Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 dec 2006 22:07
Klopt . . . , in opdracht van de klant voeren we dat ook regelmatig uit.
06 dec 2006 0:18
Piet schreef:Porsche is voor veel kinderen wellicht wat aansprekender, omdat het programma louter bestaat uit sportwagens met relatief hoge vermogens en met een fantastische wegligging.
Vroeger toen wij kind waren nog wel.
06 dec 2006 12:56
2000 gtv schreef:Marc RS4 schreef:
Idd hoor manne......heel gewoontjes....
T is te vergelijken met het verschil tussen een "normale" 911 en een 911 Turbo...
Zo gewoon is een RS4 ook.
Alleen een kenner ziet het verschil en das tegelijk ook een van de charmes.
Voor zover ik het als "kenner" weet....Horen er niet van die rvs spiegels op te zitten?
Daar ga je als "kenner"....die spiegels zijn van geborsteld aluminium en konden als kosteloze optie vevangen worden door spiegels in de kleur van de wagen.
Op de huidige RS4 zijn ze van plastic

al lijken ze op aluminium...
06 dec 2006 13:08
Op mijn S4 geborsteld aluminium.
Gewichtsbeperkende factor bij RS4
06 dec 2006 13:17
cf ook je rolex
06 dec 2006 17:05
@Marc RS4,
Zeg Marc wat "lust" globaal een RS4 eigenlijk? En wat is ongeveer het verschil tussen getuned 450 pk en standaard 381 pk (behalve veel plezier

)?
Roi
06 dec 2006 18:16
Een RS4 rijdt naar verhouding niet eens zo duur,met mijn rijstijl (relaxed, al geloof je dat niet) haal ik in t dorp zo'n 380 km uit een tank en op de snelweg haal ik er bijna 500 uit.
K geloof dat ie 55 liter aan boord heeft.
Natuurlijk rij ik ook wel eens hard maar over het algemeen ben ik erg zuinig op mijn auto.
T verschil tussen 450pk en 380pk is hetzelfde zoals dat bij een Porsche zou zijn.
Sneller oppakken en langer en harder doortrekken vooral in de hogere toeren.
Natuurlijk is ook de snelheidsbegrenzer weg na tuning.
06 dec 2006 18:57
Marc RS4 schreef:
Natuurlijk rij ik ook wel eens hard maar over het algemeen ben ik erg zuinig op mijn auto.
Het is niet omdat je zuinig wil zijn op je wagen, dat je er niet snel mee kan rijden. Dat is nu zo typisch aan een Porsche, en ik dacht ook wel aan Audi, je kan ze gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, zonder dat ze stuk gaan
06 dec 2006 19:15
Ik heb niet gezegd dat ik hem niet gebruik waar ie voor gemaakt is,en zeker niet dat ie daar stuk van gaat.
Ik zeg alleen dat ik zuinig op mijn wagen ben als ik hem überhaupt gebruik.
Dit omdat ik lang naar de juiste RS4 heb gezocht,en nu dat ik hem heb ben ik er zuinig op.
N verkeerde interpretatie van mijn woorden.
06 dec 2006 23:31
@Marc RS4,
Zijn best acceptabele waarden, ik had gedacht dat het erger zou uitvallen. Ik krijg er idd. wel het idee bij dat je dan niet vaak cq. langdurig je potentieel aanspreekt van 450 pk...
Als ik dat vergelijk met waarden van sommige P-turborijders hier....

behoorlijk verschil.
Roi
07 dec 2006 0:26
Btw, hou de motor van de RS4 "gesmeerd": We hebben er op dit moment één uit elkaar liggen, van de kosten kun je een zéér fatsoenlijke 964 kopen.....
07 dec 2006 0:35
plh schreef:Btw, hou de motor van de RS4 "gesmeerd": We hebben er op dit moment één uit elkaar liggen, van de kosten kun je een zéér fatsoenlijke 964 kopen.....
Ja, wat verbruikt zo'n RS4 nu aan olie? Of is dat zeer verschillend per auto?
07 dec 2006 0:40
In principe verbruikt deze motor ( nagenoeg ) geen olie, het is verschillend per bestuurder . . .
07 dec 2006 0:48
Benzineverbruik 1:10 (bijna) met een biturbo? Knap....
07 dec 2006 0:51
Het kan, maar dan gebruik je hem niet zoals een dergelijke wagen gebruikt dient te worden.
07 dec 2006 8:50
Benzine verbruik ik zo'n 15 liter, net als met de P trouwens. Maar ik vind het toch knappe waarden voor een 1650 kg wegende 4.2 v8. Olie geen druppel, en hij is net ingereden. Dat kan ik van de P helaas niet zeggen, die lust op 5000 km toch wel een litertje.
En inderdaad, de RS4 heeft niet de emotie van een Porsche, maar als je het heel nuchter bekijkt hoeft ie qua rij-sensatie niet onder te doen voor een Porsche, niet qua snelheid en zeker niet qua geluid. Ik denk toch dat de R8 hier wel verandering in kan brengen, want auto's kunnen ze bij Audi wel bouwen hoor, en met de R8 krijg je wel een echte sportwagen. Ben heel benieuwd naar de eerste vergelijkende test, maar vrees dat Porsche toch aan de bak kan. Maar goed, daar ging dit draadje niet over...
07 dec 2006 12:47
Idd mijn 2.7TT gebruikt helemaal geen olie,k peil het vaak en ik hoef nooit wat bij te vullen.
Ook ververs ik de olie elke 10.000 km,gewoon omdat het beter is.
08 dec 2006 1:15
Marc RS4 schreef:Ook ververs ik de olie elke 10.000 km,gewoon omdat het beter is.
elke 5000 km je olie verversen is
nog beter...
08 dec 2006 8:24
Ik hoop altijd dat ie veel olie verbruikt, dan ververst ie automatisch.
08 dec 2006 8:59
Jan schreef:Ik hoop altijd dat ie veel olie verbruikt, dan ververst ie automatisch.

... En de 997?
08 dec 2006 14:09
...die lust op 5000 km toch wel een litertje.
Die hoef ik dus nooit te verversen! Scheelt weer in de kosten...
08 dec 2006 14:47
horn schreef:Marc RS4 schreef:Ook ververs ik de olie elke 10.000 km,gewoon omdat het beter is.
elke 5000 km je olie verversen is
nog beter...

Of elke dag.......het kan altijd gekker bij jullie
08 dec 2006 14:53
Ik doe elke 5000km mijn olie verversen.
5000km kleine beurt , 10.000km kleine beurt , 15.000km grote beurt
08 dec 2006 17:26
Kom er maar in Herfst....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.