Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Gek die marktprijzen

07 apr 2015 21:29

993 ruuullleeezzzzzzzz

http://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-9 ... erna-75985

:salut:

Re: Gek die marktprijzen

07 apr 2015 21:34

turbocruiser schreef:Jongens, jongens, valt toch allemaal best wel mee met die waarde-stijgingen van de 964?

http://www.world-of-911.de/klassiker.php


Volgens de bovenstaande website kost een 964 in verzamelaars toestand nu max tussen €37.800 en €41.800. Dat is dus een 964 die volgens hun aan deze standaarden voldoen:
"uitstekende staat! Absoluut geen gebreken in de technologie, optica en originaliteit. Voertuigen van de absolute topklasse. Ongebruikte originele auto (bijv museumstuk, etc.) of gerestaureerd met nieuwe onderdelen piek voertuig. Net als nieuwe voorwaarde. Zeer zeldzaam !!!"

:popcorn:

Enuh, Cazzo...misschien ben je over GT2 gelezen? :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Johann op 07 apr 2015 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Gek die marktprijzen

07 apr 2015 21:36

Het valt dus allemaal best wel mee inderdaad. (wij rijden niet in garagequeens/ museumstukken).

Re: Gek die marktprijzen

07 apr 2015 21:37

Dus volgens jou zou je je auto kunnen vervangen voor max 23k?

Re: Gek die marktprijzen

07 apr 2015 21:38

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=nl

Mooie 964, voor een mooie prijs. Binnen een week verkocht...

Re: Gek die marktprijzen

07 apr 2015 21:40

Voor het dubbele van de website waar Turbocruiser aan refereerden. :lol: Het was trouwens een heel mooie exemplaar. Ik heb hem bekeken in Boxtel afgelopen zondag.

Re: Gek die marktprijzen

07 apr 2015 23:42

Ik heb de auto drie weken terug goed bekeken bij de vorige specialist waar hij te koop stond (voor 5k minder). Ik vond hem niet zo heel strak eruit zien of rijden. Een van de schermen was eraf geweest, onderhoudshistorie was ook niet top, ik kreeg o.b.v. de facturen de indruk dat er toch her en der wel wat bespaard was op onderhoud. Maar goed, niet duur in deze markt, ik was de eerste kijker en daarna was hij binnen een dag weg.

Re: Gek die marktprijzen

08 apr 2015 0:16

Pfan schreef:. Voor de toekomst verwacht ik veel waarde potentie bij de 914. Voor de 914-6 vragen zij nu al rond de 60k terwijl daar in het verleden niemand interesse in had.

15385

Nou dit was wel een beest hoor :idea:

Re: Gek die marktprijzen

08 apr 2015 6:16

Wat is het verschil tussen een 914-6 en een 914 met 2.0 (is dit een 4-cylinder ipv een 6?)

Op retro classics begonnen de prijzen voor een 2.0 aan 25k :cry:

:shock:

Re: Gek die marktprijzen

08 apr 2015 6:22

turbocruiser schreef:Jongens, jongens, valt toch allemaal best wel mee met die waarde-stijgingen van de 964?

http://www.world-of-911.de/klassiker.php


De meeste 964's zullen zustand 3 of zelfs 4 hebben ook al doen ze voorkomen zustand 1 of 2 te halen.

Re: Gek die marktprijzen

08 apr 2015 10:04

Johann schreef:Dus volgens jou zou je je auto kunnen vervangen voor max 23k?


Nee dat niet, maar de waarheid zal ergens in het midden liggen :wink:

Re: Gek die marktprijzen

10 apr 2015 11:41

turbocruiser schreef:Jongens, jongens, valt toch allemaal best wel mee met die waarde-stijgingen van de 964?

http://www.world-of-911.de/klassiker.php


Misschien omdat dit prijzen van een jaar geleden zijn?
In dat zelfde overzicht, een 2.7 RS voor 180k in Note 3 (rijdbaar enz), waar vind ik die?
"Normale Gebrauchsspuren der Jahre. Kleinere Mängel, aber voll fahrbereites Fahrzeug. Keine Durchrostungen. Keine sofortigen Arbeiten nötig. Gebrauchsfähiges Fahrzeug."
in de echte wereld doet die zo 100-150k meer, als je hem al vindt.
Het overzicht is dus ook met een korrel zout te nemen...

Re: Gek die marktprijzen

10 apr 2015 13:26

Bij TargaFlorio stond vorige week nog een 964 te koop voor ruim 55k. Die is inmiddels verkocht. Voor 40k koop je momenteel alleen nog een USA-import.

Leuk artikel voor wie het nog niet gelezen had http://www.mk-classic.nl/wp-content/upl ... _56-61.pdf

Re: Gek die marktprijzen

10 apr 2015 16:39

Hoe doet de 944 het eigenlijk tegenwoordig?

Re: Gek die marktprijzen

10 apr 2015 17:34

Die lift nog niet mee met de hoge prijzen.

Re: Gek die marktprijzen

10 apr 2015 18:35

Mijn 964 targa vandaag getaxeerd. + 70% :shock: :shock:

Re: Gek die marktprijzen

10 apr 2015 19:39

Ten opzichte van 3 jaar geleden?

Re: Gek die marktprijzen

11 apr 2015 0:35

Franz schreef:Ten opzichte van 3 jaar geleden?



Yep, 2.5 jaar geleden.

Re: Gek die marktprijzen

18 apr 2015 9:08

Gisteravond een beetje op mobile.de gekeken maar de eerste de beste 964 C2 zwart/zwart handgeschakeld kostte al 65k. Dat zijn toch wel hele ambitieuze vraagprijzen. Maar als half China en Rusland op dit moment ook de markt afstruinen naar dit soort exemplaren dan kan het zomaar eens hard gaan.

Re: Gek die marktprijzen

18 apr 2015 9:12

Ik vind het een spagaat kwestie. In alle eerlijkheid kan ik op dit moment na een jaar al een smak geld verdienen op de verkoop van mijn 964. Datgene wat een goede 964 nu oplevert duizelt mij gewoon wel eens omdat je er ook hele andere leuke dingen van kan doen zoals weer de wereld afreizen zoals ik vroeger veel heb gedaan.

Een ding weet je zeker...nu verkopen en je koopt het (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer terug. En als je dan toch nog een fun auto wil hebben voor zeg 20 mille...wat dan te kiezen? Ik worstel er soms mee totdat de garage deuren opengaan en ik hem weer zie staan.

Keuzes, keuzes...

Re: Gek die marktprijzen

18 apr 2015 10:23

Ik zou zeggen koop een 996 voor 20000, een veel beter rijdende auto dan een 964 . Geen afschrijving meer en nog steeds een 911 :)

Re: Gek die marktprijzen

18 apr 2015 11:07

dat zal best allemaal maar het haalt voor mij nooit de looks van een 964 :idea:

maar ja dat is allemaal in the eye of the beholder isn,t it :wink:

.

Re: Gek die marktprijzen

18 apr 2015 11:10

PeterB schreef:Ik zou zeggen koop een 996 voor 20000, een veel beter rijdende auto dan een 964 . Geen afschrijving meer en nog steeds een 911 :)



Nou nee dank je. En niet beter rijdend (voor mijn wensen) en niet mooi (voor mijn smaak) :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

18 apr 2015 11:27

PeterB schreef:Ik zou zeggen koop een 996 voor 20000, een veel beter rijdende auto dan een 964 . Geen afschrijving meer en nog steeds een 911 :)


Laten we toch eens objectief gaan kijken naar de 911 vanaf de 996.

Wat heeft het met de oer 911 te maken? In principe is er niks gelijk meer.

De 964 is en blijft gewoon de laatste echte met de kanonslopen. Een 964 is zelfs heel eenvoudig om te bouwen naar een longhood.

Een 996 is helaas gewoon een volledig nieuw model, terwijl alles daarvoor in principe steeds een facelift was.

En mijn mening (en die van velen blijkt wel) is dat ik helemaal niks heb met de 996 en de latere modellen.
Moet wel zeggen dat ik de nieuwere wel weer wat meer kan waarderen dan de 996.

Maar om heel simpel te zeggen: "Wat zeur je nou dat de luchtgekoelden te duur worden, dan ga je toch gewoon in een watergekoelde rijden...." Dat werkt dus niet zo :wink:

Re: Gek die marktprijzen

18 apr 2015 11:30

Franz schreef:Gisteravond een beetje op mobile.de gekeken maar de eerste de beste 964 C2 zwart/zwart handgeschakeld kostte al 65k. Dat zijn toch wel hele ambitieuze vraagprijzen. Maar als half China en Rusland op dit moment ook de markt afstruinen naar dit soort exemplaren dan kan het zomaar eens hard gaan.


En dan te bedenken dat ik in november nog een 964 C2 zwart/zwart heb laten lopen voor 40K, vond m te duur...
Plaats een reactie