoorschijn toverde... ook hier geldt dat als het niet geloofwaardig is, ze de waarde bepalen. en ze hebben hier bij Customs wel experts voor ingehuurd die weten wat een beetje 911 uit 1973 doet helaas.

Wat links gestuurd betreft; alles ouder dan 30 jaar mag het stuur links laten en het is vrijwillig om zo'n sticker 'left hand drive' op de achterkant te plakken.
Gelukkig maar.

@912: Same here. Niet dat het ooit nog hoeft, maar ik ga dit inderdaad ook geen tweede keer doen.

Het is trouwens meer de ellende en het gedoe dan de kosten, maar ja: het is straks allemaal vergeten als ik hier rondtuf. :drive:

11 feb 2012 1:38

Als je ooit weer terug komt naar Nederland dan kan ik je wel vertellen dat het een stuk goedkoper wordt :) Ik heb in der tijd een Audi A4 Quatro mee terug genomen en dat kosten me 1.200 AUD in totaal voor het verschepen en verzekeren.

Verder veel plezier daar, als het dichterbij familie was dan kwam ik direct terug

-Mark

20 feb 2012 13:45

Het is voor elkaar:

Afbeelding

Afgelopen weekend heerlijk door de bossen van Yarra Valley gereden.
Te druk met rijden en genieten om de camera te gebruiken, maar dat komt binnenkort wel weer. :drive:
"It's good to be behind the wheel of a real car again!"

20 feb 2012 13:53

Mooi Patrick, wat een lekker gevoel zal dat zijn!!! Geniet ervan.

20 feb 2012 14:10

club permit? wasda?

20 feb 2012 14:20

even topic teruglezen... :idea:

viewtopic.php?p=908034#p908034

20 feb 2012 21:38

patrick911 schreef:Het is voor elkaar

:thumleft:

20 feb 2012 21:43

patrick911 schreef:Afgelopen weekend heerlijk door de bossen van Yarra Valley gereden.

Mooi verhaal en goed dat het nu helemaal rond is!!

Enjoy :drive: 8)

20 feb 2012 22:26

Mooi daar he, ikzelf bijna 13 jaar gewoond in eltham en briar hIll

20 feb 2012 22:34

Gefeliciteerd!

Lekker genieten nu, werd een keer tijd!

21 feb 2012 21:41

Yarra Valley? Cool!
Plaats een reactie