20 jul 2006 12:07
20 jul 2006 12:17
porscheware schreef:Zag laatst zo'n leuke filmpje over een paar gasten die een tuin-bladeren-blower op de luchtinlaat zetten en er ca. 100 pk extra uit wisten te krijgen!
Een Turbo dus.
Is een turbogat niet op een zelfde manier op te lossen door de turbo kunstmatig al op toeren te brengen door bijv. een electromotor. Is de motor op toeren dan neemt de uitlaat het weer over.
Een turbo is toch niks anders dan een pomp die op toeren gehouden moet worden of door de uitlaatgassen of op een andere manier.
Zal wel te simpel zijn maar zou graag weten waarom dit niet kan.
20 jul 2006 12:22
20 jul 2006 12:34
Harley schreef:Niet helemaal waar, Rob.
De 997 turbo heeft variabele geometrie, dwz de schoepen kunnen verdraaien tov de as waar ze op zitten. Hierdoor is de turbo ook bij lage toerentallen efficiënt.
Volgens mij heeft BMW wel die 2 turbo strategie gevolgd bij sommige modellen, weet alleen niet welke.
20 jul 2006 12:36
20 jul 2006 13:13
rob964.c4 schreef:...sorry
28 jul 2006 9:29
28 jul 2006 10:18
28 jul 2006 10:46
28 jul 2006 12:41
Jurgen schreef:Geloof me...hij heeft er nog zat...
28 jul 2006 12:59
28 jul 2006 13:14
Marcel B. schreef:Jubirit rondje voor jou
28 jul 2006 13:30
Mede hierdoor prefereer ik geen (ouder type) Turbo, tis het gevaarlijke en tricky karakter, tuurlijk lekker hoor die schop in je rug, maar de keren dat een turbo uitbreekt en dan al helemaal in de regen, geeft hem dat levensgevaarlijke karakter.
Vooral als een niet ervaren rijder in een turbo stapt, een bochie pakt en gas geeft......................pang om een boom heen, geloof me als dat met een Porsche Turbo gebeurd dan is het goed mis, want de snelheden zijn boven normaal.
28 jul 2006 13:38
28 jul 2006 13:40
30 jul 2006 0:13
30 jul 2006 0:35
30 jul 2006 11:10
30 jul 2006 17:39
30 jul 2006 18:00
01 aug 2006 23:46
02 aug 2006 6:50
Massa schreef:Na exact 3 maanden is mijn auto weer gerepareerd!
Hij rijdt weer als nieuw. Moet zelfs opnieuw inrijden.
02 aug 2006 8:35
02 aug 2006 10:26