28 sep 2010 0:22
28 sep 2010 0:38
28 sep 2010 0:44
28 sep 2010 0:50
Ja natuurlijk, DS.DS die nooit de nuance schuwt schreef:Het is toch wat...
28 sep 2010 0:52
28 sep 2010 0:58
PaulusdB schreef:
Als je dit gaat rationaliseren is alles eenvoudig.
28 sep 2010 1:04
mckok schreef:zou dat zelf evt ook gedaan hebben hoor voor vervoer regelen als ondernemer maar vindt een reparatie van een porsche of iets van mediamarkt toch wel met appels en peren verglijken.
28 sep 2010 1:06
28 sep 2010 1:22
mckok schreef:en trouwens een kappotte broodrooster breng je toch ook zelf naar de media markt??? of moeten ze die ook halen bij je thuis??
28 sep 2010 6:26
mckok schreef:pffff wat maakt die 150 euro voor transportkosten nou uit als je een garantie klus heb van 6000 euro aan je porsche, ik had het dan maar gewoon zelf betaald en geregeld zonder twijfel 'als de porsche maar kostenloos gemaakt wordt!'
28 sep 2010 7:58
gast schreef:O ja, misschien handig om de Bovag voorwaarden er even bij te pakken t.a.v. transport van een defect voortuig. ( als het al defect was)
28 sep 2010 8:06
28 sep 2010 8:45
Devils son schreef:Ik vind het werkelijk verbazingwekkend dat nu inmiddels is vastgesteld dat TS recht had op reparatie EN kostenloos vervoer per autotaxi er toch wordt gesteld dat TS "niet zo moeilijk had moeten doen" en maar een deel van de schade voor zijn rekening nemen. En dan niet uit het oogpunt van "verstandig idzv: had financieel voor hem het beste uit gepakt", maar nee... uit het oogpunt van "TS is lastig en TJ heeft groot gelijk".
Dan ben ik echt de weg kwijt hoor. Als consument altijd het onderste uit de kan willen is misschien niet altijd even fraai (waarbij ik in dit geval het volkomen terecht vind dat gevraagd wordt om vergoeding van de transportkosten), maar als porschehandelaar je verplichtingen niet (geheel) na willen komen, dat is echt een enorme misser.
En die realiteit mis ik toch echt even.
28 sep 2010 9:07
28 sep 2010 9:14
28 sep 2010 9:19
28 sep 2010 9:35
mivali schreef:Om jouw reactie even op de juiste merites te kunnen beoordelen: geen zakelijke belangen (Fabspeed) met TJ?
28 sep 2010 9:36
gast schreef:Voor deze mail is er al telefonisch contact geweest.. Opmakende uit deze mail was dit gesprek al niet in toezeggende vorm van TJ uit.. In die zin kan ik me dan indenken dat er een mail als deze volgt om direct ordo op zaken te stellen als klant zijnde.. De toon is naar mijn idee al eerder gezet dan dit mailtje..
Buiten dat, is het niet zo dat de persoonsgegevens hier weggehaald mogen/kunnen worden.. Een bedrijfsnaam noemen is iets anders dan iemand zijn woonadres met alles erbij...Iets van schenden persoonsgegevens o.i.d...?!
Verder, als je relatief goed geld betaald voor een auto met daarbij garantie en je krijgt al een slecht gevoel bij het eerste telefoongesprek dan is DAN denk ik al de TOON gezet...
28 sep 2010 9:48
amandus schreef:Je kan en mag als ondernemer niet oordelen als de toon van de muziek je niet aanstaat , als je op basis van de toon van de muziek zaken doet lijkt mij niet profi. Ook etterbakken een zuigers dienen geholpen te worden conform de regels en garanties van een onderneming . Straks heeft iemand een slecht kapsel of geen sympathieke manier van communicatie en dan zeggen : jij hebt geen garantie want je kop staat mij niet aan ...Blijf het falen vinden TJ en mij bekruipt het geval te testen wie den dikste had .....niet chic
28 sep 2010 10:06
amandus schreef:Je kan en mag als ondernemer niet oordelen als de toon van de muziek je niet aanstaat
28 sep 2010 10:28
gast schreef:Vast staat alleen dat een rechter dat vastgesteld heeft. Nou en? Dat rechters foute inschattingen maken is allang bekend. Als ondernemer moet je zelf nadenken. Als ik dat aan rechters moest overlaten inzake garantiegevallen.![]()
Devils son schreef:"De heren" vragen de benzinevergoeding of treinkaartje of telefoonkosten ook niet terug als de tv naar de mediamarkt terug moet. TENZIJ "de heren" onredelijk zijn. En dat is nu net waar het om draait in deze kwestie met TJ. De redelijkheid van de TS is in de ogen van TJ ver te zoeken. Met alle gevolgen van dien.
(De kosten van transport van een TV naar de importeur of fabrikant vallen in het niet vergeleken bij een auto. Derhalve manke vergelijking)
28 sep 2010 10:55
Elferhenkie schreef:Om maar even in te gaan in de vergelijking met de TV: In mijn beleving moet TS in eerste instantie transport zelf betalen, mocht er terecht een defect aan de auto zijn krijgt hij dat geld retour.
Zolang TJ daaraan twijfelt zou ik in zijn geval ook niet vooraf gaan betalen.
Een TV breng je normaal gesproken naar de winkel en vanuit de winkel verzenden ze het naar de reparateur.
Tevens is hetzelfde te zeggen van inkomen en afkomst, in mijn beleving is de lager opgeleide vaak veel respektvoller dan de hoog opgeleide.
Even offtopic: Veel kleinere boerengehuchten hier in het noorden worden tegenwoordig grotendeels bevolkt door mensen uit het westen die het "gemaakt" hebben.
Ze kopen een boederij, ze laten hem helemaal verbouwen, groot hek er om heen en men heeft weinig tot geen contact met de dorpelingen want dat zijn maar domme mensen.is bij deze mensen vaak ver te zoeken....
Logisch dat in eerste instantie de eigenaar maar moet zorgen dat de auto bij TJ komt, is er dan echt iets mis ga ik er van uit dat TJ echt de transportkosten wel betaald!
Het is allemaal een beetje eenzijdig wat hier op het forum geklaagd wordt over specialisten en dealers,
Bij ieder bedrijf gaat er wel eens wat verkeerd, wie werkt maakt fouten.
Bij het vinden van wat kunsstofrestjes in de olie hoeft men zich trouwens in de meeste gevallen geen zorgen te maken, het is normaal dat een kunsstof deel van de kettinggeleider op den duur slijt. Die delen komen er bij een olie en filterwisseling wel uit. (een filter zit er niet voor niks) De kans dat deze motor stukgelopen was tijdens het ritje naar TJ lijkt mij vreselijk klein. In de stukken staat ook dat er kuntofdeeltjes onder aan de zeef zitten, waarom zou daar een zeef zitten? Juist, om deeltjes tegen te houden.
Slijtage aan de nokkenas lijkt mij normaal gezien de km stand van de auto.....
Ik weet zeker dat ik bij mijn eigen 911 ook kunsstof deeltjes aantref onder aan de aanzuigbuis, een kunsstof kettinggeleider slijt nu eenmaal en mede daarom moet de olie regelmatig ververst worden.......
Er zijn geen problemen, er zijn mensen....
28 sep 2010 10:59
28 sep 2010 11:05
28 sep 2010 11:08