Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 maart 2014 10:05
Remmel schreef:en auto moet een geldige APK hebben hoor!
In het linkje van MY00 lees ik toch echt: Hebt u een motorrijtuig van 15 jaar of ouder waarvan het kenteken is geschorst? Dan kunt u zich aanmelden voor de evenementenregeling. U kunt dan tijdens door de Belastingdienst erkende evenementen een beperkt aantal dagen rijden zonder dat u de schorsing moet opheffen. U hoeft ook geen belasting te betalen en het motorrijtuig hoeft niet APK gekeurd te zijn...
07 maart 2014 13:04
Alle auto's van voor 1960 hoeven niet gekeurd te worden.
07 maart 2014 13:09
Klopt, maar hier hebben ze het over 15 jaar en ouder.
07 maart 2014 14:07
Weet ik want ik heb die link al eerder gepost hier.
07 maart 2014 16:28
Dit staat over de evenementenregeling op de site van de FEHAC:
'Door de Evenementenregeling kan met geschorste voertuigen van 15 jaar en ouder toch gebruik gemaakt worden van de weg .
De Evenementenregeling wordt afgegeven door de Belastingdienst.
Voor een kenteken kan maximaal 4 evenementen en in totaal maximaal 6 dagen per jaar van deze regeling gebruik gemaakt worden.
Tijdens deze regeling:
- hoeft er geen motorrijtuigenbelasting betaald worden.
- het voertuig geen geldige APK te hebben.
- het voertuig moet wel APK waardig zijn; dus degelijke remmen, stuurinrichting etc.
- het voertuig moet WAM verzekerd zijn.'
Pas na afloop van de schorsing moet weer aan de apk-plicht worden voldaan; het voertuig moet dan uiterlijk APK-goedgekeurd zijn op de einddatum van de schorsing. Tijdens de evenementenregeling is het voertuig nog steeds geschrst, dus is het nmm juist dat tijdens deze regeling het voertuig geen geldige apk hoeft te hebben. Het moet echter wel apk waardig zijn (zie hierboven).
07 maart 2014 19:41
En iedereen kan zelf bepalen of zijn auto APK waardig is? Dit slaat natuurlijk nergens op. Persoonlijk begrijp ik dat deze regel niet, indien je zo graag met je auto naar een meeting wilt zet je deze dan maar op een autoambulance of op een plattewagen.
Maar er zijn wel meer dingen die in Den Haag worden bedacht en welke ik niet begrijp
07 maart 2014 20:12
Remmel schreef:Bij mij is het helemaal kassa: de 928 op LPG staat geschorst want deze kost me anders 1700 per jaar.We wachten op betere tijden of een koper uit België.
Waarom gooi je het gas er dan niet uit?
09 maart 2014 20:17
Heb APK "waardig" blijkbaar aangezien voor "geldige APK".
Dat APK waardig is wel een heel vaag begrip...
Waarom de LPG installatie er niet uit?
Omdat die er pas een dik jaar in zit en ik geen 3580 euro weg wil gooien, heb een hekel aan kapitaalvernietiging.
Én hij loopt er perfect op én ik heb geen zin in gaten dichtmaken én een Belgische koper zal dit beslist een voordeel vinden én ik heb nog een andere 928 die op benzine loopt waarmee ik lekker kan rijden.
Verder denk ik dat die 40 jaar voor LPG-auto's wellicht wordt aangepast naar 30 jaar en dan is deze 928 in 2016 weer aantrekkelijk te rijden.
09 maart 2014 22:23
Remmel schreef:
Verder denk ik dat die 40 jaar voor LPG-auto's wellicht wordt aangepast naar 30 jaar en dan is deze 928 in 2016 weer aantrekkelijk te rijden.
Hoop dat je gelijk krijgt, heb de lpg inst. voorlopig maar gedemonteerd en om laten keuren op benzine. Koste een paar uur sleutelen en 3 tientjes RDW kosten.
19 maart 2014 14:43
Iemand die weet of je bij de €120 regeling, gedurende de verplichte stilstaanmaanden december, januari, februari wel in het buitenland mag rijden?
19 maart 2014 14:46
Zodat je m op je aanhangertje achter de trekker naar de grens rijdt, en dan los kan gaan?
Zal toch wel?
19 maart 2014 14:54
Stel je hebt een huis over de grens. En je gaat daar eind november met je €120 auto heen en je komt begin maart terug. Lijkt mij een gat in de wetgeving. Verzekeringstechnisch wellicht een andere kop thee.
19 maart 2014 20:24
Jaco schreef:Remmel schreef:
Verder denk ik dat die 40 jaar voor LPG-auto's wellicht wordt aangepast naar 30 jaar en dan is deze 928 in 2016 weer aantrekkelijk te rijden.
Hoop dat je gelijk krijgt, heb de lpg inst. voorlopig maar gedemonteerd en om laten keuren op benzine. Koste een paar uur sleutelen en 3 tientjes RDW kosten.

ik heb begrepen dat als hij is omgekeurd naar benzine dat hij dan nooit meer op lpg mag, (kan het mis hebben)
19 maart 2014 20:29
Dat lijkt me raar. En is ook nooit zo geweest.
19 maart 2014 20:45
absurd waanzinnige regelgeving all over.
20 maart 2014 0:14
Aircooler schreef:Stel je hebt een huis over de grens. En je gaat daar eind november met je €120 auto heen en je komt begin maart terug. Lijkt mij een gat in de wetgeving. Verzekeringstechnisch wellicht een andere kop thee.
Volgens belastingdienst geldt MRB plicht ook bij gebruik van de openbare weg in het buitenland. Fiscus controleert ook buiten NL op onterecht prive gebruik van lease autos. Het zou zomaar kunnen dat ze niet betaalde MRB als bijvangst meenemen.
Vroeger was dat anders. Ik heb enkele jaren buiten NL gewoon en betaalde dan alleen als ik in NL was. Dat kon toen zelfs per dag dat ik in NL verbleef.
20 maart 2014 0:34
Oke. Blijf dat vreemd vinden. De grondslag v d houdersschapsbelasting is het rijden of stilstaan op de openbare weg. Dus op de weg in het land (NL) waar de belasting geheven wordt, denk ik dan.
Overigens is de vraag is hoe ze dat controleren. Met de hulp van buitenlandse collega's wellicht.
20 maart 2014 7:14
@ Aircooler: De motorrijtuigenbelasting is inderdaad een houderschapsbelasting. Belastbaar feit is daarbij het houden van een personenauto en de belasting wordt geheven van degene die bij de aanvang van een tijdvak het motorrijtuig houdt
Het 'Overgangsrecht oudere motorrijtuigen' kan uitsluitend worden toegepast als met het motorrijtuig geen gebruik van de weg wordt gemaakt in de maanden januari, februari en december van hetzelfde tijdvak.
Onder weg wordt verstaan: elke voor het openbaar rijverkeer of ander verkeer openstaande weg en elk zodanig pad, de in de weg of het pad liggende bruggen en duikers alsmede de tot de weg behorende paden en bermen of zijkanten.
Ik lees nergens dat de weg in Nederland moet zijn gelegen.
20 maart 2014 9:14
Klopt, maar het is wetgeving naar nederlandse recht en dat is in dit geval exclusief van toepassing op nederlands grondgebied. Volgens mij.
Ik zou mij over een eventuele 'overtreding' buiten de grens niet zo druk maken. De verzekering moet de boel wel dekken natuurlijk bij mogelijke calamiteiten. En dat is de vraag.
20 maart 2014 17:10
De plicht om te verzekeren vervalt, maar je kuntvdekking wel handhaven.
Polissen hebben echter vaak beperkingen tav langdurig gebruik in het buitenland, daar moet je wel op letten.
Maar het niet voldoen aan belastingplicht heeft op zich geen invloed op verzekeringsdekking.
20 maart 2014 17:59
Als die regeling gelijk is aan een geschorste auto, dan gaat het niet werken.
Een geschorste auto, mits doorverzekerd, is wel gedekt tegen diefstal, brand etc. maar niet tegen schade's op de openbare weg. Dus ook niet in het buitenland.
20 maart 2014 20:12
Ik denk dat de motorrijtuigenbelasting alleen betrekking heeft op Nederland en de Nederlandse wegen.
Volgens mij kun je in het buitenland gewoon gebruik maken van de auto.
Verzekering moet natuurlijk wel geregeld zijn.
Ik overweeg in elk geval de P te gebruiken over de grens einde dit jaar.
Zal tzt naar aanleiding van deze discussie wel navraag doen bij de fiscus.
20 maart 2014 21:59
Fiscus gewoon laten slapen.
In het buitenland rijden met een geschorste auto mag niet maar kan wel, verzekering dekt de evt. schade (mits APK gekeurd).
Je betaalt immers geen cent minder verzekering of de auto nu wel/niet geschorst is (of je moet op eigen verzoek het WA-gedeelte laten wegvallen omdat de auto stil staat dat moet je dus niet doen).
Heb eea gecheckt bij mijn verzekering en als ik zou willen kan ik gewoon met de geschorste gele 928 buiten NL grens verzekerd rondrijden ook al is de auto geschorst.
Van de NL wetgever mag het niet, maar controleert (nog?) niet over de grens.
Ideaal zou dus een stalling zijn over de grens..., maar dan moet je daar dus ook een specialist zoeken en een plek om te poetsen etc.
Uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om dit NIET te doen, ik wil gewoon overal kunnen rijden dus dan maar op benzine.
Fijn de auto thuis in je eigen garage, in een verre stalling is toch een beetje uit het oog uit het hart...
09 apr 2014 19:38
Bij mij is tie vandaag binnengekomen
Met dagtekening 29 maart 2014(!) de rekening motorrijtuigenbelasting over periode 2014 met een te betalen bedrag van € 120, te betalen voor 19 april a.s. voor het van toepassing zijn van de overgangsregeling voor oldtimers...
09 apr 2014 19:41
Heb nog niks vernomen van de fiscale vrienden, maar dat zal dan niet lang meer duren, zo te horen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.