Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: platte akku

20 feb 2006 15:08

Anton schreef: Een goed alarm verbruikt namelijk weinig stroom.

Weet iemand wat het ampèrage van een alarm is?

20 feb 2006 15:10

Nieuwe accu is denk ik toch niet het probleem. Die zit er nl. al in. Is hetzelfde euvel als onze oude 964, daar zijn ook - ik meen - drie accu's in gaan zitten (in 1 jaar!). :shock:

De enige oplossing: elke dag rijden! :drive:

20 feb 2006 21:18

MS964 schreef:Is hetzelfde euvel als onze oude 964, daar zijn ook - ik meen - drie accu's in gaan zitten (in 1 jaar!). :shock:


Hebben de 964's autoalarm, mobiele telefoon oplader/carkit, eindversterker met standbye stand, of andere toegevoegde electronica gemeen? Ik kan me zo moelijk voorstellen dat het leeglopen van de akku met 964 op zich te maken heeft. Of rijd je altijd korte ritjes met veel verbruikers aan (zodat de akku onvoldoende kan laden)?

Lijkt me erg vervelend om de akku zo vaak te moeten vervangen.

20 feb 2006 22:00

MS964 schreef:Alarm werkt natuurlijk niet als de accu is 'uitgezet', maar hij staat in de garage, dus dat komt wel goed.

Ik vraag mij af of de gemiddelde verzekeringsmaatschappij dat wel een strak plan vindt?
Denk dat je ook in de garage de auto op slot moet hebben en het alarm aan!

20 feb 2006 22:28

Rob Herfst schreef:Ik vraag mij af of de gemiddelde verzekeringsmaatschappij dat wel een strak plan vindt?
Denk dat je ook in de garage de auto op slot moet hebben en het alarm aan!

Perceptie van een CB-klant :?: :wink: :lol:

20 feb 2006 23:26

EriC4C schreef:Perceptie van een CB-klant :?: :wink: :lol:

Yep! 8)
Een ZEER tevreden CB-klant, en zij ook met mij! :lol: :wink:

22 feb 2006 1:06

Vandaag is 'ie naar de Waalgarage gegaan, nadat iemand van de garage er een nieuwe accu in had gezet. Oude accu is inderdaad overleden. En er wordt een massa-schakelaar gemonteerd, plus een extra zware accu. Hij wist ook te melden dat 50 km. echt niet genoeg is om een accu op te laden. Dat is nog de categorie 'kort ritje', waar de accu weinig tot niks mee opschiet. Valt tegen zeg!

Daar nog een beetje rondgekeken, en wat hebben ze een vette 996 GT3 te koop staan zeg! :shock: Super kleur voor dit model. Liefhebbers?

Afbeelding Afbeelding

22 feb 2006 9:49

maar met een zwaardere accu moet deze dan langer op voldoenden spanning blijven om later weer te kunnen starten?




robert

22 feb 2006 22:12

MS964 schreef:extra zware accu.


Helpt niet. Is oke om vlotter te starten en is iets minder snel leeg, maar als je accu niet oplaad tijdens het rijden omdat je te korte ritjes rijdt schiet je er weinig mee op.
Lijkt mij een goed iedee om even je laadstroom te laten meten. zodat je zeker weet dat ie tijdens de ritjes in ieder geval oplaad.

22 feb 2006 23:40

druppellader? :roll:

22 feb 2006 23:46

Druppellader kon niet want geen stroom in garage. Over 2 maanden gaan we verhuizen, daar hebben we wel stroom.

Zit nu een nieuwe accu in, remvloeistof vervangen, voorrijdkosten om de auto naar de garage te brengen, massaschakelaar erin gezet, en bingo....500 euri's. :cry: En oh ja, er is ook teveel lekstroom gemeten (0,4 nog iets), de oorzaak wordt nog verder onderzocht en zit niet in deze prijs. :( Laadstroom is geloof ik wel goed.

Voor het geval dat ik dacht dat ik een Fiat Panda reed, met deze nota is mijn geheugen weer opgefrist. :wink:

23 feb 2006 0:01

MS964 schreef:Voor het geval dat ik dacht dat ik een Fiat Panda reed, met deze nota is mijn geheugen weer opgefrist. :wink:


Kindje heeft straks in ieder geval een goede kreukelzone voor zich, kan je bij een Panda niet zeggen

23 feb 2006 0:21

MS964 schreef:Zit nu een nieuwe accu in, remvloeistof vervangen, voorrijdkosten om de auto naar de garage te brengen, massaschakelaar erin gezet, en bingo....500 euri's. :cry:

Vervoer naar de garage valt onder de dekking bij een Wegenwacht-lidmaatschap. Had ik in één keer voor jaren mijn contributie mee terugverdiend. :lol:
En helaas nog een keer toen ook mijn BMW de geest gaf. :cry:

23 feb 2006 21:00

MS964 schreef:...er is ook teveel lekstroom gemeten (0,4 nog iets), de oorzaak wordt nog verder onderzocht en zit niet in deze prijs...


0,4 Ampere x 12 Volt= ongeveer 5 Watt. Blijft er soms een lampje branden in de kofferruimte? :cheesy:

23 feb 2006 21:21

dat was toen exact mijn probleem, schakelaar defect :!:

23 feb 2006 23:49

Bedankt voor de tip. Hoop zaterdag te kunnen melden dat de garage het euvel opgespoord heeft. :roll:

24 feb 2006 1:09

Anton schreef:0,4 Ampere x 12 Volt= ongeveer 5 Watt. Blijft er soms een lampje branden in de kofferruimte? :cheesy:


In je vooronder kruipen en vragen of je vriendin de klep wil dichtgooien. Kan je zien of het lampje aanblijft... :twisted:

24 feb 2006 7:43

horn schreef:In je vooronder kruipen en vragen of je vriendin de klep wil dichtgooien. Kan je zien of het lampje aanblijft... :twisted:



Of zoals onze buren al jaren geleden zongen...;

Im Kühlschrank brennt noch Licht... :wink:

24 feb 2006 8:06

Jurgen schreef:Of zoals onze buren al jaren geleden zongen...;

Im Kühlschrank brennt noch Licht... :wink:


Onze buren zingen momenteel wat anders Jurgen........... Tschja, tijd van het jaar hè, Oeteldonk..... :wink:

vandaar dat we naar Friesland vluchten dit weekend

24 feb 2006 10:46

horn schreef:
Anton schreef:0,4 Ampere x 12 Volt= ongeveer 5 Watt. Blijft er soms een lampje branden in de kofferruimte? :cheesy:

In je vooronder kruipen en vragen of je vriendin de klep wil dichtgooien. Kan je zien of het lampje aanblijft... :twisted:

Heeft Dirkie in een "ver verleden" toch een betere oplossing voor gepost en dat zelfs voor een Belg ..... :lol:

24 feb 2006 10:58

...Eric , de meeste mensen hebben niet, zoals jij, het geheugen van een ... 8)

24 feb 2006 11:03

Geen idee op welke oplossing van Dirkie jullie doelen, maar ik denk dat je best je camcorder al draaiende in de kofferruimte zou kunnen leggen. :idea: :wink:

24 feb 2006 11:27

MS964 schreef:Geen idee op welke oplossing van Dirkie jullie doelen .....

OK ..... :salut: lees ook vooral verder. :wink:

24 feb 2006 11:34

Niet nodig Misha, de schakelaar is redelijk "hoog geplaatst" zegmaar... als je de klep op "ontgrendelde stand" hebt staan (zegmaar als je aan de hendel binnen in de auto trekt), kun je naar binnen kijken in de voorklep en zien of het lampje brandt... (in elk geval bij mijn SC is ie op dat moment uit, handig voor de druppellader ;) )

24 feb 2006 11:39

Eric en Pascal: dank voor de tips! Idd vermakelijke discussie over klep dichtgooien. :lol:
Plaats een reactie