08 mei 2007 0:46
944 guy schreef:Tsja, wij hebben bij mijn ouders in het dorp ook ****** (mod by horn - het is hier niet het grote-alle-buitenlanders-eruit forum) wonen. Sinds zij er zaten werd er flink uit huizen gestolen en de politie maar niks doen. Ja aangiftes verwerken. Het hele dorp weet wie de daders zijn maar er gebeurt 0,0.
Gelukkig vloog bij hun de boel in de fik en de agenten stoven naar binnen, hopelijk om te kijken of ze gestolen spullen konden vinden. Maar naar mijn weten niet dus.
Van mij had hun hele toko af mogen fikken...
Grappig detail: hun huis vloog in de fik vanwege een omgevallen olielamp: ze hadden geen stroom aansluiting...
08 mei 2007 5:38
Meneer aard schreef:Dat doen ze toch tegenwoordig niet meer? Zelfde met gas aansluiting afsluiten..In het kader van niet menselijk ofsow..Meen zoiets een keer gelezen te hebben.
08 mei 2007 9:53
944 guy schreef:Meneer aard schreef:Dat doen ze toch tegenwoordig niet meer? Zelfde met gas aansluiting afsluiten..In het kader van niet menselijk ofsow..Meen zoiets een keer gelezen te hebben.
Doordat mijn huisgenoot faalde is mij dat driekwart jaar geleden overkomen. Er is naar mijn weten geen wet die dat verbiedt, maar je moet het wel erg bont maken om afgesloten te worden (die kerel bleek al 8 maanden niet te hebben betaald, die (administratieve) boetes hebben hem goed pijn gedaan...).
Trouwens: die lui waren nooit afgesloten: ze waren om te beginnen nooit aangesloten.
08 mei 2007 12:17
08 mei 2007 12:34
08/05 Man vliegt cel in na oppakken inbreker
Henk J. (41) uit het Nederlandse Enschede had een pluim verwacht. Hij had immers de onverbeterlijke veelpleger Davy van der P. overmeesterd. In plaats daarvan werd de man in de boeien geslagen. "En ik dacht dat ik iets goeds had gedaan."
Het was de vierde maal dat Henk J. hardhandig met criminaliteit werd geconfronteerd. "Tweemaal is er bij me thuis ingebroken en eenmaal bij mijn bedrijf." Daarop schafte hij zich een honkbalknuppel aan. Hij bedacht zich dan ook geen moment toen hij 's nachts werd opgeschrikt door gestommel.
De man doorzocht zijn huis en kwam oog in oog te staan met de inbreker. "Het eerste wat er vervolgens gebeurde, was dat ik een schop en klap kreeg. Daarop riep hij: 'Ik steek je dood'. Ik zag iets glinsteren, waarvan pas achteraf bleek dat het een tentharing was. Daarop ging hij er meteen vandoor. Toen hij over een hekje wilde klimmen, viel hij op de grond. Ik kreeg nog een trap, maar zag toch kans hem te overmeesteren."
De politie had weinig lovende woorden voor J.'s doortastende optreden. Ruim twee weken bracht hij achter slot en grendel door.
Eind vorige week werd hij op vrije voeten gesteld. De honkbalknuppel, waarmee J. twee tot drie tikken zou hebben uitgedeeld, is in beslag genomen. Of hij een nieuwe aanschaft? "Ik denk er niet aan. Het enige wat ik heb gedaan, is optreden tegen iemand die mijn spullen wilde stelen en me aanviel en met de dood bedreigde. Dat is echter kennelijk uit den boze. Ik had volgens justitie eerst tot tien moeten tellen. Maar in zo'n situatie heb je niet eens zoveel tijd."
De man moet nu voor de rechter verschijnen wegens zware mishandeling: "Ik hoop dat het recht alsnog z'n beloop krijg en ik niet opnieuw in de cel beland."
08 mei 2007 12:47
08 mei 2007 12:59
08 mei 2007 13:01
08 mei 2007 13:22
craze schreef:HELAAS, ook bij mij vandalisme van het weekend geconstateerd![]()
![]()
![]()
rechterscherm voor en deur met 'mooie' handtekening versierd en ruitenwisser achter verbogen van mijn andere auto.
had hem op een pleintje naast mijn huis gezet, normaal staat hij in een parkeervak voor mijn huis, en zaterdagnacht is het gebeurd![]()
de krassen zijn natuurlijk net diep genoeg om het zaakje over te moeten spuiten, polijsten helpt niet...
08 mei 2007 13:22
08 mei 2007 13:32
08 mei 2007 13:36
08 mei 2007 14:13
Steffie schreef:Noop, spatscherm is overgespoten en met spuiten hebben ze uitgewaaid over motorkap en rechter portier. Het schijnt dat zilver een moeilijke kleur is om te spuiten (hoe lichter de kleur des te lastiger te spuiten). Zelfs de spoiler voorzijde laten polijsten en ook nieuwe nummerplaten (met oplegnummers) en beschermkapjes laten plaatsen.
.... wilde hem natuurlijk wel mooier terugkrijgen dan voor incident
08 mei 2007 14:32
Meneer aard schreef:Das altijd wel de bedoeling hedat ie steeds beter en mooier wordt!
08 mei 2007 23:39
Meneer aard schreef:Ik zou toch echt een plank hebben gepakt met een hele dikke spijker en dan naar zn hoofd rossen.
09 mei 2007 5:26
michael schreef:}
Te gek voor woorden.
Heb het maar even zo gedaan,verhaaltje
09 mei 2007 6:57
09 mei 2007 10:18
09 mei 2007 10:32
Jeroen C3.0 schreef:Meneer aard schreef:Ik zou toch echt een plank hebben gepakt met een hele dikke spijker en dan naar zn hoofd rossen.
Sorry hoor, maar als er hier wordt ingebroken (wat ik natuurlijk niet echt hoop mee te maken..) , dan heb ik hier echt niet een plank met een spijker voor het grijpen liggen...![]()
Is vroeger in mijn studentenhuis bij mij thuis wel eens ingebroken, maar toen was ik gelukkig niet thuis. Schade: TV, video, laptop en wat CD's. Gelukkig denkte de verzekering de schade en was alles redelijk eenvoudig te vervangen.
Later werd er nog eens ingebroken, weet natuurlijk niet of het dezelfde daders zijn geweest. Toen door een oplettende, let op beste lezers, Turkse jongen die bij zijn ouders/mijn buren op bezoek was, betrapt. Jongen zat bij de politie en kende de daders zoals hij later zelf tegen mij zij "van zijn werk"![]()
Zag de autochtone veelplegers zich verdacht rond mijn huis ophouden, heeft de boel in de gaten gehouden en toen ze met gestolen buit naar buiten kwamen de achtervolging ingezet en ze kunnen pakken.
Kijk, zo kan het ook!
Soms zijn de allochtone de bad guys, soms de good guys.
Steffie schreef:Meneer aard schreef:Das altijd wel de bedoeling hedat ie steeds beter en mooier wordt!
...denk niet dat je de context helemaal door hebt![]()
![]()
Auto was voor 'voetje' (zie eerst geposte bericht) in nieuwstaat.
09 mei 2007 15:24
09 mei 2007 15:43
horn schreef: ...
als jij met een honkbalknuppel ..
09 mei 2007 15:54
Olaf schreef:horn schreef: ...
als jij met een honkbalknuppel ..
't is in zo'n geval ook te hopen dat je er 'n handschoen en 'n bal bij hebt liggen - anders kan het nog weleens "voorbedachte rade" worden ....
09 mei 2007 16:10
09 mei 2007 16:40
09 mei 2007 19:23
Olaf schreef:.... sleutels van de Porsche liggen overigens nog steeds en (bijna) altijd op de trap![]()