Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 944 ervaring door Renntech

06 okt 2012 18:18

Remmel schreef:
Ergonomisch en wegligging van 968 is echt onovertroffen, perfect.


Hierover lopen de meningen uiteen.
...
Breekt onverwacht uit en dan ook behoorlijk heftig, je moet dan zeer snel reageren om hem op te vangen.
Op droog wegdek heb je nergens last van.


Ik kan me niet voorstellen dat een 968 zo veel verschilt in wegligging dan een 944SII
Een SII, geeft heel netjes aan wanneer de achterkant komt en je kunt hem heel makkelijk en goed tot de maximale hoek zetten.

Re: 944 ervaring door Renntech

06 okt 2012 19:11

Ik stond er ook van te kijken toen de eigenaren me dit vertelde..., misschien is het verschil tussen een lege en volle tank al vodoende voor een minder listig uitbreken.
Het waren wel 2 Belgen :roll: , maar dat maakt niets uit toch? :lol:

Re: 944 ervaring door Renntech

06 okt 2012 20:46

Of ze zijn gewoon niets gewend :popcorn:

Re: 944 ervaring door Renntech

07 okt 2012 10:00

Wij (Eric) en ik hebben een 944 (Beppie) gehad , en van het technische gedeelte heb ik echt geen verstand .Maar kan je wel vertellen dat die keren dat ik er in gereden heb(deed dat niet echt veel hoor alleen als het niet anders kon wat Eric helemaal niet erg vond) , zij voor mij hard genoeg ging en optrekken was voor mij een hele sensatie :cheers: (niks gewend he).
En mocht ik nog een keer in mijn leven een Porsche kunnen en mogen :D rijden , dan denk ik dat ik toch weer een 944 zou rijden of een Porsche cayman :D

Re: 944 ervaring door Renntech

07 okt 2012 13:22

Remmel schreef:Hierover lopen de meningen uiteen.
Heb met 2 eigenaren gesproken die de 968 nogal tricky vinden op nat wegdek, dan zou hij iets meer druk op de achteras kunnen gebruiken.
Breekt onverwacht uit en dan ook behoorlijk heftig, je moet dan zeer snel reageren om hem op te vangen.
Op droog wegdek heb je nergens last van.

absoluut geen 968 eigenschap, pas als je vol op de limiet zit wordt het lastig, maar dan praat ik over de echte limiet, niet gewoon dom (teveel) gas geven

met mijn CS kan ik vol in de bocht (op het circuit) doorschakelen van 3 naar 4, iets wat eigenlijk 'not done' is tijdens 'racen' (straat wagen op straat bandjes) geeft aan hoe goed de wegligging van de 968 is, heel belangrijk op nat wegdek zijn de schokbrekers, te hard en iedere wagen verliest zijn grip
Plaats een reactie