John schreef:Jeroen C3.0 schreef:, maar ik vertrouwde de connectie Wittebrug niet, omdat WvD daar ook zijn onderdelen haalt).
Die connectie is er niet, en dat weet ik 100%.
Aangezien het genoemde bedrijf bij mij op een steenworp afstand is, en ik een bloedhekel heb aan idd. schandpaal akties, kar ik er wel is langs om is kennis te maken, moet nl. bekennen dat ik er nooit naar binnen ben geweest.
Verder ben ik van mening dat een oudere (klassieke) Porsche in een concours staat onbetaalbaar is.
Welke connectie is er niet John? Dat WvD klant bij Wittebrug is niet? Dat hij er geen onderdelen haalt? En dat weet jij 100% zeker? Lijkt me stug dat je dat hard gaat maken. Ik weet niet wat je hier probeert te zeggen. Ik pretendeer namelijk niet dat Wittebrug aandelen of iets dergelijks heeft in de schuur van Winfred, zo dom zullen ze inderdaad niet zijn. Maar alleen maar dat WvD klant is van Wittebrug. Niet meer niet minder. Derhalve kennen ze bij Wittebrug WvD beter dan een anonieme koper. Dat vond ik in mijn nadeel. Ik wenste een AKK door Smidt in Oss en dat was pertinent niet mogelijk, WvD weigerde dat, omdat hij zei dat Smidt ook in Porsches handelt en dus nooit objectief zou zijn en de auto waarschijnlijk zou afkraken. Het was Wittebrug of anders niet, maar Wittebrug had de komende weken zogenaamd geen tijd (volgens WvD). Ik zeg dus niet dat Wittebrug niet te vertrouwen is, zou niet durven, ben zelfs nog nooit bij Wittebrug geweest. Ik zeg alleen dat ik het vreemd vond dat WvD ALLEEN bij Wittebrug AKK wilde toestaan en dat vertrouwde ik niet. Of dat terecht is of niet, dat laat ik in het midden, but he, only the paranoide survive...

Zoals reeds geschreven heb ik toen alleen genoegen genomen met een taxatie door autoriteit Wolter Gratema, een aardige kerel overigens, heb na restauratie de auto wederom laten taxeren voor de verzekering door Wolter.
Ga jij maar eens kijken bij WvD, goed idee. Advies, maak een afspraak anders sta je hoogst waarschijnlijk voor een dichte deur. Als je een afspraak maakt heb je alsnog kans dat je een half uur voor een dichte deur staat te wachten omdat meneer er veel te laat aan komt kakken...Maar waarom eigenlijk? Denk je nou echt dat wij hier met zijn allen de boel flink aan het overdrijven zijn en WvD als eerlijke, arme, kleine zelfstandige slechts een zielig slachtoffer van negatieve propaganda? En dat je een leuke, nette, betrouwbare Porsche specialist aan zult treffen en dat al onze verhalen rijkelijk overdreven blijken te zijn? Dat zou wel erg naief zijn. Ik heb mijn verhaal zo eerlijk mogelijk opgeschreven en ook aangegeven dat ik als Porsche-leek een aantal zaken over het hoofd heb gezien. Bad luck, dom, niet over zeuren en oplossen. Gelukkig had ik de fin. reserves daarvoor.
Verder wil ik je erop wijzen dat hij niet alleen pre-74-ers verkoopt, maar zeker zoveel 3.2 en 964, soms 993, 964 en boxsters, meestal voor marktconforme prijzen. Mijn gevoel zegt dat daar ook vaak wat mee mis zal zijn.
Tuurlijk ben je zelf verantwoordelijk en roepen we hier en masse " AKK!" , maar wij weten het hier allemaal zo goed. Nogmaals, ook ik heb zonder AKK gekocht en kende helaas het PF nog niet. Zal zeker niet de eerste en ook niet de laatste zijn. Maar er is hier ook geschreven dat je van iemand die zich als Porsche specialist profileert, je een eerlijk verhaal over de auto mag verwachten en niet dichtgekitte, geplamuurde, gelaste etc. al dan niet schade bakken die worden aangeprezen als " Top exemplaar" Doe je dat systematisch wel en loop je weg voor de problemen, dan ben je de status Porsche specialist niet waardig en moet je niet raar staan te kijken als er hier melding van gemaakt wordt.
Niks " schandpaal" , niks " zielige kleine zelfstandige waarvan zijn zuurverdiende imago om zeep geholpen wordt" , bull-shit, that's the name of the game, actie=reactie. Ik bescherm liever een toekomstige Porsche rijder voor een miskleun dan de zakelijke interesses van die arme kleine zelfstandige WvD. Het is naar mijn mening te vaak gebeurd om toeval te heten.