Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

29 jan 2007 1:04

Dat ben ik helemaal met je eens Koen, maar toen ik de C4 zag wist ik nog helemaal niet dat het een viertje was, ik vond het gewoon een gave auto,maar ben wel met je eens dat de achterwiel aandrijving veel meer beleving geeft dan een vier wiel aangedreven, zeer zeker als je op zoek bent naar de fun :lol: :lol:

29 jan 2007 1:08

Nou, dat rijden zal best wel lukken denk ik hoor, je hoeft het forum maar te volgen, dan kun je bijna elke week wel een rit rijden, en anders zoek je toch gewoon een paar porschegekken op uit de buurt :roll: er zijn er meer dan je denkt hoor, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer :lol: :wink:

29 jan 2007 9:42

Davywag1 schreef:Wel heb ik vernomen uit ervaringen op het PF dan als die gaat er geen houden meer aan is, dus wellicht in de toekomst een curcusje.


Ik begrijp dat nooit. Ik vind dat de C4 juist heel eenvoudig terug te krijgen is in het rechte spoor als deze uitbreekt. Wat ook niet zo gek is gelet op de electronische assistentie van PDAS...

29 jan 2007 19:28

Devils son schreef:Ik begrijp dat nooit. Ik vind dat de C4 juist heel eenvoudig terug te krijgen is in het rechte spoor als deze uitbreekt. Wat ook niet zo gek is gelet op de electronische assistentie van PDAS...


In het verleden heb ik wel eens met een c4 gexperimenteerd op gladde ondergrond (b.v. autostrand Oostvoorne) De auto was makkelijk in een drift te houden en goed controleerbaar. Echter de snelheid was niet hoog en de omstandigheden waren ideaal om te driften (harde ondergrond met klein laagje zand) Dezelfde oefening een keer met een c2 gedaan, controle was net zo makkelijk, doch de driftcirkels of 8 tjes zijn aanmerkelijk kleiner.

Tot op heden (op asfalt) slechts een paar keer onderstuur ondervonden en een enkele keer heel licht overstuur. Ik weet wel dat ik angstig hard een bocht door moet (bochten van 80+) om ook maar enig overstuur op te wekken. Ik kan nog niet beoordelen of een c4 lastiger te houden is dan een c2 als hij uitbreekt. Ik denk (zoals eerder aangeven) dat de afstelling een belangrijke rol speelt.

Mijn c4 is verlaagd en is wat harder afgeveerd dan een standaard afstelling vanaf fabriek waarbij de 911 in standaardafstelling voor hoger "op de poten" staat en er dus eerder onderstuur zal optreden
Plaats een reactie