| Auteur | 
            Bericht | 
        
        
			| 
				
				 PeterDorr 
				
				
					 911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
				
				 
			 | 
			
				
				  Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Zoals menigeen weet ben ik de trotse bezitter van zowel een 996 c4 als een Aston Martin V8 Vantage. Was vandaag op de Duitse Autobahn even "de benen aan het strekken" toen ik een P 997 Turbo S tegen kwam. Na wat geraced samen even op een parkeerplaats nagepraat. Hij had een bewerkte Biturbo met 630pk. Hij liet me een iphone filmpje zien waarop ie ruim binnen een halve minuut op 360 !!! Km/uur kwam.     en wat een geluid zeg. Alsof er een squadron F16's opsteeg. Je snapt, hier was mijn "armzalige" 380 pk sterke AM-etje niet tegen opgewassen. Al reed ie ook prima met ruim 250 km/uur    
					
						_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
 Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
					
  
			 | 
		
		
			| 01 mei 2012 22:39 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Henk 
				
				
					 PF # 136
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Begrijp dat PCL binnenkort een 996C4 en een AM in moet ruilen?     
					
						_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
					
  
			 | 
		
		
			| 01 mei 2012 22:42 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Jan A. (997 4S) 
				
				
					 997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Zo zie je maar, denk je dat je wat snels en krachtigs hebt.....    
					
						_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
					
  
			 | 
		
		
			| 02 mei 2012 0:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 caelin 
				
				
					 Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Qua geluid zou je toch zeker wel je mannetje moeten staan...dat is gewoonweg enorm bruut van zo'n AM    
					
						_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
					
  
			 | 
		
		
			| 02 mei 2012 0:12 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Subdriver 
				
				
					 Curaçao
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Als ik moet kiezen tussen 1 P 997 turbo S of 1 P 996 EN een AM dan weet ik het wel hoor! Zou dus niets inruilen bij PCL     
					
  
			 | 
		
		
			| 02 mei 2012 0:18 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 RS-R 
				
				
					 ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Volgende keer dan maar een 997 Carrera uitkiezen, heb je wellicht meer kans    
					
  
			 | 
		
		
			| 02 mei 2012 8:08 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 PeterDorr 
				
				
					 911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Klopt, is ook geen sprake van hoor. Die AM is echt zo'n brute auto. Ben ik super-, superhappy mee. Net als mijn 996 carerra  4 cabrio overigens.  
					
						_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
 Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
					
  
			 | 
		
		
			| 02 mei 2012 8:29 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Dimitri-Turbo 
				
				
					 Omg. Amsterdam
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Lekker beide houden..... zo'n 997 is straks voor het oprapen    
					
						_________________________________________ Het leven gaat door..
					
  
			 | 
		
		
			| 03 mei 2012 2:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 mbembe 
				
				
					 Cayman S 2009,
924 1977
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						blijft errug gaaf zo'n AM. misschien in dit geval minder snel dan de P, maar wat een gave bak de Vantage!     
					
						_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
					
  
			 | 
		
		
			| 03 mei 2012 18:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 PeterDorr 
				
				
					 911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Gisteren op Nürburgring Grand Prix Track een AM trackdag gehad en dan zie je pas je auto echt kan (en ook wat niet    )  Errug gaaf geweest, wel setje nwe huurbanden volledig opgefikt alsmede twee tanken benzine -1 op 3 gemiddeld- Veel gebrul van de 30 AM's die in groepjes de baan op mochten. Nu snel naar de dealer voor een setje nwe remblokken en schijven.....    Remmen doet ie nl nog wel prima, maar met veel trilling. Begreep dat dat door de enorme hitte van het harde remmen komt. AU! Duur dagje dus, maar wel echt gaaf....  
					
						_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
 Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 8:51 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Devils son 
				
				
					 Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Ik had nieuwe blokken achter afgelopen week en de remmen voor waren ook zgan. Na 75 rondjes NS heb ik nodig: nieuwe schijven voor, nieuwe blokken voor, nieuwe blokken achter... Ja, dat hoort er een beetje bij.   Overigens trillen kun je voorkomen door goed in te remmen bij nieuwe blokken EN niet teveel te remmen op het circuit. Zeker als je onwennig bent is dat lastig, want je moet soms de rem loslaten als je hersenen zeggen "Ho! Ho! Ho!".     
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 11:18 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 PeterDorr 
				
				
					 911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						75 rondjes Nordschleiffe??? Dat is dan ook ruim 1600 km!! Ik heb denk ik "slechts" zo'n 25 rondjes GP circuit gedaan, een kleine 125 km dus. De rest in andere AM's (vantageS, Rapide, DBS)  
					
						_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
 Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 11:33 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Devils son 
				
				
					 Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Maar dan waren jouw blokken en schijven vast niet nieuw...    
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 12:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 PeterDorr 
				
				
					 911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Good point. 15.000 mee gereden 
					
						_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
 Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 15:20 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Sanhi 
				
				
					 997.2 4S / 993 TT
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Is de AM automaat? Dan wellicht letten op 'voet op rem' tijdens stilstaan, effect : kromme schijven. 
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 15:50 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 PeterDorr 
				
				
					 911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Tnx, is inderdaad automaat, maar zet hem altijd in z'n vrij als ik sta te wachten. Scheelt ook enorm voor de koppeling 
					
						_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
 Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 16:01 | 
			
				
					 
					
					 
				    
		 
		    
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 Sanhi 
				
				
					 997.2 4S / 993 TT
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						Heb een tijdje geleden in een AM gereden , en die ontkoppelde volgens mij ook automatisch. Dat was wel even wennen, ik was alleen een ouderwetste automaat gewend. Het zijn inderdaad hele mooie auto's, en de afwerking van binnen is echt subliem. 
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 16:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		  | 
	
	
			| 
				
				 horn 
				
				
					 PF #57
				
				 
			 | 
			
				
				  Re: Baas boven baas (AM vs 997 Turbo S)  
					
						nog nooit zulke strakke stiknaden in het leer gezien als in de cockpit van een DB9! En als meubelboer heb ik toch wel wat stiknaadjes in leer gezien in mijn leven... 
					
						_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
					
  
			 | 
		
		
			| 04 mei 2012 16:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
		 
		 
			 | 
    	
		
	
	
		 |