17 jun 2009 21:06
17 jun 2009 21:09
17 jun 2009 22:30
Hoi forummers,
Gisteren per post vanuit Italie een aanmaning tot betaling gekregen voor een overtreding die ik daar zou hebben gemaakt met mijn P.Dit is gebeurd op 04-09-2008 en men had een keurige foto bijgesloten met mijn P en kenteken.Het betrof hier een parkeerovertreding.Ik had niet eerder van deze bekeuring gehoord dus was iets verbaasd toen de post dit op mijn deurmat deponeerde.Mijn vraag is nu of liever gezegd wat is het advies: Betalen ok niet betalen???
Ik hoor graag van jullie.
Gr.Hans
17 jun 2009 22:33
Obligaties Zijn de 134 miljard echt of vals?
Italiaanse douane stuit op bizarre geldsmokkel
Vorige week werden bij de Italiaans-Zwitserse grens twee mannen gearresteerd met een koffer, met daarin 134 miljard dollar aan Amerikaanse waardepapieren.
Neem een koffertje met een dubbele bodem met daarin obligaties ter waarde van ruim honderd miljard dollar. Voeg daarbij twee mysterieuze Japanners die proberen het Zwitserland binnen te smokkelen en je hebt de nogal ongeloofwaardige, maar mooie ingrediënten voor de gemiddelde spionage-thriller.
Toch gebeurde precies dit, vorige week bij het plaatsje Chiasso aan de Italiaans-Zwitserse grens. De Japanners – beiden vijftigers – wilden per trein Zwitserland binnenreizen toen de Italiaanse douane ze betrapte met een dik pak Amerikaanse staatsobligaties in hun koffer. Dat meldde de Guardia di Finanza, de Italiaanse financiële politie, kort geleden op zijn website.
De Amerikaanse waardepapieren waren verborgen achter een dubbele bodem en na enig telwerk bleken het 249 certificaten met elk een nominale waarde van 500 miljoen dollar. De koffer bevatte ook tien ‘Kennedy Bonds’ die elk 1 miljard dollar waard zouden zijn. Bij elkaar opgeteld gaat het om het duizelingwekkende bedrag van 134 miljard dollar, oftewel 96 miljard euro.
Hoewel de vondst alweer ruim een week oud is gaan de Italiaanse autoriteiten nog steeds na of het echte obligaties of vervalsingen betreft. Een Italiaans persbureau meldde al dat het grootste deel van de obligaties echt zou zijn, maar omdat er twijfel bestaat, zijn nu ook de Amerikaanse autoriteiten te hulp geroepen.
De douaniers in Chiasso kunnen in ieder geval trots zijn: òf ze hebben de grootste geldsmokkel ooit verijdeld òf ze hebben de grootste vervalsing ooit aan het licht gebracht.
De Italianen hopen dat de papieren echt zijn. De Italiaanse fiscus mag van het niet aangegeven bedrag maar liefst 40 procent, oftewel ruim 38 miljard euro in beslag nemen. Hiermee zou het door schulden geplaagde Italië zijn huishoudbudget eens aardig kunnen oppoetsen.
17 jun 2009 22:38
17 jun 2009 22:38
17 jun 2009 22:42
17 jun 2009 23:02
18 jun 2009 1:09
bully schreef:is ondertussen de bekeuring al betaalt of nog niet........
18 jun 2009 11:31
18 jun 2009 13:10
18 jun 2009 19:00
tuurlijkavegers schreef:zou maar keurig betalen. ze geven alles door aan nederland. Op snelheid berekenen ze de gemiddelde snelheid tussen twee flitsstationen op de autoweg, als het gemiddelde te hoog is moet je betalen. Alleen in de buurt van bologna, modena, St agatha kun je nog hard gaan, daar rijden ze de lamborghinis testen
20 jun 2009 12:28
20 jun 2009 21:03
mille grazie Hans 997
de comorra
21 jun 2009 10:54
gast schreef:mille grazie Hans 997![]()
de comorra