Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

05 apr 2009 10:52

Kan me helemaal vinden in het verhaal van Theo. Zeer verhelderend :thumleft:


Patrick schreef:Wist je dat niet ? Iedere keer als TJ hier een berichtje plaatst gaat een 996 3.4 drie ruggen omhoog. :mrgreen:


Kijk, zo slecht is die investering in een 996 nog niet. :mrgreen:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

24 jun 2009 20:59

... tot op heden het probleem niet is opgelost (dus ook niet bij de 997)...

Het is goed om dit verband aan te geven dat de 2e generatie 997 (MK II) een geheel ander blok heeft.
In vergelijking met de motor van de 996 en de 1e 997 (t/m modeljaar 2007) is de basis echt helemaal anders.
Hoe de kwaliteit van het nieuwe blok in de praktijk uitpakt is mij nog geheel onduidelijk, maar interesseert me wel enigszins 8)

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

24 jun 2009 22:04

Absoluut een feit Paul. De 997 MKII is qua motor volledig anders gebouwd en niet te vergelijken met de 996 en eerste serie 997 waarvan de motoren allemaal dezelfde kwaaltjes hebben in meer of mindere mate.
Ben ook erg benieuwd of Porsche zijn draai nu helemaal gevonden heeft met het huidige blok en dit de motor is die gewoon 500k mee kan :wink:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

28 jun 2009 13:09

gast schreef:De prijs van een auto (elke auto) wordt primair bepaald door vraag en aanbod.
In het geval van de 996, dus veel aanbod (en keus :idea: ) en daardoor weinig vraag.

Mijn mening: een goede (staat van onderhoud) 996 is niet per definitie goedkoop. Reken op 35K voor een 996 van 1998 -2000 met een KM stand rond de 100.000 en een standaard C2 uitvoering. Alles wat daar (ver) onder zit qua prijs mag je bij voorbaat wantrouwen. Maar daar is dan (bij twijfel) weer een AKK voor uitgevonden :P

Ben benieuwd wat het gaat worden :popcorn:



gast (en anderen die hierover hun mening willen geven), deze email is al weer even oud, maar ik was toevallig weer eens wat rond aan het neuzen; in Duitsland lijken nu behoorlijk wat 996en te worden aangeboden voor onder 30.000, zelfs aardig wat van 20-25K. Zijn dat in Duitsland inmiddels toch geaccepteerde prijzen, of zijn dit per definitie inferieure exemplaren. Viel mij in elk geval op, want in Nederland lijken de prijzen over het algemeen toch echt hoger te liggen.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

28 jun 2009 13:14

gast schreef:De prijs van een auto (elke auto) wordt primair bepaald door vraag en aanbod.
In het geval van de 996, dus veel aanbod (en keus :idea: ) en daardoor weinig vraag.


Dit klopt niet helemaal gast, lees maar eens terug; omdat er veel aanbod is is er weinig vraag???

Neen, het aanbod voldoet niet aan de vraag en dat heeft invloed op de prijs. Alsof een bakker die 1000 broden bakt en er maar 3 verkoopt zegt, 'goh ik verkoop weinig brood, maar das eigenlijk logisch want ik er heb er te veel gebakken'. Blijkbaar kan hij zijn productie niet kwijt, het brood kan niet lekker zijn, te duur, onbekend etc. Wat hij ook kan doen is het aantal broden dat ie bakt verminderen, waardoor het in overeenstemming komt met de vraag. Marketpush vs marketpull. Echter dat gaat hier niet op, er is nu eenmaal een hoog aanbod gebruikte 996's (ooit was er blijkbaar wel vraag naar nieuwe :roll:) en het marktmechanisme bepaalt op welk prijsnivo er een zodanige vraag ontstaat dat deze daarmee in overeenstemming is.

De vraag wordt bepaald door behoefte, en die wordt weer bepaald door meningen over bv exclusiviteit, plofmotors etc. Dus het grote aanbod is niet de reden van de prijserosie, maar de geringe vraag en daar is altijd een reden voor, want de klant is altijd koning!
Laatst bijgewerkt door clemens op 28 jun 2009 13:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

28 jun 2009 13:19

Peter 993 schreef:
$TEEF schreef:3.2 ; super auto; een van de weinige die opschrijving heeft... :wink:


Schijnen toch ernstige problemen te kunnen hebben met een roestige carrosserie. Ik heb er al een aantal gezien met vuistdikke gaten. Verder kunnen ze allemaal problemen krijgen met gebroken tapeinden in de motor. Dure reparaties.

:wink: :wink:

Heb afgelopen week de auto gewassen en ik weet weer helemaal hoe een 3.2'tje aan roest kan komen.
In alle vier de wielkasten zijn zoveel plekken waar modder zich op kan hopen dat als je dat niet regelmatig weghaalt er vanzelf gaten in je auto gaan vallen.
Maar als je als die modder enzo op zijn tijd wel keurig weghaalt, dan lijkt mij roest goed te voorkomen op een 3.2.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

28 jun 2009 21:48

Mach 2? Tja... Waar is die gebleven...

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

28 jun 2009 21:50

Zoveel pagina's met allemaal verschillende meningen terwijl het eigenlijk heel simpel is: alle luchtgekoelde P's zijn probleemloze superauto's en de 996, 997 en boxster zijn van inferieure kwaliteit waarvan er ook nog eens teveel gebouwd en verkocht zijn. :D

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

28 jun 2009 22:15

+1

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

30 jun 2009 0:21

Eric schreef: alle luchtgekoelde P's zijn probleemloze superauto's
nou dat ook weer niet....

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

30 jun 2009 8:43

Mach 2 is gevlogen!!

Was wel een snelle leerling, ging in enkele weken van "Zijn er meerdere typen 911" naar een allesweter.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

30 jun 2009 8:44

+1. Scherpe observatie!
Plaats een reactie