Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Mist iemand deze?

20 nov 2016 13:50

Niet alle parkeergarages zijn openbare weg hoor.

Misschien zit de eigenaar in 't buitenland en hoopt ie dat iemand 'm meeneemt. Geld van de verzekering importeren is wat eenvoudiger dan de auto. :wink:

20 nov 2016 14:21

olle griese schreef:Dat is onmogelijk want een parkeergarage is ook openbare weg. (ook al is de garage van een privé eigenaar)

Ik verwacht dat die wel geschorst is. Anders heeft de eigenaar zeker ook al een bekeuring gehad voor het niet keuren. van €130,-.
Als de Porsche in een openbaar toegankelijke parkeerterrein of parkeergarage staat is dat inderdaad niet toegestaan. Echter lijkt mij de kans zeer klein dat de belastingdienst hier gaat checken.

23 nov 2016 21:22

Concrete jungle barnfind ? :cheers:

23 nov 2016 21:35

Aannames....etc enz....
We wachten rustig af. :popcorn:

24 nov 2016 0:34

Ronaldo schreef:Niet alle parkeergarages zijn openbare weg hoor.

Misschien zit de eigenaar in 't buitenland en hoopt ie dat iemand 'm meeneemt. Geld van de verzekering importeren is wat eenvoudiger dan de auto. :wink:

Daar zou ik nou nooit op gekomen zijn :shock:

24 nov 2016 10:56

Ik zou 'm dan zeker niet in een parkeer garage zetten, als je hoopt dat iemand hem meeneemt :wink:

24 nov 2016 11:48

Tis een automaat....logisch dat die in een verdomhoekje staat.

24 nov 2016 12:19

giulia schreef:Tis een 964...logisch dat die in een verdomhoekje staat.

:mrgreen:

24 nov 2016 12:47

Als een parkeergarage voor iedereen toegankelijk is (ook al moet je betalen, staat er een slagboom en is het eigendom van een bedrijf) valt deze gewoon onder de openbare weg. Alleen als de parkeergarage voor een beperkte groep toegankelijk is dan geldt dit niet (bijvoorbeeld bij een appartement of een hotel).

24 nov 2016 14:18

giulia schreef:Tis een automaat....logisch dat die in een verdomhoekje staat.

Logisch dat 'ie niet gejat wordt

24 nov 2016 14:54

Mist iemand deze ook dan.......? :bang:

Afbeelding

Afbeelding

24 nov 2016 15:18

Gast een half jaar geleden aan de lijn gehad... motor is gereviseerd... inderdaad automaat... moet > 40k opleveren...

24 nov 2016 15:22

hoefnix schreef:

Als een parkeergarage voor iedereen toegankelijk is (ook al moet je betalen, staat er een slagboom en is het eigendom van een bedrijf) valt deze gewoon onder de openbare weg.

Nee, zo zit het niet per definitie.
Het ligt eraan wie de eigenaar is van de grond en opstal, hoe e.e.a. juridisch is vastgelegd voor wat betreft de eigenaar-gebruiker relatie en in het bestemmingsplan.
Als je het voor een specifieke garage wilt weten (ik ken deze 964 garage overigens helemaal niet) dan is wat uitzoek werk benodigd wil je er een waterdichte conclusie over trekken. :salut:

24 nov 2016 16:00

Nee, zo zit het niet per definitie.
Het ligt eraan wie de eigenaar is van de grond en opstal, hoe e.e.a. juridisch is vastgelegd voor wat betreft de eigenaar-gebruiker relatie en in het bestemmingsplan.
Als je het voor een specifieke garage wilt weten (ik ken deze 964 garage overigens helemaal niet) dan is wat uitzoek werk benodigd wil je er een waterdichte conclusie over trekken. :salut:

Nee hoor. Er is genoeg jurisprudentie over o.a. deze die duidelijk te lezen is:
https://praktijkvoorbeelden.vng.nl/databank/mobiliteit/mobiliteitsnota/openbaarheid-van-wegen.aspx?kws=notitie+openbaarheid+van+wegen
https://vng.nl/onderwerpenindex/milieu-en-mobiliteit/wegenverkeerswet/vragen-en-antwoorden-wegenwet-openbaarheid-van-wegen

"Als bij de ingang niets is te zien, dat er op zou kunnen duiden, dat de toegang voor
wie dan ook verboden zou zijn en het zodoende duidelijk is, dat het een ieder
vrijstaat van deze weg gebruik te maken, duidt dit er op, dat het om een openbare
weg in de zin van de Wegenverkeerswet gaat."

Eigendom, bestemmingsplan of juridische vastlegging heeft geen invloed. Ik weet dit uit ervaring met een parkeerplaats bij mijn bedrijf. :?
Laatst bijgewerkt door hoefnix op 24 nov 2016 16:04, in totaal 1 keer bewerkt.

24 nov 2016 16:02

BernHardN schreef:Mist iemand deze ook dan.......? :bang:

Afbeelding

Oh, DAAR had ik m geparkeerd. Loop al maanden te zoeken :mrgreen:

24 nov 2016 19:20

Tja als je zelf geen mogelijkheid hebt om m overdekt te stallen is het blijkbaar een vaker gekozen manier om je auto te stallen.... Ik lijk wel gek dat ik ergens iets huur :roll:

24 nov 2016 20:40

haha, wel het geld voor een 918.... maar niet voor stalling? (die van de foto bedoel ik)

24 nov 2016 20:54

Blijft wel n brute bak he zo' n cgt, :thumleft:

24 nov 2016 20:58

leuk nieuw topic! "verlaten Porsches".. wie opent? :D

Afbeelding

24 nov 2016 21:24

Iig weinig roest zo te zien.....

24 nov 2016 22:03

Nou al die duivenpoep zal echt wel iets gedaan hebben met de lak eronder :bang:

24 nov 2016 22:21

Ik heb net even ruimte gemaakt voor de carrera gt :salut: dus mag hier gestald worden :thumleft:

De resterende modellen bekijken het maar :mrgreen:

25 nov 2016 13:16

:idea: Wel even de banden checken. CGT op oude banden schijnt nog wel een issue te zijn...

25 nov 2016 13:38

lillik ding zon CGT, kunnen ze beter aan de italiaantjes over laten een supercar bouwen.

25 nov 2016 14:40

Da's de 356 van Pascal... :^:
Plaats een reactie