Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Gek die marktprijzen

02 sep 2016 17:28

Waarschijnlijk al keer eerder gepubliceerd maar ik zag het toevallig nu pas.

Wat een verschil in productie zeg. :roll:

Kan je er dan van uitgaan dat die oudjes waarde vaster blijven dan vanaf de 997 ?

De Porsche 911 werd in de volgende aantallen gebouwd:


Model

Geproduceerde
auto's

911 (F-model 1968-1974) 81.032
911 (G-model 1974-1989) 193.605
911 (964-model 1989-1994) 63.753
911 (993-model 1994-1998) 68.839
911 (996-model 1998-2004) 185.843
911 (997-model 2004-2009) 218.4431
911 (991-model 2012-..)

1Betreft hier slechts de geproduceerde aantallen tussen 2004 en 2009

Re: Gek die marktprijzen

02 sep 2016 17:47

Wat mij hier ECHT opvalt, is, dat de 964 beduidend minder is geproduceerd, dan de 993, en het model is ook ouder,

...wie legt me nu dan uit, waarom de 964 op dit moment ( naar verhouding tot de 993 ) niet DUURDER is in de aanschaf ?

Want als je het hebt over echte verzamelaarswaarde is het toch des te hoger de leeftijd en des te minder productie aantallen, des te hoger de waarde van zo'n auto.... en zie hier de 993 kent op dit moment een veel sterkere waardestijging.... dus ..?

Wie legt me dat uit? :popcorn:

Re: Gek die marktprijzen

02 sep 2016 18:47

Laatste en beste luchtgekoelde P, iconische waarde?

Re: Gek die marktprijzen

02 sep 2016 19:42

Dan zou je kunnen verwachten dat de toekomstige waarde van de 964 nog wat omhoog kan.

Re: Gek die marktprijzen

02 sep 2016 19:43

Ik vermoed dat de prijzen van het spul een beetje over hun hoogtepunt heen zijn

Re: Gek die marktprijzen

02 sep 2016 19:52

Martin K. schreef:Wat mij hier ECHT opvalt, is, dat de 964 beduidend minder is geproduceerd, dan de 993, en het model is ook ouder,

...wie legt me nu dan uit, waarom de 964 op dit moment ( naar verhouding tot de 993 ) niet DUURDER is in de aanschaf ?

Want als je het hebt over echte verzamelaarswaarde is het toch des te hoger de leeftijd en des te minder productie aantallen, des te hoger de waarde van zo'n auto.... en zie hier de 993 kent op dit moment een veel sterkere waardestijging.... dus ..?

Wie legt me dat uit? :popcorn:


Dus ... Vraag naar 993 is groter.

Re: Gek die marktprijzen

02 sep 2016 21:57

62172ex van de 964 vs 68029ex 993

Niet echt beduidend minder, eerder marginaal verschil zou ik zeggen

Re: Gek die marktprijzen

02 sep 2016 23:15

Verklaring is vrij simpel imho. 993 heeft meer dagelijkse rijkwaliteiten en beter werkende airco etc dan in 964. Laatstgenoemde is een heel mooie auto, heb er zelf een gehad, maar -ook door ontbreken van (goedwerkende) airco- had niet echt de kwaliteit om er ff met totmbo mee naar de alpen te rijden bij warm weer. 993's zijn daar praktischer in.
Een 964 is echter vele malen mooier....zeker van voren

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 7:52

En alle 996 gevoelige IMS Lager..
Airco is wellicht niet onwijs bullitproof, maar bij mij werkt ie al jaren prima, ook in de Alpen. :salut:

Ik denk dat 'de laatste luchtgekoelde' altijd een factor blijft.
Verder vind ik t verschil juist niet meer zo groot als ik zo de 993 prijzen zie de afgelopen maanden (widebody's daargelaten).

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 9:13

Prijzen 993 en 964 ontlopen elkaar niet veel inderdaad. Toch ligt, als je nu bijvoorbeeld bij Wolbert kijkt, de prijs van de gemiddelde 964 een paar mille boven die van de 993. Op dit moment. :salut:

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 10:53

Ik vond een 993 altijd super, zeker de 4S, maar het gekke is dat ik nu liever een 964 zou willen.
Denk vooral door de meer klassieke lijnen en de 964 RS. Waardeer de gekke kleuren nu ook veel meer, zoals maritime blue, mint green en raspberry.
Die gekke kleuren reeks komt pas weer terug met de 997 GT3 RS.
Ik snap dat er gekke kleuren zijn gemaakt op een 993, maar vind dat minder passen op een 993/996.
Denk dat de 964 nog wel veel gaan stijgen... Kocht laatst een Duits blad met marktprijzen en er waren 2 dalers van alle auto's!!
De Ferrari Dino 246 en de 1973 911 RS... en die staan ook veel te koop wat vaak een slecht teken is voor de waarde.

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 11:19

lagunamak schreef:Verklaring is vrij simpel imho. 993 heeft meer dagelijkse rijkwaliteiten en beter werkende airco etc dan in 964. Laatstgenoemde is een heel mooie auto, heb er zelf een gehad, maar -ook door ontbreken van (goedwerkende) airco- had niet echt de kwaliteit om er ff met totmbo mee naar de alpen te rijden bij warm weer. 993's zijn daar praktischer in.
Een 964 is echter vele malen mooier....zeker van voren



Non argument imho..

Verschil in aantal is idd marginaal (993 maar 10%meer).
Belangrijkste argumenten zijn (denk ik) dat het de laatste lucht gekoelde is, dat hij jonger is en mss vindt de meerderheid m mooier dat de 964.

Prijs is niets meer dan vraag en aanbod!

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 13:32

Ach, er kijken ook veel mensen naar "Boer zoekt vrouw".

Als je een goede smaak hebt kies je natuurlijk voor een 964! :drive: :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 16:39

En alle 996 gevoelige IMS Lager..
Airco is wellicht niet onwijs bullitproof, maar bij mij werkt ie al jaren prima, ook in de Alpen. :salut:



Mijn 996 turbo is best goed :lol:

Feit is dat een 964 rijdt als een dweil ..... maar ja als je in een theekransje zit maakt dat ook niet uit aardappel.

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 17:07

Zandert schreef:Mijn 996 turbo is best goed :lol: .

totdat de jouwe ploft ....




Geintje :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 18:31

Zandert schreef:En alle 996 gevoelige IMS Lager..
Airco is wellicht niet onwijs bullitproof, maar bij mij werkt ie al jaren prima, ook in de Alpen. :salut:

Mijn 996 turbo is best goed :lol:

Feit is dat een 964 rijdt als een dweil ..... maar ja als je in een theekransje zit maakt dat ook niet uit aardappel.


Sterke reactie. :thumleft:

Je begrijpt blijkbaar niet dat m'n generalisatie dat alle 996-en gevoelige IMS Lager een reactie was op de generalisatie dat alle 964 een niet werkende bagger airco hebben. :salut:

Maar een 996 turbo is best goed idd. :wink:

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 19:59

10 jaar geleden was een 993 gemiddeld 30% duurder dan een 964. Dat gat is aardig dichtgelopen inmiddels maar er zal altijd liefhebbers voor allebei modellen zijn. en ik denk dat ze op termijn vergelijkbaar in prijs zal zijn. 964 omdat het de laatset klassieke 911 is en 993 omdat het de laatste luchtgekoelde 911 is.


Kijk ook naar de transaxles.
De 931 maakt een mooie groei door. Het dipt nu wel een beetje.

De '77 924, de eerste jaar van productie, is best zeldzaam i.e. in minder getallen geproduceerd dan de 931 maar toch is de prijs curve niet gelijk aan de 931.

Wat kunnen we hier over zeggen? Dat de martk om emotie gaan en heeft helemaal niets te maken met werkende airco, gevoelige IMS Lager motors of plaatstaal zo dun als een cola blikje.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 21:24

Precies. Zelfs met de Audi Porsches! :mrgreen: :twisted:


:wink:

Re: Gek die marktprijzen

03 sep 2016 22:59

Martin K. schreef:...wie legt me nu dan uit, waarom de 964 op dit moment ( naar verhouding tot de 993 ) niet DUURDER is in de aanschaf ?


Wie legt me dat uit?


Ik doe een poging:

De 964 is jarenlang sterk ondergewaardeerd geweest t.o.v. de G modellen en de 993. Omdat de eerste 964's nu eenmaal niet zo'n beste reputatie hadden, een korte productieperiode hadden en de opvolger (993) nu eenmaal een betere auto was :wink:
Nu pas de laatste 2 jaren zie ik dat de 964 een gigantische waardestijging heeft doorgemaakt t.o.v. de G modellen en de 993.

2 tot 3 jaar geleden kocht je al een 964 coupé voor nog geen 20K (opknapper/ uitgeleefd ding). Terwijl een 993 minimaal 37K deed.
Nu doet een 964 minimaal 38K en een 993 koop je al voor midden 40K zo ongeveer?

Ik wil nog niet zeggen dat de 964 duurder is dan de 993, maar de prijzen komen al aardig dicht bij elkaar te liggen t.o.v. een paar jaar geleden.

Martin K. schreef:en zie hier de 993 kent op dit moment een veel sterkere waardestijging.... dus ..?
Ik ben dit dus zeker niet met je eens en weet zeker dat de waarde van de 964 de laatste (2) jaren veel sterker is gestegen dan die van de 993.


En idd, van die kanonslopen van het oermodel hadden ze nooit af moeten stappen als je het mij vraagt :idea:

Re: Gek die marktprijzen

04 sep 2016 1:58

Duzzzz :scratch:

Re: Gek die marktprijzen

04 sep 2016 8:15

zullen in de toekomst samen omhoog en omlaag gaan. met weinig ruimte tussen prijzen voor beide modellen.

Re: Gek die marktprijzen

04 sep 2016 8:30

Off topic: Leuke hond Horn!

Re: Gek die marktprijzen

04 sep 2016 11:57

horn schreef:zullen in de toekomst samen omhoog en omlaag gaan. met weinig ruimte tussen prijzen voor beide modellen.


Volledig mee eens. En zo hoort het met deze auto's ook te zijn. Ze hebben allebei hun voor en nadelen echter ook allebei hun charmes.
Er is niet een mooiere of betere ze zijn het alle twee. Net als twee kinderen je kunt niet kiezen :mrgreen: alhoewel?

Re: Gek die marktprijzen

04 sep 2016 12:10

A-Line schreef:Er is niet een betere ze zijn het alle twee.

Wel, vraag maar aan Erwin :popcorn:

Re: Gek die marktprijzen

04 sep 2016 13:22

Beter is niet altijd beter hé.

Als we een "romantic comedy" zou doen met 911'jes in de hoofdrollen is de 964 de pretty ugly girtl waar niemand twee keer naar kijken. Maar door een ingreep (Bilsteins, Cups of BBS'en, ect.) zie je meteen haar schoonheid en ben je smoorverliefd.

De 993 is de blonde cheerleader of popular girl...iedereen zijn favoriet. ze is mooi en zelfs perfect geproportioneerd maar zodra we de schoonheid van de pretty ugly girl hebben gezien weten we dan de cheerleader net te perfect is en willen we allemaal een meisje met meer karakter.

:mrgreen:
:popcorn:
Plaats een reactie