Auteur |
Bericht |
pesl
|
 Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente
Fijn dat jij er ook een mening over hebt – al voegt die in dit geval net zoveel toe als het “gezever” waar je over klaagt. Uiteindelijk gaat het niet om meningen, maar om het simpele feit dat een Porsche Centrum zich aan afspraken en regels moet houden.
|
30 sep 2025 13:47 |
|
 |
Clueless
991.2 C4 GTS, 944 Safari
Ex: Panamera S E-HybridZaanstad
|
"Niet persoonlijk bedoeld" 
|
30 sep 2025 14:27 |
|
 |
nielske
|
Niet persoonlijk bedoeld, dus eigenlijk wel. Net zoals " wil niet moeilijk doen, maar" of " met alle respect"
Ik zou ook niet zover gaan maar ik snap wel dat mensen bij hun principes blijven. Een afspraak is een afspraak. En als dit onderwerp je niet bevalt dat lees je het toch niet, het is niet verplicht om alles te lezen.
|
30 sep 2025 19:56 |
|
 |
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
We leven in een democratie, dus in principe heeft iedereen het recht om een mening te hebben en te delen. Ook al is het soms wat ongemakkelijk voor de ene of de andere.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
30 sep 2025 21:47 |
|
 |
SUSHI
|
Nou als ik de laatste post van pesl lees vindt ik dat zeker geen gezever, sterker ik zou hetzelfde doen! Verder hoor ik overigens altijd goede verhalen van PCT en het is ook logisch dat ze hier niet gaan reageren want dat werkt gewoon niet.
|
30 sep 2025 23:44 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
Wat ik me nu nog afvraag. Er zat een slag in de velg. Dan is de velg toch niet echt stuk? Die kunnen ze prima weer richten. De wang van een brede velg kan makkelijk iets onbalance krijgen. Kijk een scheur lassen en zo oke, dat zou ik ook niet willen. Maar als ze alle velgen mee wat onbalance weg moeten gooien is ook wel zonde. Waar haal jij vandaan dat dit niet zou mogen? Want dan mag een bedrijf dat ook niet doen zou je denken.
|
01 okt 2025 0:09 |
|
 |
pesl
|
Een gesmede velg krijgt tijdens productie onder hoge druk en temperatuur een bepaalde structuur en stevigheid. Dat is precies wat hem onderscheidt van een gegoten velg. Zodra je die velg gaat buigen of richten, verlies je die originele eigenschappen en voldoet hij dus niet meer aan de OEM-specificaties van merken als Porsche, BBS of OZ. Daarom hoort zoiets niet binnen een Porsche Approved-auto. Het is vergelijkbaar met banden: Porsche schrijft exact bepaalde types en specificaties voor. Stel je voor dat een dealer er zomaar Nankangs onder zou zetten, technisch gezien kun je er ook op rijden, maar het hoort simpelweg niet bij Porsche Approved. Het probleem hier is dat ze gewoon de verkeerde klant treffen: iemand met technische kennis die niet van plan is zich iets te laten aanpraten en het desnoods bereid is door te drukken.
|
01 okt 2025 10:23 |
|
 |
pesl
|
Hier zijn de relevante feiten: Porsche heeft een richtlijn “Porsche Rim Repairs – Dos & Don’ts” waarin ze aangeven dat hun lichtmetalen velgen met minimale wanddikte en hoge prestatie-eisen zijn gemaakt, en dat elke reparatie in de materiaalstructuur een significante veiligheidsrisico kan vormen. https://rts.i-car.com/images/pdf/oem-in ... /73941.pdfIn die richtlijn staat letterlijk: “Repairing mechanical damage or reworking Porsche rims is prohibited”. Porsche legt uit dat hun velgen zijn geoptimaliseerd qua gewicht en sterkte (flow-forming of gesmeed) en dat de tolerantie voor materiaalverwijdering of vervorming zeer klein is. https://rts.i-car.com/images/pdf/oem-in ... /73941.pdfVolgens een technische samenvatting “Wheel Repairs at Porsche” is reparatie van alle schade aan de legering van een velg in de richtlijnen van Porsche uitgesloten — enkel oppervlakkige lak- of cosmetische schade is onder voorwaarden toegestaan. https://rts.i-car.com/crn-2172.htmlVerder is een recente Porsche position statement genoemd in een artikel: “Porsche never attempts to repair rims. They are replaced without exception if there is damage in the base material. Only superficial paint damages can be treated.”
|
01 okt 2025 10:44 |
|
 |
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Opinions are like assholes, everyone has one and they're all smelly
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
01 okt 2025 10:56 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
"Technisch gezien kan je er ook op rijden" - zo denigrerend, randje snobistisch. Nog nooit op circuit gereden zeker? Daar zijn Nankangs verdomd goed voor & zie je erg vaak. Bij regen en vorst is het niet meteen aan te raden weliswaar 
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
01 okt 2025 11:58 |
|
 |
pesl
|
Ik bedoelde het helemaal niet denigrerend, maar puur om het verschil duidelijk te maken. Natuurlijk kan een Nankang op het circuit prima presteren – daar gaat het niet om. Het punt is dat Porsche binnen het Approved-programma uitsluitend N-gemarkeerde banden toelaat. Dat is geen smaak of snobisme, maar gewoon een harde richtlijn van de fabrikant.
Net als bij een velg: technisch kun je een kromme velg richten, maar daarmee voldoet hij simpelweg niet meer aan de OEM-specificaties. En bij een Porsche Approved hoort dat wél.
Dat jij daar dan meteen een kans in ziet om anderen weg te zetten met een scheut minderwaardigheidscomplex zegt eigenlijk meer over jou dan over het punt dat hier gemaakt wordt. Wij “snobs” hoeven ons daar niet mee bezig te houden – feit blijft gewoon dat Porsche zélf deze regels voorschrijft.
|
01 okt 2025 12:06 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Dit zou natuurlijk helemaal niet aan de orde moeten zijn als men schermt met de 111 punten check. Iedereen zou hier dan toch op moeten kunnen vertrouwen dat je een auto koopt welke 100% in orde is.
_________________________________________ Mvg,
René
|
01 okt 2025 12:14 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
Daarom denk ik ook dat je bij pon moet zijn. Al een paar keer gezien dat die de dealer op de vingers tikte. Dat ging om wat er wel of niet in een beurt zat. Na een belltje van pon werd alles gelijk in orde gemaakt.
|
01 okt 2025 17:20 |
|
 |
Hen3
Boxster S 981 3.4
ex. Boxster 987.1 2.7Almen
|
Bijna een weekje verder na het laatste bericht, nog geen uitspraak van de Geschillencommissie? Hoe lang duurt zoiets in de regel? Ze hadden de klacht inmiddels in behandeling genomen begreep ik toch?
|
06 okt 2025 10:23 |
|
 |
pesl
|
De bewijsstukken (factuur, Porsche-documentatie, e-mails over annulering en vertraging, etc.) zijn inmiddels ingediend, fees voor de commissie betaald. PCT krijgt nu ongeveer drie weken om te reageren, waarna ik nog één keer mag repliceren. Tot op heden heeft PCT nog niet gereageerd richting de geschillencommissie. De uitspraak wordt doorgaans binnen 6 tot 10 weken na afronding van die ronde verwacht.
|
06 okt 2025 13:41 |
|
 |
Hen3
Boxster S 981 3.4
ex. Boxster 987.1 2.7Almen
|
Wel iets van de lange adem dus...
|
06 okt 2025 13:54 |
|
 |
thatonealex
997.1 Turbo, 991.2 GT3
|
Ik ben het volledig met je eens. Als jij met een kromme velg aankomt, roepen ze direct dat reparatie niet mag en alleen vervanging toegestaan is — anders vervalt je Approved. Maar zodra ze zélf de rekening krijgen, is er ineens niemand thuis.
De koop is gesloten en betaald. Dat de transactie achteraf niet zo soepel verloopt als ze hadden gehoopt, geeft geen recht om de koop zomaar te ontbinden. Een overeenkomst werkt twee kanten op, en ik betwijfel sterk dat zij jou kosteloos hadden laten afzien van de deal.
En laten we nou niet doen alsof het overdreven is dat iemand z’n ervaring deelt. PCT is een groot bedrijf en had de klant — die m.i. gewoon in zijn recht staat — netjes tegemoet moeten komen. Uiteindelijk kleedt een stealership je aan alle kanten uit.
|
06 okt 2025 15:07 |
|
|