Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 maart 2010 15:54
Vanmiddag ruim 100km gestuurd door het land van Maas en Waal en niet één Porsche gezien, lekker exclusief gevoel
28 maart 2010 16:18
PieterPorsche schreef:In Zwolle worden er nekken gedraait, In A'dam minder maar ook wel. Een Porsche blijft bijzonder. 97% kan hem niet betalen. De gemiddelde aanschafprijs van een auto door een gemiddelde autokoper in Nederland is 5000,- Euro..........
Benieuwd naar je bronnen ....of heet deze mss Deep Throat
Weet wel dat dankzij de leasebak menigeen een Porsche heeft kunnen aanschaffen .....
28 maart 2010 16:30
23.990 Euro is de gemiddelde aanschafprijs van 'n nieuwe auto ...
.. voor dat geld kan je toch 'n leuke tweedehands Porsche kopen - die niets of iig veel minder afschrijft
28 maart 2010 16:54
Da's zo ongeveer.... die S van Mudje

Dat vind ik pas bijzonder, dat die jongen zo'n mooie wagen voor een prima prijs maar niet kwijt raakt
28 maart 2010 20:08
Ik heb af en toe het idee dat een Cayman nog het meest exclusief is als je in de beetje normale prijs categorie kijkt.
28 maart 2010 20:18
amandus schreef:Weet wel dat dankzij de leasebak menigeen een Porsche heeft kunnen aanschaffen .....
Leg eens uit

Zullen er echt zoveel Porsches worden geleased
28 maart 2010 20:22
Doordat menigeen een leasebak van de zaak krijgen blijven er pecunia's over voor een Porsche . Voor dat de leasebak er was gingen die Pecunia's in een DD.......
Overigens schijn je een 911 te kunnen leasen voor 911 euri ....
28 maart 2010 20:25
ik denk meer dat bedoeld wordt dat een leasebak ernaast kan helpen om een P te kunnen aanschaffen. Immers, geen investering ineens nodig voor je Astra, maar enkel een maandelijkse bijdrage aan je werkgever + inhouding bijtelling. Het deel dat je per maand overhoudt, zou je dan -na jaren sparen- kunnen stoppen in een P..

Erg simpel gesteld uiteraard...
28 maart 2010 20:27
Maar als je een andere werkgever vindt waar je geen leasebak krijgt dan heb je wel een probleem als je zo redeneert....
28 maart 2010 20:33
dat zou dan idd voor wat cash probleempjes kunnen zorgen..Aan de andere kant, als je tegen die tijd een paar centen hebt gespaard voor een goedkope DD (Astra/Golf oid), dan lijkt het me dat je daarnaast nog steeds een P zou kunnen rijden.. Maar das ook weer heel simpel gesteld, gezien het feit dat er nog steeds maar weinig mensen (lees: iig geen Astra/Golf aantallen) een P hebben..
28 maart 2010 20:34
Ik denk dat Amandus wel gelijk heeft, het hebben van een leasewagen maakt het reserveren van budget voor aanschaf van een Porsche wel makkelijker.
Maar het budget voor onderhoud moet ook niet vergeten worden...
28 maart 2010 20:38
Eens, wel nog enigzins afhankelijk van welke leasebak je hebt (een leuk aangeklede Duitser met een dito waarde voor de bijtelling helpt daar dus niet echt bij..)
28 maart 2010 20:42
CBS cijfers:
Het zijn vooral mannen die een auto van de zaak hebben. Een op de zeven mannelijke werknemers heeft een auto van de zaak.
28 maart 2010 21:21
Ik ben het helemaal met je eens Marc. Sinds het leasetijdperk is er voor menigeen ruim meer budget voor andere luxe speeltjes. Ook een eventuele switch van werkgever gaat vaak gepaard met het uitzoeken van een nieuwe 'leaser' zodat het bezit van een P wat dat betreft geen struikelblok vormt. Uitzonderingen daargelaten.
Aan het begin van mijn fulltime worklife (+/- 13 jaar geleden) had ik de keuze tussen reiskostenvergoeding (zoveel cent per km) en een leasebak. Aanvankelijk koos ik voor het rijden van een eigen auto (Alfa Romeo was mijn merk destijds) in de samenstelling zoals ik dit wilde. Na twee Alfa's had ik al snel door dat een leasebak wel handiger zou zijn dan vaak niet uitkomen met de reiskostenvergoeding
Na deze 'move' al snel een echte funauto (eerste was een Lotus Elan) en buikschuiver aangeschaft.
28 maart 2010 21:52
Het ligt er wel aan wat je als DD wilt rijden. Ik heb altijd in bakken van 5 jaar of ouder gereden en kon daardoor ook andere speeltjes aanschaffen. Alles naar gelang budget natuurlijk.
28 maart 2010 21:58
ASW schreef:
Na deze 'move' al snel een echte funauto (eerste was een Lotus Elan) en buikschuiver aangeschaft.
Heb je eigenlijk nog in die Evora gereden?
Dat is trouwens ook een exclusieve auto die je niet veel (zult) zien.
28 maart 2010 22:03
Nee Ernest. Kriebelt af en toe nog wel omdat ik ook fan ben van Lotus.
Ga het nog weleens doen. Destijds ook een beetje beledigd door de importeur die me niet heeft teruggebeld of gemaild om die blauwe in te ruilen terwijl dat wel was doorgesproken op de Rai.
28 maart 2010 22:07
Ja rare toko die Van der kooi. Ik had mij opgegeven voor een proefrit omdat we ook op de Rai (We waren daar toen op dezelfde dag) de Evora als een mooie Cayman vervanger zagen. Nooit meer iets gehoord tot laatst een uitnodiging kwam om zelf betaald, naar de Lotus fabriek te gaan.
28 maart 2010 22:32
Ja, die uitnodiging heb ik wel gehad
Moet ook wel toegeven dat ik inmiddels wel verslaaf ben aan de (bouw)kwaliteit van de Porsche. Vandaag voor de eerste keer een middagje circuit gedaan met de GT3 en me vooral verbaasd over de weg terug. Gewoon alsof er helemaal niks gebeurd is; geen kickje. Om verliefd op te worden
Kan me van de Elise nog wel wat (kleine) perikelen herinneren.
28 maart 2010 22:37
Inderdaad. Dat heb je ook met Maserati en Ferrari(als er maar niets stuk gaat). Ik denk dat Porsche zeer betrouwbare sportwagens maakt. Als ik nog terugdenk aan het dagje lelystad met TJ in de oude 964. Alsof er geen 200.000+km op zat. Hoe doe je dat met je banden? Zijn die na 1 dag op? En de remmen?
28 maart 2010 22:39
Hij zet gewoon de banden van de leaser er op.
28 maart 2010 22:43
Nee, vandaag gewoon met straatbanden (Conti sportcontact) gereden die er al onder zitten sinds ik hem heb aangeschaft. Af en toe wel vegen als het wat harder gaat maar verder wel te doen. Standaard remblokken zijn niet toereikend en zal ik snel vervangen. Slijtage zal wel hoger liggen maar was voor mij dus ook de eerste keer met de GT3. (check anders 'forummers op het circuit')
Iemand trouwens ervaring met de Evora of een recente Exige?
29 maart 2010 17:02
Als je het totale bestand aan Porsches op Nederlands kenteken vergelijkt met wat er totaal aan auto's rijdt, vind ik Porsche nog exclusief genoeg.
Daarnaast rijden de mensen, die een Porsche hebben, er over het algemeen ook vaak mee, i.t.t. andere exoten, vandaar dat je ze wat vaker ziet.
Als laatste rij ik de Porsche omdat ik het een bijzonder gave auto vind en zeker niet omdat ik een exclusieve auto wil rijden. In dat geval had ik afgelopen weekend bij de Gallery in Brummen wel een AMC Pacer gekocht
29 maart 2010 21:29

Een AMC Pacer....
Wat een geweldige tijd, die jaren '70
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.